2026-09-14, 22:26
Medlem
För att unga kvinnor idag är uppvuxna med och idoliserar gängkriminella somalier. Lägg därtill Zara Larsson som knullar just sådana och uttrycker att hon älskar kriminella och samtidigt uppmanar folk till att rösta på Vänsterpartiet.
Citera
2026-09-14, 22:58
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
De flesta kvinnor är väldigt ointresserade av politik egentligen, de röstar mest på ett visst sätt för att passa in. I Sverige röstar de åt vänster, i andra länder kan kvinnor rösta nationalistiskt.
Citera
2026-09-14, 23:28
Medlem
Röstar för att passa in, lättpåverkade (röstar som vissa kändisar) ofta väldigt politiskt okunniga, svårt att zooma ut, kan inte tänka i flera steg, inte färdigutvecklat konsekvenstänk.
Citera
2026-09-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Du har kunnat spara med extremt fördelaktiga villkor som höger regeringar har fixat åt dig så du kan gå i pension

Sen kan de som är yngre inte göra det för V vill ta bort dessa fördelaktiga sparanden på grund av hur du röstar

Solidariskt

Har nyligen börjat, kommer inte påverkas nämnvärt av vänsterkoalition. Kanske lite mindre till mig och något år extra att jobba. Kanske fortsätter och jobba ändå för att jag vill men inte för att jag måste. Men givetvis på mina villkor.

Men är man höginkomsttagare och inte kan planera sin ekonomi bättre får man skylla sig själv. Det går utmärkt oavsett vilka partier som styr. Vänstern får inte egen majoritet utan väljer områden som är viktiga för dem.

Nu blir det kanske slut på låtsasföretagande på skattepengar i skola och välfärd.
Citera
2026-09-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Jävlar vad god du är. Handhjärtan gånger 100 på dig gubben/gumman❤️
Har du funderat på att donera till välgörenhet du som är så framgångsrik?
Istället för att fucka hela landet för oss andra som inte är lika självdestruktiva?

Givetvis. Donerar regelbundet. Det är enkelt att vara medel/höginkomsttagare. Vårt hushåll tjänar runt 80k netto. Löjligt enkelt att lägga undan pengar. Du behöver inte simpa för kapitalismen och ha flådiga kläder, bilar, villa.

Lyckan finns i din omgivning, i dina vänner, nära och kära. Att spendera pengar gör dig inte lyckligare. I sina bästa år när man arbetar som sparar och investerar man. När bollen är i rullning kan man sen njuta i resten av livet.

Nackdelen är om man trillar av pinnen innan man får njuta. Men då går det åtminstone till barnen. Kan leva med det.
Citera
2026-09-14, 23:51
Medlem
Niggerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Det är dags att höja myndighetsåldern, och därmed rätt att rösta!

Unga gossar tänker inte alltid klart heller, så det slår jämnt över könen.

Det blir en mer sansad debatt om mognadsnivån höjs.
Inför körkort för att få rösta.

Du ska kunna följande:
1. Minst godkänt i kursen Samhällskunskap 1B på gymnasienivå
2. Vara svensk medborgare i minst 3 år
3. Minst 23 år gammal
Citera
2026-09-15, 00:12
Medlem
Flundran90s avatar
Tror det varit den mest känsloladdade valkampanjen åtminstone sedan SD kom in i riksdagen. Det har varit gott - för klimatet,mot tonårsutvisningar och för Palestina mot ont- sänkt bensinskatt, Israelvurmande osv. Det har varit rebellmammor, Palestinaaktivister, Zara Larsson och The Skarsgårds family. Kulturkrigarna har helt enkelt vunnit över kvinnorna
Citera
2026-09-15, 03:01
Medlem
Äntligen = tjejer lyft blicken ovan nagelfilen..,.
Senast redigerad av rantaplan 2026-09-15 kl. 03:05.
Citera
2026-09-15, 03:04
Medlem
enlevandemans avatar
Många incels i tråden. Har väl aldrig sett en kvinna naken ens. Stackare...
Citera
2026-09-15, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Många incels i tråden. Har väl aldrig sett en kvinna naken ens. Stackare...

Tror faktiskt det är för många killar i landet
Har du ingen bostad och stadig inkomst = hur inbillar du dig att få en riktig tjej??
Citera
2026-09-15, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nej men de möter ständigt unga män som förmedlar ett kvinnohat. Särskilt på sociala medier.

Det blir en verklighet som de inte kan freda sig ifrån.
Tror faktiskt det har med porrindustrin att göra, dessa stackars incels med sina 8cm kukar tror att dom inte har nåt på marknaden att göra så dom skyller det på tjejerna

:
Senast redigerad av rantaplan 2026-09-15 kl. 03:46.
Citera
2026-09-15, 04:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Som högutbildad, homosexuell kvinna vänder jag mig emot hela ditt inlägg.
1. Ditt första argument handlar om att det är socialt självmord för både studenter och högutbildade kvinnor i storstäder att INTE vara öppet vänster. MÅNGA högutbildade kvinnor vågar ändå tänka själva och blir då utsatta för så sjuka mängder hat att det är direkt farligt. Se J K Rowling. Ebba Busch är totalt utfryst bland dessa i Sverige.
2. Människor blir inte smartare av att ha skaffat en examen som förskollärare, socionomer eller genusvetare. Det låter på dig som om du lever i Antikens Grekland och misstar vanliga högskoleutbildningar för 70 års högre studier i Platons skola.

Grupptryck, brist på kritiskt tänkande, ren lust att utöva rasism och hets mot folkgrupp gissar jag.

Dessutom har jag sett motsatsen till det du säger, nämligen att högutbildade och smarta kvinnor är moderater, kristdemokrater och liberaler. Men Vänsterväljare är istället vårdbiträden med kriminellt register.

Jag håller med dig om detta och sett det själv. Kvinnor är fruktansvärda mot kvinnor som inte rättat sig i ledet, framförallt politiskt. Men att det är så här skadat ju landet, då väldigt många unga kvinnor känner sig närmast tvingade att rösta V. V är ju det absolut värsta islamist partiet nu också. Skulle vara tacksam om unga kvinnor började rösta S istället, ingen etnisk svensk borde rösta V längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in