2026-09-13, 19:58
Medlem
cinmiks avatar
Förövarkartan ska även innehålla sexköpare.
Citera
2026-09-13, 20:08
Medlem
Fräscht att Cissi anser att kvinnor ska betala för att se på en karta över förövare.
Cissis man är miljardär, men hon ska ändå ta betalt för en sådan tjänst som hur som helst borde vara gratis om det är en feminist som står bakom projektet.
Fräscht.
Citera
2026-09-13, 21:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Fräscht att Cissi anser att kvinnor ska betala för att se på en karta över förövare.
Cissis man är miljardär, men hon ska ändå ta betalt för en sådan tjänst som hur som helst borde vara gratis om det är en feminist som står bakom projektet.
Fräscht.
Ja du, vad kostar det att driva runt en digital tidning utan reklamintäkter?

Vad kostar journalister och reportrar?
Plattform och underhåll?
Citera
2026-09-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ja du, vad kostar det att driva runt en digital tidning utan reklamintäkter?

Vad kostar journalister och reportrar?
Plattform och underhåll?

Nu pratar vi om en karta om var potentiella framtida våldtäktsmän finns. Det är det man tar extra betalt för, istället för att faktiskt försöka skydda kvinnor.
Sen kan dom likt andra medier ta betalt för att vara plusmedlem etc. Men just det där är fult.
Citera
2026-09-13, 21:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Nu pratar vi om en karta om var potentiella framtida våldtäktsmän finns. Det är det man tar extra betalt för, istället för att faktiskt försöka skydda kvinnor.
Sen kan dom likt andra medier ta betalt för att vara plusmedlem etc. Men just det där är fult.
Varför är det fult?
Citera
2026-09-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
När man är i så stark konflikt som man är när man utsatts för brott av någon, så är det såklart ofta så.

Man belyser de saker som talar för ens egen sak och inte de som talar åt andra hållet. Som en rättegång där bara försvarssidan får tala.

Dock är det ju balanserat om även dom och helst även FUP publiceras.

Sen är det nog en majoritet som berättar saker som de faktiskt upplevt dem. Trots allt är det få som är lögnare.

Enligt en studie så är det cirka 5% som storlögnare.

https://www.uab.edu/news/research-innovation/new-research-shows-most-people-are-honest-except-for-a-few
Citera
2026-09-13, 22:07
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Dock är det ju balanserat om även dom och helst även FUP publiceras.

Sen är det nog en majoritet som berättar saker som de faktiskt upplevt dem. Trots allt är det få som är lögnare.

Enligt en studie så är det cirka 5% som storlögnare.

https://www.uab.edu/news/research-innovation/new-research-shows-most-people-are-honest-except-for-a-few

Ja domen kan ju betraktas som neutral, fast här blandar de dom och ena sidans berättelse. Konstig blandning.

Huruvida majoriteten är ärlig beror helt och hållet på sammanhang. Jobbar man som telesäljare exempelvis kan man omöjligtvis vara helt ärlig. Sedan jag emigrerade har jag upptäckt att den svenska dumärligheten i stort sett bara finns i Sverige och Skandinavien samt bland kristna! Jag trodde halva mitt liv att den gällde nästan globalt, men så är det inte.
Citera
2026-09-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Cissi Wallin har uttalat: Stäm mig då!

Jo hon lär garanterat bli stämd, är lätta pengar för dom som hängs ut. Och ja domstolen lär ju inte se lindrigare på det när hon gång på gång stäms och döms för samma typ av olagliga handling.
Senast redigerad av NZT1337 2026-09-14 kl. 10:19.
Citera
2026-09-14, 10:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Jo hon lär garanterat bli stämd, är lätta pengar för dom som hängs ut. Och ja domstolen lär ju inte se lindrigare på det när hon gång på gång stäms och döms för samma typ av olagliga handling.
Det drabbar som sagt var ingen fattig.
Citera
2026-09-14, 12:26
Medlem
cinmiks avatar
17-åriga Saga dömdes för förtal av sin dömde våldtäktsman
https://honmedia.se/intervjuer/17-ariga-saga-doemdes-foer-foertal-av-sin-doemda-valdtaektsman

"Han spred på byn att hon ”haft sex sen hon var tolv” och anklagade den då 13-åriga Saga för att ha våldtagit den vid tillfället 42-årige Daniel, inte tvärtom."

Med bild på barnvåldtäktsmannen.
Citera
2026-09-14, 12:28
Avstängd
Tror den artikeln kommer polisanmälas av utpekad, och anmälan avvisas av JK, med kommentar att det är upp till den som utpekats i artikeln att väcka enskilt åtal. Om han väljer den vägen så tror jag han vinner.
Citera
2026-09-14, 14:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn
Tror den artikeln kommer polisanmälas av utpekad, och anmälan avvisas av JK, med kommentar att det är upp till den som utpekats i artikeln att väcka enskilt åtal. Om han väljer den vägen så tror jag han vinner.
Detsamma som för gäddorna på Dumpen.

Jag personligen tycker dock att publiceringen är försvarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in