2026-09-21, 20:44
Medlem
Ratads avatar
Ojojoj, vilken pedofilmustasch MGM har.

Killen är en lång följetong av "problem" och DNA:t verkar inte innehålla någon sorts spärrar eller konsekvenstänkande. Lås in.
Citera
2026-09-21, 23:14
Medlem
NoGo-Svennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Vad menar du? Jag tycker att han ser mer ut som en zigenare än som en italienare! Jag har varit mycket i Italien. Behövs det ännu mer utveckling?

Jo jag menar i fall du vill utveckla; vad i hans utseende är det du syftar på?

Visserligen kan ju både zigenare och italienare se ut lite hur som helst nuförtiden, men majoriteten av de italienska ziggisarna är bruna, vissa nästan som pepparkakor. Jag kan hålla med om att han inte ser ut som en typisk italienare, men hans drag är ändå betydligt mer åt det hållet, då hans ansiktsform och proportioner absolut inte är typiskt zigenska.

Exempelvis så är näsroten bredare än näsryggen, som är rak och nästan smälter ihop med de små näsvingarna, nästippen pekar också uppåt så man ser rakt in i näsborrarna. Alltså raka motsatsen till den typiska zigenarnäsan som är bredare nertill, har böjd näsrygg med en puckel, stora definierade näsvingar som tillsammans med den spetsiga nästippen hänger ner framför näsborrarna.

Det blir nog OT om vi går loss med mätinstrumenten på resten av hans ansikte, men liknande kan sägas om ögonen och deras placering, ögonbrynen och ögonlockens form. Inte heller hans mun eller hans platta, släta ansikte ger zinkisvibbar.

Med det sagt så kan han mycket väl vara zigenare, det vet jag inget om, men jag tycker absolut inte att han ser ut som en.
Citera
2026-09-22, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoGo-Svenne
Jo jag menar i fall du vill utveckla; vad i hans utseende är det du syftar på?

Visserligen kan ju både zigenare och italienare se ut lite hur som helst nuförtiden, men majoriteten av de italienska ziggisarna är bruna, vissa nästan som pepparkakor. Jag kan hålla med om att han inte ser ut som en typisk italienare, men hans drag är ändå betydligt mer åt det hållet, då hans ansiktsform och proportioner absolut inte är typiskt zigenska.

Exempelvis så är näsroten bredare än näsryggen, som är rak och nästan smälter ihop med de små näsvingarna, nästippen pekar också uppåt så man ser rakt in i näsborrarna. Alltså raka motsatsen till den typiska zigenarnäsan som är bredare nertill, har böjd näsrygg med en puckel, stora definierade näsvingar som tillsammans med den spetsiga nästippen hänger ner framför näsborrarna.

Det blir nog OT om vi går loss med mätinstrumenten på resten av hans ansikte, men liknande kan sägas om ögonen och deras placering, ögonbrynen och ögonlockens form. Inte heller hans mun eller hans platta, släta ansikte ger zinkisvibbar.

Med det sagt så kan han mycket väl vara zigenare, det vet jag inget om, men jag tycker absolut inte att han ser ut som en.

Prete är Italienskt, betyder präst på italiano, behöver ju inte betyda något. Mina barn har gått på just fastebolsskolan och Högbyskolan, samma ålder, vore ju intressant att höra, min yngsta hade i klassen som gömde en pistol i viksjöskolan innan han som grillades i bilen v fotbollsplanen, sen har det alltid varit knasfolk på Arrendev, sänk skitenoch bygg villor där ist, va faan ska knäppjökar som satt på beckis vara ute bland hederligt folk för? Bananas... ska höra imorgon om Prete o Klete
Citera
2026-09-22, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag tycker att han mer ser ut som en zigenare än som en italienare.

Det skylls alltid på flashback att det Zigenare som gjort saker. Är man lite åt det mörkare hållet då är man automatisk zigenare enligt flashbacks experter. Är man vit och är svensk så är det synd dem för det måste varit något i barndomen som gick fel.
Citera
2026-09-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Ja det är faktist helt sinnessjukt. Att en kvinna skulle gjort en sån här sak är nästan helt unheard of och ändå gick dom på den linjen. Gärningsmannen är inte ens ett dugg kvinnlig i varken utseende eller röst eller liknande. Ska bli intressant hur dom förklarar detta.
Läste just en artikeln där dom sa att hon pekades ut på felaktiga grunder. Hoppas hon får skadestånd
Citera
2026-09-22, 09:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ejjejeejejejejeuu
Båda Robertos Bröder, Marcello Prete och Domenico Prete gick på Fastebolskolan i Viksjö som unga (lågstadie) men både blev snabbt omplacerade pga hur de härjade och kaosade på skolan. Marcello har även härjat en del i Jakobsberg. Riktigt störd familj.

Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Störda föräldrar gissar jag?

Mamman förser RP med mobil och ljuger för polis att RP inte har mobil.
Avseende mobiltelefon uppgav Roberto att han inte
hade någon telefon med anledning av att polisen redan tagit den. Vi såg ingen telefon när vi
tittade runt i lägenheten och Robertos mamma uppgav samma sak som Roberto att han inte
hade någon telefon.
Roberto uppgav i förhör #1 att han inte haft tillgång till en mobiltelefon sedan flera månader.
På övervakningsfilmen från bussen den 2025-02-22 syns däremot att Roberto håller i en
mobiltelefon. Det ser även ut som att Roberto pratar i telefonen när han sitter på bussen.
Vid analys av innehållet i de fyra medmisstänkta personernas mobiltelefoner framkom att två
av dem, nämligen Gabxriel Andersson och Taxrig Elyxadan, var i kontakt med samma
telefonnummer i närtid till brottet. I Tarigs mobil framgår att flera av
samtalen sker under tiden som Roberto sitter på bussen. I Gabxriels mobil är numret kopplat
till en kontakt med namnet "Roberto".
Handläggare gjorde en prov-swish till mobilnumret som visade sig vara kopplat till Roberto
Prextes swish.
En LEK-begäran skickades till Tele2 den 2025-03-21. Där efterfrågades vem telefonnumret
är registrerat på och sedan vilket datum. Svaret från Tele2 visar att Robertos mamma Carxmela
står skriven på abonnemanget sedan 2022-10-16.
Mamman bor med pappan men finns inte på söktjänster?

Jo och jo?
https://www.krimfup.se/namn/lo-martxire

Borde inte polisen anmäla folkbokföringsbrott alla de gånger när de i samband med brottsfall upptäcker det?
Senast redigerad av gofigur 2026-09-22 kl. 10:30.
Citera
2026-09-22, 09:52
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfanforan
Prete är Italienskt, betyder präst på italiano, behöver ju inte betyda något. Mina barn har gått på just fastebolsskolan och Högbyskolan, samma ålder, vore ju intressant att höra, min yngsta hade i klassen som gömde en pistol i viksjöskolan innan han som grillades i bilen v fotbollsplanen, sen har det alltid varit knasfolk på Arrendev, sänk skitenoch bygg villor där ist, va faan ska knäppjökar som satt på beckis vara ute bland hederligt folk för? Bananas... ska höra imorgon om Prete o Klete
Du har säkert något bra att berätta men skriv för fan så man förstår. Du känner folk som känner till Pr*tes bakgrund och Pojkstreck™?
Citera
2026-09-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Det är ändå märkligt att man inte kan förbjuda den här religionen, importerad från Mellanöstern
Vilken religion? Vet man något om hans religion?
Citera
2026-09-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Läste just en artikeln där dom sa att hon pekades ut på felaktiga grunder. Hoppas hon får skadestånd

Ja det lär hon få. Helt sinnessjukt. Det märktes att folk härinne ville att hon skulle va skyldig snarare än va lite kritiska
Citera
2026-09-22, 17:25
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Det skylls alltid på flashback att det Zigenare som gjort saker. Är man lite åt det mörkare hållet då är man automatisk zigenare enligt flashbacks experter. Är man vit och är svensk så är det synd dem för det måste varit något i barndomen som gick fel.
Från min synvinkel har det mer att göra med att om en ung man visar tydliga asociala tendenser och dessutom tycks komma från familjeförhållanden där detta beteende inte tycks vara ovanligt, så har jag en tendens att titta efter tecken i utseendet. Jag tycker utifrån det att hans utseende ser asocialt ut och jag har nästan aldrig sett unga italienare med det utseendet men zigenare med liknande uttryck i ansiktet är inte ovanligt enligt min mening.
Citera
2026-09-22, 20:38
Medlem
MorT2s avatar
Vet någon hur det är med flickan? Tänker mycket på henne.
Citera
2026-09-22, 20:54
Medlem
Ut med dem och med familjerna.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2026-09-22 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in