Citat:
Ursprungligen postat av
Pausanias
Vad menar du? Jag tycker att han ser mer ut som en zigenare än som en italienare! Jag har varit mycket i Italien. Behövs det ännu mer utveckling?
Jo jag menar i fall du vill utveckla; vad i hans utseende är det du syftar på?
Visserligen kan ju både zigenare och italienare se ut lite hur som helst nuförtiden, men majoriteten av de italienska ziggisarna är bruna, vissa nästan som pepparkakor. Jag kan hålla med om att han inte ser ut som en typisk italienare, men hans drag är ändå betydligt mer åt det hållet, då hans ansiktsform och proportioner absolut inte är typiskt zigenska.
Exempelvis så är näsroten bredare än näsryggen, som är rak och nästan smälter ihop med de små näsvingarna, nästippen pekar också uppåt så man ser rakt in i näsborrarna. Alltså raka motsatsen till den typiska zigenarnäsan som är bredare nertill, har böjd näsrygg med en puckel, stora definierade näsvingar som tillsammans med den spetsiga nästippen hänger ner framför näsborrarna.
Det blir nog OT om vi går loss med mätinstrumenten på resten av hans ansikte, men liknande kan sägas om ögonen och deras placering, ögonbrynen och ögonlockens form. Inte heller hans mun eller hans platta, släta ansikte ger zinkisvibbar.
Med det sagt så kan han mycket väl vara zigenare, det vet jag inget om, men jag tycker absolut inte att han ser ut som en.