2026-09-11, 16:11
Medlem
cinmiks avatar
HON
www.honmedia.se

Kvinnors verklighet är inte förtal.
Om kvinnor.

Av kvinnor. För kvinnor.

"HON är en oberoende plattform där kvinnors berättelser får ta plats och där makt, ansvar och rättvisa granskas utan rädsla för obekväma frågor.

Här samlas några av landets främsta journalister och skribenter för att granska bland annat rättsväsendet, lyfta kvinnors berättelser samt synliggöra systembrister och förövare.

HON finns för att kvinnor inte längre ska tystas."

ANSVARIG UTGIVARE
Cissi Wallin

REDAKTIONELL INRIKTNING
Granskande journalistik om beslut, strukturer och personer som påverkar kvinnors liv.

FÖRÖVARKARTA
Här samlas dömda förövare från hela Sverige. Kartan uppdateras kontinuerligt med nya fall och kan filtreras efter kommun och brottskategori.
----'

Då var det dags för Sveriges första förövarkarta där du kan hitta våldtäktsman, män dömda för våld i nära relationer mm.

Vad tycker ni om satsningen?

Diskutera!
Senast redigerad av cinmik 2026-09-11 kl. 16:15.
Citera
2026-09-11, 16:31
Medlem
Om hon brydde sig så mycket om kvinnor borde väl hennes förovarkarta vara gratis. Inte kosta 79 kr/månad.
Citera
2026-09-11, 16:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Om hon brydde sig så mycket om kvinnor borde väl hennes förovarkarta vara gratis. Inte kosta 79 kr/månad.

Någonstans måste de väl få in intäkter då det är reklamfritt.
Citera
2026-09-11, 16:46
Medlem
Låt mig gissa, denna hormedia.se kommer publicera bilder på svenska förövare och vitpixla blattarna som begår riktiga våldtäkter.
Citera
2026-09-11, 16:49
Medlem
”Småbarnsmamman Elena döms till fängelse - för att ha berättat om sitt liv”

Artikel lyfter en viktig fråga gällande eftervåld och verkligheten när du tror dig lyckats fly en farlig relation.

Sen gillar jag inte riktigt ”Förövarkartan”. Tanken är god men det kan också bli fel.
Citera
2026-09-11, 17:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Låt mig gissa, denna hormedia.se kommer publicera bilder på svenska förövare och vitpixla blattarna som begår riktiga våldtäkter.
Vad menar du med "riktiga" våldtäkter?
Citera
2026-09-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Någonstans måste de väl få in intäkter då det är reklamfritt.
Så dyr är nog inte sidan att driva.
Citera
2026-09-11, 17:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
”Småbarnsmamman Elena döms till fängelse - för att ha berättat om sitt liv”

Artikel lyfter en viktig fråga gällande eftervåld och verkligheten när du tror dig lyckats fly en farlig relation.

Sen gillar jag inte riktigt ”Förövarkartan”. Tanken är god men det kan också bli fel.
Jag tycker att den är bra eftersom ingen kvinna vill ha en våldtäktsman eller en kvinnoboxare. Eller en barnvåldtäktsman.

Ja eftervåldet är för jävligt och mycket svårt att få hjälp med.
Citera
2026-09-11, 17:09
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Så dyr är nog inte sidan att driva.
Jag vet inte vad det kostar att betala för plattform, journalister mm.
Citera
2026-09-11, 17:33
Medlem
KnullfBristerssons avatar
Jaha, en ny lynchsajt. Det är visserligen roligt med uthängningar när det drabbar andra och särskilt människor som faktiskt förtjänar att hängas ut. Lite tjära och fjädrar piggar alltid upp Men om det bara är oskyldiga fester i Epsteinanda på Harpsund ska ni ge fan i det. I så fall hellre sjörövarkarta än förövarkarta.
Citera
2026-09-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad menar du med "riktiga" våldtäkter?

Våldtäkter som inte är ett fylleknull som kvinnan ångrar dagen efter.
Citera
2026-09-11, 17:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullfBristersson
Jaha, en ny lynchsajt. Det är visserligen roligt med uthängningar när det drabbar andra och särskilt människor som faktiskt förtjänar att hängas ut. Lite tjära och fjädrar piggar alltid upp Men om det bara är oskyldiga fester i Epsteinanda på Harpsund ska ni ge fan i det. I så fall hellre sjörövarkarta än förövarkarta.
Tror inte att det är särskilt mycket våldtäkter, våld i nära relationer och barnknullare på fester i Harpsund.

Tjära, fjädrar och högafflar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in