Igår, 12:03
Medlem
For three decades, Sanctuary has stood on the edge of oblivion, and we’ve managed to push the darkness back… until now. The next era of Diablo is now in development.

Våren 2029 släpps det.

https://youtu.be/GxCN_AKYtts trailer.

Jag själv har varken testat D3 eller D4 än. Bara D2R

Och kommer nog inte testa 5an heller 😅
Citera
Igår, 12:27
Medlem
Riksreptilens avatar
Närmare teaser med längden 48 s?

Kommer det vara högaprestanda krav på PC eller planeras släpp till Switch 2?
Citera
Igår, 12:40
Medlem
Skinnbanjomajorens avatar
Vad händer med DIV? Slutar dom göra nya säsonger då? Så får spelet torka ut så att säga? Gissar på att det blev så med DIII.
Citera
Igår, 12:50
Medlem
swebarbs avatar
Lönt annonsera spel som ligger 3 år bort... då betyder det inga mer expansioner till d4..
Citera
Igår, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Lönt annonsera spel som ligger 3 år bort... då betyder det inga mer expansioner till d4..
The Amazon is coming to Diablo IV in the first half of 2027
https://news.blizzard.com/en-us/article/24301509/diablos-next-era-revealed-at-blizzcon-2026-opening-ceremonies-recap?utm_source=chatgpt.com

Blir väl förmodligen som expansion då varenda krona ska kramas ur
Citera
Igår, 13:25
Medlem
D4 var mest slop. Sedan kom dessutom Poe2 som totalt cuckade sönder D4.

Nej Blizzard gör helt rätt här, gör om gör rätt. Förhoppningsvis har de lärt sig och gör D5 till ett riktigt bra spel.
Citera
Igår, 13:29
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vad tror ni sannolikheten är att spelet blir försenat?
Citera
Igår, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Diablo 4 blev Blizzards snabbast säljande spel genom tiderna vid lanseringen. Allt handlar om pengarna och det är mer lönsamt att släppa nya spel än att fortsätta bygga med expansions. Blizzard har ingen själ längre.

Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
D4 var mest slop. Sedan kom dessutom Poe2 som totalt cuckade sönder D4.

Nej Blizzard gör helt rätt här, gör om gör rätt. Förhoppningsvis har de lärt sig och gör D5 till ett riktigt bra spel.
Det får du ta och definiera, för oss som gillar djup skräddarsydda spel, PoE 2 är bättre. Fast D4 fullständigt krossar finansiellt, blizzard konkurrerar endast mot sig själva tyvärr när allt man bryr sig om är pengarna.

Compared to PoE 1 (Lifetime): Diablo IV has made roughly 40% to 65% more money than the first game made over its entire 10+ year lifespan. Compared to PoE 2 (Launch Era): Diablo IV has made over 206% more money than the entire studio earned during their record-shattering Path of Exile 2 launch window.
Citera
Igår, 14:02
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
The Amazon is coming to Diablo IV in the first half of 2027
https://news.blizzard.com/en-us/article/24301509/diablos-next-era-revealed-at-blizzcon-2026-opening-ceremonies-recap?utm_source=chatgpt.com

Blir väl förmodligen som expansion då varenda krona ska kramas ur

Ah där ser man amazon kommer, det missade jag.
Citera
Igår, 14:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag älskade Diablo I, D2 och sen kom D3 som jag tyckte var rätt trist så D4 kom aldrig ens upp som tanke att skaffa mig.
Kommer säkerligen inte köpa D5 heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Diablo 4 blev Blizzards snabbast säljande spel genom tiderna vid lanseringen. Allt handlar om pengarna och det är mer lönsamt att släppa nya spel än att fortsätta bygga med expansions. Blizzard har ingen själ längre.

Är det verkligen det? Jag spelar ETS2 och grundspelet släpptes 2012, nu har det väl kommit säkert tio expansioner som lagt till funktioner och givetvis länder i spelet och det spelas fortfarande av många.
Spelet är alltså 14 år gammalt men håller fortfarande.

Frågan är bara om de tjänat mer på alla expansioner än att ha släppt ett nytt spel var femte år med nya tilläggen? Jag vet inte svaret men tror att de iallafall i detta fall tjänat på att göra DLC:er till det gamla spelet.

EA har körde sin resa helt åt andra hållet, varje år släppte man ett nytt NHL/FIFA med lite ny grafik, nya spelare och någon ny funktion.

Vad kostar utvecklingen är ju den stora frågan när man hela tiden ska göra om saker och ting även om man kan bygga en hel del på gamla spelet.

Jag vet inte svaret ska tilläggas men att sälja DLC:er till ett äldre spel borde vara mest vinst då det krävs en mindre utvecklargrupp och man kan hela tiden utveckla nya spel med de andra som är liknande tema men ändå ett nytt spel. De som har gjort ETS2 har väl minst 10-20 spel med liknande spelstil men ändå nya spel.
Senast redigerad av Vit-Brandbil Igår kl. 14:40.
Citera
Igår, 15:44
Medlem
Ska det vara så jävla svårt att skippa 3,4,5 och bygga vidare på Diablo 2? 2:an är det enda vettiga
Citera
Igår, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik

Det får du ta och definiera, för oss som gillar djup skräddarsydda spel, PoE 2 är bättre. Fast D4 fullständigt krossar finansiellt, blizzard konkurrerar endast mot sig själva tyvärr när allt man bryr sig om är pengarna.

Compared to PoE 1 (Lifetime): Diablo IV has made roughly 40% to 65% more money than the first game made over its entire 10+ year lifespan. Compared to PoE 2 (Launch Era): Diablo IV has made over 206% more money than the entire studio earned during their record-shattering Path of Exile 2 launch window.

Om det bara handlade om pengar så hade Blizzard fortsatt pumpa ut ett nytt D4 expansion varje år, då hade vi inte fått se D5 nu, utan ännu ett "häftigt" D4 expansions. Siffrorna pekar nedåt, kritiken är stor och Blizzard lyckas inte hålla kvar spelarna mer än 5 dagar efter varje nytt Expension.

Planen var att D4 skulle hålla i 10-15 år. Redan 3 år efter release går nu nu Blizzard ut med att D5 kommer. Det säger ganska mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in