Jag älskade Diablo I, D2 och sen kom D3 som jag tyckte var rätt trist så D4 kom aldrig ens upp som tanke att skaffa mig.
Kommer säkerligen inte köpa D5 heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omnik
Diablo 4 blev Blizzards snabbast säljande spel genom tiderna vid lanseringen. Allt handlar om pengarna och det är mer lönsamt att släppa nya spel än att fortsätta bygga med expansions. Blizzard har ingen själ längre.
Är det verkligen det? Jag spelar ETS2 och grundspelet släpptes 2012, nu har det väl kommit säkert tio expansioner som lagt till funktioner och givetvis länder i spelet och det spelas fortfarande av många.
Spelet är alltså 14 år gammalt men håller fortfarande.
Frågan är bara om de tjänat mer på alla expansioner än att ha släppt ett nytt spel var femte år med nya tilläggen? Jag vet inte svaret men tror att de iallafall i detta fall tjänat på att göra DLC:er till det gamla spelet.
EA har körde sin resa helt åt andra hållet, varje år släppte man ett nytt NHL/FIFA med lite ny grafik, nya spelare och någon ny funktion.
Vad kostar utvecklingen är ju den stora frågan när man hela tiden ska göra om saker och ting även om man kan bygga en hel del på gamla spelet.
Jag vet inte svaret ska tilläggas men att sälja DLC:er till ett äldre spel borde vara mest vinst då det krävs en mindre utvecklargrupp och man kan hela tiden utveckla nya spel med de andra som är liknande tema men ändå ett nytt spel. De som har gjort ETS2 har väl minst 10-20 spel med liknande spelstil men ändå nya spel.