2026-09-11, 18:44
Medlem
Offerviljas avatar
Alternativ för Sveriges valturné där de har hållit närmare 50 stycken torgmöten i olika städer har varit en sådan enorm succé att det nästan är svårt att ta in det i sitt huvud. Dagens ungdomar i det här landet är de bästa svenskarna som funnits på närmare hundra år. För dessa ungdomar är Gustav Kasselstrand typ samma sak som vad Elvis var för boomersarna. De verkligen avgudar honom och därför så älskar jag dem! I morgon håller partiet i den kungliga huvudstaden Stockholm (min ljuvliga hemstad) sitt sista torgmöte inför valet. Det kommer troligtvis att bli någonting i hästväg. Hur många ungdomar tror ni att vi kommer att få se på torgmötet vid Skeppsbrokajen i morgon? 1000? Kommer det kanske även att dyka upp en del äldre svenskar, sådana som under sina liv tidigare bara varit egoistiska svikare?
Citat:
Gustav Kasselstrand gästar Frihetsnytt inför den stora valfinalen i Stockholm. Han berättar om valturnén, det stora engagemanget på torgmötena och varför finalen hålls vid Gustav III:s staty. Vi får även höra om den vita armbindeln och kampen för svensk självständighet.
https://www.youtube.com/watch?v=U3_PNPdkTWg

Vilka är era tankar inför morgondagens AFS-torgmöte i Stockholm? Hur häftigt kommer det här att bli tror ni?
Citera
2026-09-11, 19:11
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Alternativ för Sveriges valturné där de har hållit närmare 50 stycken torgmöten i olika städer har varit en sådan enorm succé att det nästan är svårt att ta in det i sitt huvud. Dagens ungdomar i det här landet är de bästa svenskarna som funnits på närmare hundra år. För dessa ungdomar är Gustav Kasselstrand typ samma sak som vad Elvis var för boomersarna. De verkligen avgudar honom och därför så älskar jag dem! I morgon håller partiet i den kungliga huvudstaden Stockholm (min ljuvliga hemstad) sitt sista torgmöte inför valet. Det kommer troligtvis att bli någonting i hästväg. Hur många ungdomar tror ni att vi kommer att få se på torgmötet vid Skeppsbrokajen i morgon? 1000? Kommer det kanske även att dyka upp en del äldre svenskar, sådana som under sina liv tidigare bara varit egoistiska svikare?

https://www.youtube.com/watch?v=U3_PNPdkTWg

Vilka är era tankar inför morgondagens AFS-torgmöte i Stockholm? Hur häftigt kommer det här att bli tror ni?

Kommer bli ett antiklimax. Partiet får 0.4 procent på söndag. Nu har även Nick Alinia gått ut och sagt att han kommer rösta på SD precis som han alltid gjort.
Citera
2026-09-11, 19:20
Medlem
Balansaktens avatar
AfS valresultat i riksdagsvalen:

2018: 0,31%
2022: 0,26%
2026: 0,14%?
Citera
2026-09-11, 19:57
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
AfS valresultat i riksdagsvalen:

2018: 0,31%
2022: 0,26%
2026: 0,14%?
Vad är det som du tycker tyder på att Alternativ för Sverige skulle backa så mycket i det här valet? Ditt svar känns inte seriöst.
Citera
2026-09-11, 19:59
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vad är det som du tycker tyder på att Alternativ för Sverige skulle backa så mycket i det här valet? Ditt svar känns inte seriöst.

Jag tror inte de backar, jag tror de får 0.5 procent.

Vad tycker du förresten om att Nick Alinia nu sagt att han ska rösta på SD?
Citera
2026-09-11, 20:07
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:

Varför känns det inte seriöst?
AfS fick oerhört mycket publicitet inför valet 2018 och gick från ingenting till 0,31%.
De fick också mycket uppmärksamhet inför valet 2022, men sjönk ändå till 0,26%.
Inför detta valet har de visserligen fått ganska mycket uppmärksamhet med tanke på hur små de är, men mindre än i de två föregående valen, och dessutom har de en partiledare som inte ens bor i Sverige.
Fan vet om de ens får 1%.
Citera
2026-09-11, 20:15
Medlem
One2Manys avatar
Vad bryr du dig om Alternativ för Sharia och deras byfånemöten för hundratalet lågpannor? Du ska ju rösta blankt och hatar Kasselstrand för att han deltog i nån porrpod?
Citera
2026-09-11, 20:23
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Vad bryr du dig om Alternativ för Sharia och deras byfånemöten för hundratalet lågpannor? Du ska ju rösta blankt och hatar Kasselstrand för att han deltog i nån porrpod?

De politiska partierna fiskar röster i de vatten där det finns flest potentiella väljare, så det är ju inte så konstigt att AfS letar väljare i en porrpod.
Citera
2026-09-11, 20:41
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Kommer bli ett antiklimax. Partiet får 0.4 procent på söndag. Nu har även Nick Alinia gått ut och sagt att han kommer rösta på SD precis som han alltid gjort.

Du tror att en jävla iranier på 165 cm påverkar vad svenska ungdomar röstar på? Nä, knappast. De tittar på Nick för att han skapar tittarvänligt material, inte för att de håller honom som någon idol. Skärp dig, för fan.

AfS>SD alla dagar i veckan. Jag har tidigare röstat på båda partier, men Jimmie har blivit en sådan jävla etablissemangsslav att han inte är värd att leda partiet - och medan han fortfarande gör det är det bättre att lyfta sundare alternativ. Kasselstrand är jävligt sund. AfS representerar en jävligt sund politik.
Citera
2026-09-11, 20:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Du tror att en jävla iranier på 165 cm påverkar vad svenska ungdomar röstar på? Nä, knappast. De tittar på Nick för att han skapar tittarvänligt material, inte för att de håller honom som någon idol. Skärp dig, för fan.

AfS>SD alla dagar i veckan. Jag har tidigare röstat på båda partier, men Jimmie har blivit en sådan jävla etablissemangsslav att han inte är värd att leda partiet - och medan han fortfarande gör det är det bättre att lyfta sundare alternativ. Kasselstrand är jävligt sund. AfS representerar en jävligt sund politik.

Du vet att Kasselstrand är ekonom va? Du ogillar ju ekonomer.
Citera
2026-09-11, 20:51
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du vet att Kasselstrand är ekonom va? Du ogillar ju ekonomer.

Ibland får man tumma på reglerna när verkligheten inte lever upp till ens förväntningar. Han är det bästa alternativet av det sämsta politiska utbud som Sverige reppar.

Själv är jag för en total industrialisering och ökat stöd till svensk rymdnäring, så att vi kan bli den första vågen av Arisk Rymdkolonisering. Jag tänker stort, politiker tänker smått.

Jag borde bli statsminister, då jävla hade ni fått se vad man göra för skattepengar. Sverige hade ägt Mars innan valet 2030 med mig vid makten.
Citera
2026-09-11, 20:59
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det som talar emot AFs är att inte ens skrik-vänstern orkar gå och förstöra deras möten längre. Visst de dyker upp på någon ort men 2018 var det ju total kalabalik på alla möten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in