2026-09-11, 21:33
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Vad har du då för liv om du inte klarar att jobba med något över huvud taget? Av alla existerande jobb, fungerar ingenting, inte ens något så enkelt som saker du gör själv på egen hand i ditt eget hem?
Bekymret idag är väl att ytterst få jobb finns där det är ok att prestera på en låg nivå. Besök fattigare länder och du ser dessa jobb överallt. Kanske är det så att en konsekvens av vårt allt mer effektiva samhälle är att allt fler människor under kortare eller längre perioder under livet kommer falla bort fullständigt från arbetsmarknaden.
Citera
2026-09-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Sitter kväll efter kväll och blir matad av olika siffror hur barnfamiljer har fått det så mycket sämre under dom senaste fyra åren.
Vänstern och Milköpartiet målar upp en typ av bild att barn går och lägger sig hungriga och dom får inga julklappar.

Själv har jag fått flera tusen mer i plånboken med tidö-regeringen

Vilka är dessa familjer som får över 3000kr mindre i månaden?
.

Är väl ganska enkelt kan jag tycka.

Alla kan ju inte få det bättre hela tiden, om du får det bättre så lär ju det rent logiskt innebära att någon får det sämre om vi nu inte hittar nån enorm resurs någonstans inom gränserna.

Så antar grattis till dig som fått det bättre och tråkigt för de sjukskrivna, arbetslösa osv som fått mindre.
Citera
2026-09-11, 21:53
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Den dagen jag inte kan arbeta och försörja mig själv så hoppar jag i ån å dränker mig.
Kanske du skulle göra slag i saken och göra det redan nu? Tänker det kan vara en bra grej.
Citera
2026-09-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Sitter kväll efter kväll och blir matad av olika siffror hur barnfamiljer har fått det så mycket sämre under dom senaste fyra åren.
Vänstern och Milköpartiet målar upp en typ av bild att barn går och lägger sig hungriga och dom får inga julklappar.

Själv har jag fått flera tusen mer i plånboken med tidö-regeringen

Vilka är dessa familjer som får över 3000kr mindre i månaden?
.

Du har itne fått 3000 kr mer i plånboken. Regeringen har lånat 500 miljarder som svenskarna nu skall betala
Att det skall vara så svårt
Citera
2026-09-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Hoppas du blir kroniskt sjuk får du känna på hur det känns.

Skulle jag inte kunna jobba får jag 80% av min lön livet ut.
Citera
2026-09-11, 22:08
Medlem
KonungHonungs avatar
Och ändå vill de fylla på med fler färgade lönedumpare..

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Bekymret idag är väl att ytterst få jobb finns där det är ok att prestera på en låg nivå. Besök fattigare länder och du ser dessa jobb överallt. Kanske är det så att en konsekvens av vårt allt mer effektiva samhälle är att allt fler människor under kortare eller längre perioder under livet kommer falla bort fullständigt från arbetsmarknaden.
Medborgarlön är lösningen. För etniska svenskar.
Citera
2026-09-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Skulle jag inte kunna jobba får jag 80% av min lön livet ut.
Bra för dig men du är antagligen tillräckligt påläst för att veta att det inte är situationen för alla.
Citera
2026-09-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Kanske du skulle göra slag i saken och göra det redan nu? Tänker det kan vara en bra grej.
Vem ska då betala ditt socialbidrag? Fick ni aldrig lära er att man inte ska bita handen som föder en.
Citera
2026-09-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Varför ska din kroniska sjukdom drabba andra, kan man fråga då! Har du funderat på det?
Varför ska inte du dela med dig bara för att du (fortfarande) är mer lyckligt lottad?
Citera
2026-09-11, 22:25
Medlem
Jag har faktiskt inte märkt av särskilt mycket som har blivit vare sig bättre eller sämre oavsett vilket parti som har styrt i mitt liv. Kunde nog ha suttit både enväldig kung eller diktator i Stockholm och jag hade nog inte varit berörd av det. Men så kanske de flesta har det?

Att nätavgifter har rusat de sista åren har jag märkt och att det är roligare att tanka ju mindre mp har att säga till om. Sen är det stopp.
Citera
2026-09-11, 22:27
Medlem
Minimuchers avatar
Vi får in så sjukt mycket pengar i statskassan så politikerna vet inte vad dom ska göra av pengarna. Just nu skickar vi 50,000,000,000 kr varje år till andra människor i andra länder helt gratis. Så dem slipper höja sin skatt….

Så länge vi gör det, så finns det absolut ingen anledning att höja en skatt. Jag ser gärna att vi sänker skatten tills den siffran är 0.
Citera
2026-09-11, 23:07
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Du har itne fått 3000 kr mer i plånboken. Regeringen har lånat 500 miljarder som svenskarna nu skall betala
Att det skall vara så svårt

Hur mycket hade / kommer S regeringen att låna in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in