2026-09-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Försökte se det så neutralt jag bara kunde. Inte sett allt än men än så länge av det jag sett vinner Simona för hon är saklig men tuff. Kan få L över spärren. Tandhen var rätt bra med. Stora förlorarna Nooshi som är ett enda stort frågetecken och Maggan vinner på walk over då hon inte kan säga en mening utan att nämna SD eller Jimmie.

En grej jag nästan tänkt starta en egen tråd om är ju att alla opinionsundersökningar nämner att rödgröna blocket leder över blågula. Fast det gör de ju inte? C vägrar ju ingå i regering med V.

För att inte nämna hur ofta Åkesson vill prata om invandringen som en belastning för Sverige. Att han nämnde att Sveriges muslimer blir tungan på vågen om de rödgröna vinner är ju SD i ett nötskal. Antagligen vill han inte att svenska medborgare som är muslimer ska få ha rösträtt alls. Riktigt svenskt att slänga 70-års religionsfrihet genom fönstret.
Citera
2026-09-12, 00:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesterdayman
Konsekvensanalys efter kvällens valdebatt:

Uffe får sparken (avgår) från sitt arbete nästa vecka som partiordförande i Moderata samlingspartiet.

Simona "skrällsegrar" genom att leda Liberalerna till ett valresultat > 4 %

Socialdemokraterna får det lägsta antalet röster genom alla val, men bildar en ny regeringskoalition.

Jimmie, blir den nya oppositionens ledargestalt.

Ebba Busch blir Sjukvårdsminister.

Utbildning och Hälsovård kommer åter att bli en helstatlig angelägenhet.

Det kommer att satsas stort på vindkraft till havs och mycket generösa bidrag kommer att föreslås till elektrifieringen av fordonsbeståndet.

Kulturen, folkhögskolor, studieförbund mm kommer återfå sina förlorade anslag.

A-kassan reformeras så att fler klarar sig på sina bidrag.

Soppan 35kr/liter

Busskort dubbelt så dyra.
Citera
2026-09-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Ja, gärna Hultqvist som försvarsminister än nuvarande.
Nuvarande försvarsministern är en av regeringens mest kompetenta
ministrar. Dessutom uppskattad och samarbetsvillig.
På samma departement finns däremot en av regeringens mest utpräglade puckon, nämligen Carl Oskar Bohlin.
Citera
2026-09-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ni som vill byta till S-regering, kan ni förklara varför? Alltså vad är så dåligt med nuvarande regering?
De har gjort ett bra jobb med att minska skjutningarna.

I övrigt vill jag ha mer tillbaks för skatten jag betalar. Främst fungerande vård, det är helt jävla omöjligt att få kontakt med en vårdcentral. Mer backup från samhället i form av gamla högkostnadsskyddet samt rimlig A-kassa ifall man blir arbetslös. En hyra som inte skenar.

Jag kör inte bil så jag skiter i bensinpriset. Jag förstår att företagare och de som kör mycket bil tjänar på Tidö. Men vi är många som inte får ta del av deras sänkningar och bidrag men ändå betalat stora summor skatt genom åren, och de få gånger vi ber om hjälp (tex vårdbesök) så blir man avhyst.

Sen värderar jag även det fria samhället och ogillar Tidös ton mot medier och granskare, påminner om Trump som manipulerar sin befolkning.
Citera
2026-09-12, 00:37
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
För att inte nämna hur ofta Åkesson vill prata om invandringen som en belastning för Sverige. Att han nämnde att Sveriges muslimer blir tungan på vågen om de rödgröna vinner är ju SD i ett nötskal. Antagligen vill han inte att svenska medborgare som är muslimer ska få ha rösträtt alls. Riktigt svenskt att slänga 70-års religionsfrihet genom fönstret.
Det är ju sanningen. Utan massa muslimer i Sverige hade blågula redan vunnit valet. 80% av alla muslimer röstar på S eller V och förmodligen många % på resterade av de rödgröna. Om bara etniska svenskar hade fått rösta hade det inte varit nåt snack. Tyckte Jimmie var ovanligt trött i den här debatten men han har ju rätt i att invandringen är en belastning, den absolut största belastningen för Sverige och han har rätt i att om muslimer inte fick rösta (säger inte att de inte borde få det, säger bara fakta) hade inte sossarna och V varit i närheten av lika stora.
Citera
2026-09-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Ja, gärna Hultqvist som försvarsminister än nuvarande.

Ganska symptomatiskt att sossar föredrar en malaj som försvarsminister och högersidan en kustjägare.
Citera
2026-09-12, 00:44
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det är ju sanningen. Utan massa muslimer i Sverige hade blågula redan vunnit valet. 80% av alla muslimer röstar på S eller V och förmodligen många % på resterade av de rödgröna. Om bara etniska svenskar hade fått rösta hade det inte varit nåt snack. Tyckte Jimmie var ovanligt trött i den här debatten men han har ju rätt i att invandringen är en belastning, den absolut största belastningen för Sverige och han har rätt i att om muslimer inte fick rösta (säger inte att de inte borde få det, säger bara fakta) hade inte sossarna och V varit i närheten av lika stora.
OK. Jag ser vad du skriver men uppenbarligen tror Åkesson att han kan ändra på det bara genom att säga det i en valdebatt och därigenom visar han att han saknar all form av statsmannamässighet.

En sådan man skall inte representera Sverige i några sammanhang.

Det är ju uppenbart att han inte fått med sig nån annan i Tidölaget på detta. Kanske stod de bara där och skämdes när han sa det.
Citera
2026-09-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
De har gjort ett bra jobb med att minska skjutningarna.

I övrigt vill jag ha mer tillbaks för skatten jag betalar. Främst fungerande vård, det är helt jävla omöjligt att få kontakt med en vårdcentral. Mer backup från samhället i form av gamla högkostnadsskyddet samt rimlig A-kassa ifall man blir arbetslös. En hyra som inte skenar.

Jag kör inte bil så jag skiter i bensinpriset. Jag förstår att företagare och de som kör mycket bil tjänar på Tidö. Men vi är många som inte får ta del av deras sänkningar och bidrag men ändå betalat stora summor skatt genom åren, och de få gånger vi ber om hjälp (tex vårdbesök) så blir man avhyst.

Sen värderar jag även det fria samhället och ogillar Tidös ton mot medier och granskare, påminner om Trump som manipulerar sin befolkning.
Du äter väl, så du kanske inte skiter i matpriserna? Hur tror du att maten kommer till butikerna, tror du att kotletterna fotvandrar från bönderna till ICA?? Eller tror du att nån typ av transport är inblandad? Vad tror du händer med matpriserna när bensinen blir dyrare?

Det skulle behövas ett IQ-test för att få rösta.
Citera
2026-09-12, 00:47
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon framstod som elak. Hård.

Alla på vänstersidan är elaka.
Citera
2026-09-12, 00:47
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Magda ser tröttare ut än Göran Persson efter 12 års styre...

Herregud.
Det är jobbigt att lyssna på alla Kristerssons lögner som han alltid måste spendera tiden med att lägga in i debatter. Magda är ju tvungen att ta de frågorna som oppositionsledare och därigenom måste hon avstå att säga andra saker som kanske fanns i planen. Helt säkert vet Kristersson detta och det är därför han kan hålla på med det här. Gissningsvis får Uffe ett DI och Magda ett C i en DISC-analys.
Citera
2026-09-12, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse

Ryskt bot haha!
Citera
2026-09-12, 00:50
Medlem
Borde inte Jehovas vittnen ha mest röster då dem knackar på dörren hos många???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in