Igår, 08:41
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Bästa vore väl dom plus BOs berättelse.

Så man blandar det faktum att någon dömts för något, och låter sedan motparten anklaga oemotsagd? Är det inte mer neutralt att skriva motiveringen som stod i domen isåfall? Annars lär ju folk överdriva som hämnd. Om jag hade blivit rånad exempelvis och fritt får berätta vad som hände för att svärta ner motpartens rykte, så skulle jag ju passa på att dra in motorsågar och barnknull och allt möjligt.
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Så man blandar det faktum att någon dömts för något, och låter sedan motparten anklaga oemotsagd? Är det inte mer neutralt att skriva motiveringen som stod i domen isåfall? Annars lär ju folk överdriva som hämnd. Om jag hade blivit rånad exempelvis och fritt får berätta vad som hände för att svärta ner motpartens rykte, så skulle jag ju passa på att dra in motorsågar och barnknull och allt möjligt.

Så du antar att de allra flesta ljuger och överdriver? Säger en hel del om dig.
Citera
Igår, 10:17
Medlem
Är det någon som betalat för förövarkartan och kan redogöra för hur många förövare som finns där? Det står ”uppdateras löpande”. Vill inte betala för nåt där typ 50 förövare i hela Sverige finns kartöagda.
Citera
Igår, 10:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag minns när Wallin gick ut i media och gjorde avbön för sitt tidigare beteende och menade att hon varit del av en "sekt". Nu tycks hon vara tillbaka i den där "sekten".

Att varna för "farliga män" rimmar för övrigt aningen illa, dels med med tanke på att en stor del av de som dömts för sexualbrott inte återfaller i brottslighet, dels om man även inkluderar män som bara köpt sex.

Huruvida förtalslagstiftningen bör ändras eller inte är däremot en fullt legitim diskussion men då får man väl verka för en lagändring inte bryta mot nuvarande och hoppas på det bästa.
Hon var ju tvungen genom domen att på något vis gå ut och pudla vilket är sjukt bara det.
Citera
Igår, 12:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hon var ju tvungen genom domen att på något vis gå ut och pudla vilket är sjukt bara det.

Du menar att hennes avbön bara var ett spel för gallerierna? Ja, det kan du mycket väl ha rätt i med tanke på att hon tycks köra på som tidigare.
Citera
Igår, 12:30
Medlem
Citat:
Du menar att hennes avbön bara var ett spel för gallerierna? Ja, det kan du mycket väl ha rätt i med tanke på att hon tycks köra på som tidigare.

Lite psykopatiskt gjort. Men uppmärksamheten kring gårdagens "avslöjande" visar vad Cissi Wallins skriverier är värda. Hon är med rätta stämplad som en toka, och det tigs ihjäl.
Citera
Igår, 12:43
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja det anser jag.
Överlevnad kanske?

Bra att hon inte lät sig tystas.

Och nu verkar både Maggan och Ulf Kristersson vilja se över förtalslagstiftningen.

Skitbra.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glchstzngvrfhrn
Lite psykopatiskt gjort. Men uppmärksamheten kring gårdagens "avslöjande" visar vad Cissi Wallins skriverier är värda. Hon är med rätta stämplad som en toka, och det tigs ihjäl.

Vilket avslöjande syftar du på?

Citat:
Ja det anser jag.
Överlevnad kanske?

Bra att hon inte lät sig tystas.

Och nu verkar både Maggan och Ulf Kristersson vilja se över förtalslagstiftningen.

Skitbra.

Så speciellt bra tycker jag inte att det är. Snarare tycker jag att vissa borde ha tagit lite lärdom av #metoo och de övertramp som skedde den tiden, men minnet är kort förmodar jag. Det blir hur som helst sällan bra när glada amatörer ska agera rättsskipare.

Att man ser över förtalslagstiftningen är en annan femma men även om man exempelvis skulle komma fram till att det inte är förtal att berätta om vad någon annan är dömd för skulle sådant som Wallin gjorde fortfarande vara olagligt eftersom de hon pekade ut då inte var dömda för något.
Citera
Igår, 13:47
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vilket avslöjande syftar du på?

Så speciellt bra tycker jag inte att det är. Snarare tycker jag att vissa borde ha tagit lite lärdom av #metoo och de övertramp som skedde den tiden, men minnet är kort förmodar jag. Det blir hur som helst sällan bra när glada amatörer ska agera rättsskipare.

Att man ser över förtalslagstiftningen är en annan femma men även om man exempelvis skulle komma fram till att det inte är förtal att berätta om vad någon annan är dömd för skulle sådant som Wallin gjorde fortfarande vara olagligt eftersom de hon pekade ut då inte var dömda för något.

Ja kanske skulle hon ha blivit dömd ändå.

Men det är sjukt att lagen står på förövarens sida idag.
Citera
Igår, 15:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja kanske skulle hon ha blivit dömd ändå.

Men det är sjukt att lagen står på förövarens sida idag.

Lagen står väl på allas sida så till vida att förtal är förtal oavsett vem som drabbas.

Däremot har jag förståelse för att det kan kännas väldigt märkligt att man inte får upplysa om att någon blivit dömd för ett brott, samtidigt som våra domstolar är skyldiga att lämna ut sådana uppgifter på begäran.

Hur som helst är det väl just av sådana anledningar man valt att se över förtalslagstiftningen men då bör man kanske sitta stilla i båten och vänta in en lagändring innan man kör på som om lagen redan ändrats.
Citera
Igår, 16:04
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Lagen står väl på allas sida så till vida att förtal är förtal oavsett vem som drabbas.

Däremot har jag förståelse för att det kan kännas väldigt märkligt att man inte får upplysa om att någon blivit dömd för ett brott, samtidigt som våra domstolar är skyldiga att lämna ut sådana uppgifter på begäran.

Hur som helst är det väl just av sådana anledningar man valt att se över förtalslagstiftningen men då bör man kanske sitta stilla i båten och vänta in en lagändring innan man kör på som om lagen redan ändrats.
Jag personligen står på brottsoffrets sida och skiter I om förövare hängs ut.

Cissi Wallin som ansvarig utgivare är den som riskerar något när HON hänger ut förövare.

En risk hon väljer att ta.
Citera
Igår, 19:43
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så du antar att de allra flesta ljuger och överdriver? Säger en hel del om dig.

När man är i så stark konflikt som man är när man utsatts för brott av någon, så är det såklart ofta så.

Man belyser de saker som talar för ens egen sak och inte de som talar åt andra hållet. Som en rättegång där bara försvarssidan får tala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in