Citat:
Ursprungligen postat av
Grim.Fandango
Sitter kväll efter kväll och blir matad av olika siffror hur barnfamiljer har fått det så mycket sämre under dom senaste fyra åren.
Vänstern och Milköpartiet målar upp en typ av bild att barn går och lägger sig hungriga och dom får inga julklappar.
Själv har jag fått flera tusen mer i plånboken med tidö-regeringen
Vilka är dessa familjer som får över 3000kr mindre i månaden?
.
Jag har reflekterat över detta, i synnerhet i sommar. Ännu mera att min fru påpekat vilken skillnad det blivit på Sverige. Hon bor tidvis utomlands och ser skillnaderna tydligare än jag.
På caféer och uteserveringar sitter det fullt med barnfamiljer. De köper glass till ungarna för flera hundra. Likadant med äldre. Det går knappt att få bord på en lunchrestaurang för alla pensionärer. Ska man in på ett café får man först köa utanför. Fullt med folk som fikar trots att den enklaste fikan kostar upp emot en hundralapp.
Ungarna far fram på elsparkcyklar och leker med mobiler i prisklassen tio tusen. Kollar man parkeringen vid badstranden finns det inte en bil för under hundra tusen, och många bilar kostar upp emot miljonen. Och det är inte Tylösand, det är en naturstrand i en liten avkrok.
Folk verkar glada. De stojar och skrattar. Man ser farföräldrar ute på stan med barnbarnen, eller familjer i tre generationer. Det är tydligt att folk har det bra och mår bra.