Igår, 11:25
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/politik/benny-anderssons-stod-till-magdalena-andersson/
Citat:
Benny Andersson lett allsång med Abbas gamla hit ”Mamma Mia” där refrängen bytts ut till ”Magdalena”.

– Jag är lite osäker på varför jag är här, säger Benny Andersson till publiken, men jag tror det är för att jag spelat för Olof Palme, och jag har spelat för Anna Lindh.

– Så jag tänkte jag kunde spela för Magdalena också, säger han till publikens jubel.
Kan Benny bli en valvinnare?
Citera
Igår, 11:27
Medlem
Klas-Vegass avatar
Han glömde nämna att han gav FI 100,000 att elda upp.
Citera
Igår, 11:31
Medlem
Riksreptilens avatar
Han försöker bara smöra bort ev miljardärsskatt??

https://www.tv4.se/artikel/2apfonzRlfqAEBcLhfb3iz/kraever-att-s-gar-till-val-pa-ny-miljardaersskatt-ohallbart

" Svenska miljardärer betalar för lite i skatt.
Det anser Reformisterna, Socialdemokraternas största förening, som nu vill att partiet går till val på en ny miljardärsskatt.
– Det är orättvist och det är ohållbart, säger ordförande Annie Ross (S).

– Övre- och medelinkomsttagare i Sverige betalar ungefär en effektiv inkomstskatt på runt 50 procent. Det den här studien visar är att de allra rikaste bara betalar 15-20 procent. Så det är bara ungefär en tredjedel, så det är en jättestor skatteklyfta som den här studien faktiskt visar på, säger föreningens ordförande Annie Ross (S). "
Citera
Igår, 11:38
Medlem
Glorfindels avatar
Tidigare spelat för Palme och Lindh. Vill han att hon skall bli skjuten?
Citera
Igår, 11:45
Medlem
BombaySaphires avatar
Han har tappat omdömet fullständigt. Förmodligen början till demens. Eller kanske redan fullt utvecklad.
Citera
Igår, 11:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
Igår, 12:02
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han har tappat omdömet fullständigt. Förmodligen början till demens. Eller kanske redan fullt utvecklad.
Ja,refrängen är ju "mamma wallah"!
Citera
Igår, 12:05
Medlem
Vi får väl se om han tycker om att bli utkastad från taket när blattarna börjar göra sig av med sexuellt avvikande personer? Trots allt, det kan löna sig att öppna ögonen och få upp dem för vad som håller på att ske, men svaga karaktärer vågar sällan säga ifrån och låter "misshandeln" fortgå och tittar åt annat håll för att slippa obehaget.
Citera
Igår, 12:21
Medlem
https://youtu.be/u2A2M0Wlpz4

Framförandet på Sossarnas möte.
Citera
Igår, 12:24
Medlem
triptykens avatar
Jag är fortfarande förbannad för att britternas Gordon Brown inte använde låten "Golden Brown" av The Stranglers och sen dess har jag gett upp på populärkulturella inslag i partipolitik.
Citera
Igår, 12:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Tidigare spelat för Palme och Lindh. Vill han att hon skall bli skjuten?

Hahaha, jag brukar vara snabb att dra dylika kopplingar men den gick mig förbi. Klockrent!

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Det visar snarare vilka kretsar och bubblor han umgås i. Det och att ursprung sitter extremt djupt i själen. Jag gillar allt vad Benny har skapat och varit del i att skapa så jag vill inte ge några tjuvsmällar på honom. Han gör det garanterat av rätt anledningar men är inte helt vaken och uppdaterad på vad som ligger framför oss.
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Herregud! Så låååågt,inte särskilt seriöst,har det slagit runt alldeles i huvudet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in