2026-09-12, 10:08
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vad är det som du tycker tyder på att Alternativ för Sverige skulle backa så mycket i det här valet? Ditt svar känns inte seriöst.

Att valet väntas bli jämnt mellan blocken. Många som egentligen vill rösta på AFS kommer "stödrösta" på SD.

Jag har själv gått med dom tankarna. Men jag beslutade mig för att jag trots allt tänker välja AFS.
Citera
2026-09-12, 10:09
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det som talar emot AFs är att inte ens skrik-vänstern orkar gå och förstöra deras möten längre. Visst de dyker upp på någon ort men 2018 var det ju total kalabalik på alla möten.

Det har väl mer med deras pro Palestina att göra.
Citera
2026-09-12, 10:35
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vally
Att valet väntas bli jämnt mellan blocken. Många som egentligen vill rösta på AFS kommer "stödrösta" på SD.

Jag har själv gått med dom tankarna. Men jag beslutade mig för att jag trots allt tänker välja AFS.
Jag har här på Flashback skrivit att Alternativ för Sverige i valet kommer att få 1,37 %. Det skulle kanske kunna vara en för optimistisk gissning, men jag känner mig helt säker på att de inte kommer att gå bakåt i valet. Stödet för partiet på deras torgmöten under valturnén har varit alldeles för stort för att de skulle göra det. I Stockholm idag kommer det säkert att vara helt galet mycket folk.
Citera
2026-09-12, 10:41
Medlem
Vallys avatar
Citat:
Jag har här på Flashback skrivit att Alternativ för Sverige i valet kommer att få 1,37 %. Det skulle kanske kunna vara en för optimistisk gissning, men jag känner mig helt säker på att de inte kommer att gå bakåt i valet. Stödet för partiet på deras torgmöten under valturnén har varit alldeles för stort för att de skulle göra det. I Stockholm idag kommer det säkert att vara helt galet mycket folk.

Ja vi får hoppas du har rätt.
Och inte minst får vi bidra.
Citera
2026-09-12, 14:00
Medlem
Offerviljas avatar
Livesändning från torgmötet:

https://www.youtube.com/watch?v=8YqF7D2W9E4
Citera
2026-09-12, 14:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Partierna utanför riksdagen har i de senaste mätningar haft runt 1.5 procent. Och där räknas alltså även Örebropartier, MED, Nyans och andra in. Alltså låter 1,37 för Afs väldigt orealistiskt.
Citera
2026-09-12, 15:47
Medlem
.Repressaliers avatar
Citat:
Livesändning från torgmötet:

https://www.youtube.com/watch?v=8YqF7D2W9E4

Tills största del ett trevligt tal. Men när gurra började prata om sandnegerreligionen kristendom, om Herren och jesus var jag tvungen att göra något annat...
Citera
2026-09-12, 16:07
Medlem
Offerviljas avatar
En väldigt mäktig valfinal med bra uppslutning och ett helt fantastiskt tal av Gustav Kasselstrand!
Citera
2026-09-12, 16:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
En väldigt mäktig valfinal med bra uppslutning och ett helt fantastiskt tal av Gustav Kasselstrand!

Vad tror du Afs får i valet?
Citera
2026-09-12, 17:47
Medlem
halaltarzans avatar
Gick förbi en demonstration med - vad det såg ut som iransk flaggor - och ingen sa nånting från något av hållen. Ömsesidig respekt, samma fiende?

Palestina-demon var sen borta vid Norrmalmstorg. Visst, de verkade väl lite missnöjda med Jimpa och Ebba vad det lät som, men de verkade rätt lugna ändå.

Finns det ingen som kravallar längre?
Citera
2026-09-12, 17:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Gick förbi en demonstration med - vad det såg ut som iransk flaggor - och ingen sa nånting från något av hållen. Ömsesidig respekt, samma fiende?

Palestina-demon var sen borta vid Norrmalmstorg. Visst, de verkade väl lite missnöjda med Jimpa och Ebba vad det lät som, men de verkade rätt lugna ändå.

Finns det ingen som kravallar längre?

Afs är ju ett Palestinaparti numera.
Citera
2026-09-12, 19:09
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad tror du Afs får i valet?
1,37 %.

Det är väldigt intressant att Alternativ för Sverige som i det senaste riksdagsvalet bara fick 0,26 % hade lika många livetittare på YouTube under sin valfinal som det stora Sverigedemokraterna just nu har på sin. Är min gissning på vad AFS kommer att få i valet kanske för låg?

Besökarna på dagens valfinal sjunger "Ausländer raus":

https://www.youtube.com/watch?v=WcROik5rb0I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in