2026-09-11, 17:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Våldtäkter som inte är ett fylleknull som kvinnan ångrar dagen efter.
Så vanligt är det inte med falska anmälningar.
Citera
2026-09-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Så vanligt är det inte med falska anmälningar.

"Oaktsam våldtäkt" är ganska vanligt jo.
Citera
2026-09-11, 17:50
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
"Oaktsam våldtäkt" är ganska vanligt jo.
Oaktsam våldtäkt ja men inte falsanmälningar vilket det skulle vara att ångra sig dagen efter.
Citera
2026-09-11, 18:00
Medlem
Citat:
Jag tycker att den är bra eftersom ingen kvinna vill ha en våldtäktsman eller en kvinnoboxare. Eller en barnvåldtäktsman.

Ja eftervåldet är för jävligt och mycket svårt att få hjälp med.

Helt enig i att ingen vill ha en våldtäksman, kvinnoboxare eller pedofil.

Jag är bara kluven i frågan i hur vi ska låta allmänheten hantera gärningsmännen.
Brottsoffret i mig skriker ”låt allmänheten beskåda svinen och låt framtida offer varnas innan det är försent”.
Sen har vi den andra delen i mig som säger ”Det finns risk att gärningsmannen gör än värre saker som hämnd eller begår självmord”.

Eftervåldet är ett seriöst problem.
Det är något som gärningsmannen kan utsätta brottsoffret för under FLERA år. Där kan tom infinna sig ”paus” där brottsoffret tror att den äntligen blivit fri. Men sen börjar det om igen. Jag upplever det som att vi inte riktigt har en bra plan för att hantera just problemen med eftervåld.
Citera
2026-09-11, 18:18
Medlem
SoulOfSophias avatar
Frågan är om skaparna bakom denna sida egentligen bryr sig om kvinnor, eller om dom endast väldigt gärna vill ta åt sig äran för att göra det. Det lär ju inte få brottsoffren att sova gott om nätterna att man ska psyka deras förövare. Det förstår vem som helst.

Man kan hjälpa kvinnor och påverka på andra sätt än att "ta lagen i egna händer" på detta vis. Det är bättre att låta polisen/rättsväsendet sköta det.
Citera
2026-09-11, 18:59
Medlem
Citat:
Oaktsam våldtäkt ja men inte falsanmälningar vilket det skulle vara att ångra sig dagen efter.

"Oaktsam våldtäkt" är trams. Med "riktig våldtäkt" menas våldtäkt där våld eller hot om våld förekommer, och det är det enbart blattar som utför.
Citera
2026-09-11, 19:14
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Med tanke på feminismens förtryckande hand som ligger över det här landet är vi mer i behov av ett register för falska våldtäktsanmälerskor.

Grundaren till det här tramset, Cissi Wallin skulle vara med i ett sådant register, för övrigt.
Citera
2026-09-11, 19:39
Medlem
KarlFarbmans avatar
Jag är ombord. Om man inte äger sin egen sanning lever man inte i ett fritt och rättvist land. Vilket är precis det kvinnor aldrig gjort, någonsin.
Kartan kan de skippa dock.
Om ni vill bråka med mig så ska jag ut och knarka och knulla lite då är tillbaka först om några dagar.
Citera
2026-09-11, 19:52
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Vad menar du med "riktiga" våldtäkter?

Jag förutsätter att personen menar att det är skillnad på att bli övertalad eller tjatad till sex av en man som man frivilligt följt med hem efter blöt utekväll, eller av kåt efterhängsen pojkvän efter filmmys hemma, eller av en äkta man som behöver få tömma en vardagsnatt efter lång torrperiod. Det är ganska naturligt att byta tjänster, inkl sexuella sådana. Det är rätt naturligt att våldta och våldtas också men det - att överfalla okänd kvinna, eller någon annans kvinna - är med rätta mycket stigmatiserat och inte alls socialt accepterat.
Citera
2026-09-11, 19:56
Medlem
glockenreins avatar
Orkar inte redogöra i detalj för vad jag tycker men många utsatta kan säkert känna att de får upprättelse på detta sätt då de nu får sina röster hörda/signalen att deras berättelser spelar roll.
Citera
2026-09-11, 19:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
"Oaktsam våldtäkt" är trams. Med "riktig våldtäkt" menas våldtäkt där våld eller hot om våld förekommer, och det är det enbart blattar som utför.
Den gemensamma nämnaren för våldtäkt är män.
Citera
2026-09-11, 20:05
Medlem
cinmiks avatar
Imorgon kommer det en artikel om Joakim Lundell.

https://ibb.co/tPByjsWV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in