2026-09-13, 12:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Vi får väl se om han tycker om att bli utkastad från taket när blattarna börjar göra sig av med sexuellt avvikande personer? Trots allt, det kan löna sig att öppna ögonen och få upp dem för vad som håller på att ske, men svaga karaktärer vågar sällan säga ifrån och låter "misshandeln" fortgå och tittar åt annat håll för att slippa obehaget.

BA är väl inte sexuellt avvikande. Var har du fått det ifrån? Tror snarare tvärtom att de var jävligt grabbiga och med dagens mått mätt snarare åt manschauvinister och att det är det som fått dem krypa för PK-Sverige och HBQT. Det finns rätt mycket intervjuer ute på dem under 70 och början av 80-talet. Alla fyra abborna framstår som sympatiska och anständiga rätt igenom. AF sa i en intervju att hon inte var feminist utan för jämställdhet och att hon verkligen inte var någon kvinnosaks-kvinna. Frida gifte sig med en prins. Visst, de mottog något pris på en bög-gala någon gång men det såg rätt forcerat ut. Tror det var omkring öppnandet av abba-museet. BU lämnade AF med två barn och bildade ny familj med AF kompis och drog till London. Rätt grisigt ur dagens PK synsätt. Även då. Har inte hört att BA grisat förutom verkar ha flöjtat vid sidan om på 70-talet.

Hade önskat att de valt att hålla sig utanför politiken helt och hållet. Om något borde de stått upp för den sverigevänliga rörelsen. De kunde tagit sina miljoner och dragit till Monaco men istället stannade de i Sverige för att de älskar Sverige. De har inte låtit sig exploaterats i TV-jippon som Så ska det låta, Vart är vi på väg eller på galor och annat trams. Undrar genuint varför de gör sådant här nu.
Citera
2026-09-13, 12:59
Medlem
Passande låt att tillägna Magdalena Andersson.

I've been cheated by you since I don't know when...
Senast redigerad av Bemp 2026-09-13 kl. 13:04.
Citera
2026-09-13, 13:02
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/politik/benny-anderssons-stod-till-magdalena-andersson/

Kan Benny bli en valvinnare?

Förutser han Maggans förtidiga frånfälle?
Citera
2026-09-13, 13:03
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.expressen.se/nyheter/politik/benny-anderssons-stod-till-magdalena-andersson/

Kan Benny bli en valvinnare?
Klart att Benny är sosse. Bara miljonärer har råd med deras politik!
Citera
2026-09-13, 13:32
Medlem
Duvlorts avatar
Har även Benny likt Maggans man ett fiffigt skatteupplägg? Ingen lön bara utdelning?
Citera
2026-09-13, 14:58
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Han glömde nämna att han gav FI 100,000 att elda upp.
Trodde det var Ulvéus som gjorde det?
Citera
2026-09-13, 15:16
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
– Jag är lite osäker på varför jag är här, säger Benny Andersson till publiken, men jag tror det är för att jag spelat för Olof Palme, och jag har spelat för Anna Lindh.

– Så jag tänkte jag kunde spela för Magdalena också, säger han till publikens jubel.

Med tanke på hur Palme och Lindh slutade sina dagar är det kanske dags att utöka livvaktsskydd för Magdalena nu då
Citera
2026-09-13, 15:19
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Trodde det var Ulvéus som gjorde det?
Ulveus, småborgaren som omedelbart skaffade villa på lidingö:

Benny Andersson har skänkt pengar till Feministiskt initiativ (Fi) vid flera tillfällen. [1] (https://www.sverigesradio.se/artikel/5745055)2018: Han skänkte 100 000 kronor till partiets valfond inför valet.2014: Han skänkte 100 000 kronor inför valåret.2010: Han gav 300 000 kronor.2009: Han gav 780 000 kronor. [1] (https://omni.se/benny-andersson-skanker-100-000-till-fi-igen/a/VRwQa6), [2] (https://www.sverigesradio.se/artikel/5745055)

Benny flyttade väl även han till djurgården så småningom?

Men även Karl-Gerard kallade sig kommunist (storägare i fagersta).
Citera
2026-09-13, 15:52
Medlem
Han kan inte leva på gamla meriter hela sitt liv. Finns inget pinsammare än kändisar som ska vara ”röda” men håller käften när deras politik slaktar barn i gängvåldets uppgörelser. Eller när fattigpensionärerna blir blåsta på sina pengar. Vad fan har ABBA och Benny Andersson gjort för nytta i allt detta?
Citera
2026-09-13, 16:04
Medlem
Kommer han få samma behandling som fröken snusk efter hon blev avbokad ifall han ska spela dragspel i någon folkpark?
Citera
2026-09-13, 16:12
Medlem
samuelssonlirars avatar
Oj vad många blev kränkta här, stackars höger efterblivna män.

Bra gjort av Benny, man fick en hoppfull och positiv känsla när man hörde han sjunga detta.

Ni som är Sverigedemokrater kan väl gå och lyssna på fröken snusk och Åkezzons istället så kan vi normala och vettiga vänster människor rösta på ABBA och lite så.
Citera
2026-09-13, 16:15
Medlem
samuelssonlirars avatar
Benny är legend, ni Sverigedemokrater känner er säkert hotade av oss vänster normala människor när ni står där med fröken snusk i någon EPA bil och vi lyssnar på ABBA men ni kan byta sida om ni vill.

Jag hatar fröken snusk och Åkezzons så mycket att jag blir orolig för landets framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in