2026-09-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Enligt statistik från SVT inför årets val röstar 74,2% procent av unga kvinnor (18-29 år) rödgrönt, varav 21,9% (!) röstar V. Jag kan absolut förstå att man lutar åt vänsterns politik, men att så mycket som var femte ung kvinna röstar på extremvänstern finner jag obegripligt. Det är ren luftslottspolitik. Miljardärskatten som redan på kalkylen beräknas kosta Sverige mer i landsflykt än vad det drar in i avgifter, invandring utan gedigen satsning på integration vilket i sig kommer att späda på arbetslösheten p.g.a. otillräckliga kvalifikationer, arbetstiden som ska sänkas på högst oklar finansiering, och för att inte tala om det kvinnoförtryck som vi inte sätter ned foten för religiösa värderingar som anordnat äktenskap, burqa och niqab, mäns kontroll över kvinnor o.s.v.

Diskussionsfråga: Hur kan en person som säger sig stå för medmänsklighet, jämställdhet m.m. aktivt rösta för ett samhälle som kommer att resultera i raka motsatsen? Hårdare krav på invandrare kommer att leda till integrering, jobbmöjligheter och allt därtill vilket med stor sannolikhet kommer gynna ekonomin och minska kriminaliteten. Jag förstår faktiskt inte grunden. Är det någon form av trend att rösta V? Handlar det om okunskap? Eller vill folk genuint gå mot denna typ av samhälle, där vi ökar klyftorna mellan män och kvinnor samt möjliggör för människor att inte göra rätt för sig på bekostnad av dom dom faktiskt gör det?

Jag hör själv till gruppen ovan (unga kvinnor 18-29 år) och för mig var en röst på blågult en självklarhet. Det ska löna sig att göra rätt för sig, och väljer vi att låta folk invandra så har vi ett ansvar att hjälpa dom in i samhället, vilket vi ju gör genom krav. Ändå delas denna åsikt av få i ”min” grupp, vilket jag ärligt talat finner skrämmande.

Majoriteten är utrikesfödda kvinnor.. eller med sådant påbrå.
Senast redigerad av Menea 2026-09-14 kl. 11:20.
Citera
2026-09-14, 11:35
Medlem
KonungHonungs avatar
Negerälskaren Zara Larsson gjorde reklam för V..
Citera
2026-09-14, 11:36
Medlem
Public Enemys avatar
Tittade på bilderna från valvakorna.
Man kunde faktiskt se på folket vilken valvaka man såg på.

MP, S och V var ju förståss lättast att identifiera.
Citera
2026-09-14, 11:47
Medlem
För att de är rasister helt uppenbarligen. För att de älskar att hata i grupp och hetsa för folkmord på judar. Jag är kvinna och dessutom homosexuell själv så jag menar självklart inte alla kvinnor, men vi måste prata om toxisk femininitet i Västvärlden.
Det här enorma trycket att speciellt för svenska kvinnor, passa in och smälta in, inte tänka kritiskt och att hela tiden enas som grupp genom att ge sig på en syndabock, i detta fallet judar.
Vi har sett att de värsta antisemiterna av alla varit vänsterkvinnor som Greta Thunberg, vänsterkvinnorna på Expressens lista som stod som kandidater för Vänsterpartiet, Stina Wollter osv.

Det HANDLAR INTE OM ATT KVINNOR TROR ATT DETTA ÄR DEN GODA SIDAN. Sluta ljuga om kvinnor och infantilisera kvinnor, sluta påstå att de "naivt" väljer rasismen och hetsen och mobbargruppen för att de "tror att de väljer det goda". De tror de inte alls. De SÄGER att de tror det och de LJUGER också om precis allt de säger sig stå för.
Det handlar bara om en sak, att klättra inom sin egen Mean Girls-grupp. Att vara med och mobba, att få vara öppet rasist framförallt mot en grupp som alla redan ger sig på och har gett sig på, till och med redan utrotat i koncentrationsläger.
Citera
2026-09-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Unga kvinnor är empatiska varelser som enkelt känner medlidande för de svaga och de utsatta. Dessa är mycket önskvärda attribut i hemmet, men blir problematiska när de extrapoleras till den politiska arenan. Det är därför kvinnor inte borde ha rösträtt.

Det också men tror inte det är den stora faktorn här.. Vänsterpartiernas fokus på satsningar på välfärden, skolan och sjukvården tilltalar därför många kvinnliga väljare. Vänsterpartierna lägger ofta stor vikt vid feministiska frågor, jämställdhet i arbetslivet och social trygghet, vilket är frågor som generellt värderas högt bland kvinnor.
Citera
2026-09-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung

Nej hon är feminist ..... V går starka där.
Citera
2026-09-14, 12:02
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ok.

Så då röstar man för islams utbredning?
Nej, de röstar för sekularisering samt religionsfrihet. Religionsfrihet har vi med Tidö också, och minst lika hög invandring som alltid, det är bara deras politiker som skruvar på retoriken för att tilltala ”nationalister”.
Citera
2026-09-14, 12:07
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Nej, de röstar för sekularisering samt religionsfrihet. Religionsfrihet har vi med Tidö också, och minst lika hög invandring som alltid, det är bara deras politiker som skruvar på retoriken för att tilltala ”nationalister”.

Ok.

Så vilken politik ger mest sekularisering samt religionsfrihet?

Den som är mest influerad av islam eller den som är influerad av traditionell Svensk nationalism?
Citera
2026-09-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Men var finns hjärtat i att tillåta det kvinnotryck som starka muslimska värderingar tyvärr ofta står för? Att inte ställa krav på svenskt språk och svenska värderingar, en avsaknad som kommer att göra dessa individer svåranställda och därmed utsatta i samhället? Listan kan göras lång, tyvärr. I min åsikt är det inget annat än hjärtlöst att stötta detta.
Nu tänker du för mycket..

Kvinnor röstar med hjärtat, alla ska få det bra.

Islamister, transvestiter, kvinnor och bögar ska sitta i samma båt och sjunga we shall overcome. De analyserar inte djupare än så. Även om islamisterna vill döda de resterande i båten.
Citera
2026-09-14, 13:20
Medlem
Kvinnor som inte är muslimer och röstar V eller MPlider av någon form av självskadebeteende.
Citera
2026-09-14, 13:42
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Men det blir istället islamisering, och som en konsekvens av det, mindre religionsfrihet. Men de har väl fått för sig att religionsfrihet inte innefattar rätten att avstå eller byta religion.
Citera
2026-09-14, 13:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej hon är feminist ..... V går starka där.

Mest av allt är hon ett våp. Stenkorkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in