2026-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Valet är ju ändå oerhört enkelt. Ni som vill återinföra kaoset som varit ska helt klart rösta vänster. Ni som vill bort från det röstar höger.
Svårare än så är det inte.

”Kaos, inflation och skjutningar? - Varsågod, ta till vänster!”

”Lugn, framsteg och rättvisa? Ta höger därframme!”
Citera
2026-09-11, 22:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag hoppas att de åtminstone tittade/lyssnade på debatten istället...
Jo, det får vi hoppas.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Om den snygga repliken på Jimmie Åkessons ”varför är du sur”-attack gav en extra geting på torsdagen så höll kvällens utbrott på att kosta en annan.
Vilket av utbrotten? Hon är ju konstant sur och gäll så det är svårt att veta. Kan inte förstå varför Socialdemokraterna kört en stenhårds personvalskampanj istället för att satsa på sakpolitik. Men de har väl ingen.
Citera
2026-09-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Det har varit en ganska hätsk stämning sedan åtminstone 2014. Du kan kolla på några debatter där Löfven och Lööf deltog.

Det var nog ungefär då jag slutade kolla. Tröttnade.
Citera
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Peter Hultqvist

Han är väl från Dalarna. Måste va Tobias Baudin han menar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Snark, ja huuur överlever andra länder utan massinvandring. 85-90% av svenskarna måste arbeta, bland mena-folk och somalier är det långt under, strålande affär verkligen! Migrationsnivåerna gällande asyl är tillbaka till 1985 års nivåer så går utmärkt. Idiot.

Vilka andra länder jämför du Sverige med? Utveckla.

Vem är svensk enligt dig, svenskt medborgarskap eller blåa ögon? Blåa ögon har dock invandrare med, kanske förnamnet? Eller vad går man efter? En somalier är självklart inte svensk, men din chef som är från Kroatien och heter Maja (kroatiskt namn), är hon svensk? Eller är Hana (svenskar säger Hanna) som är bosnier (muslim) fast blond med blåa ögon och född här, är hon svensk?

Vart går gränsen, vilka ska ut och vilka ska inte ut?
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Vilket skämt till debatt, när Nooshi drog upp bilden på baaarnen precis som random tiggare från rumänien utanför ica och de här knasbollarna från socialtjänsthatarna så fick man sitt lystmäta i dagen idioti. Men en sak är klart, Sverige är förlorat. Valboskapen har nu mognat och är redo för halalslakt så att säga, de kommer att föda de svältande sossarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är dags för sossarna att skaffa ny partiledare. Det här funkar inte.

Jan Emanuel eller Strandhäll.

Då blir det åka av åtminstone istället för de här mumierna Andersson, Baudin, Damberg

Strandhäll sitter fast i vinflaskan.

Jan.E kommer aldrig bli accepterad av ledningen.

Sossarna behöver ha någon vass jävel. Maggan är som en slö kniv.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är otroligt hur mycket Jimmie Åkesson hatar kunskap och vetenskap. Fantastiskt skrämmande att en han kan få så många röster. Han påstår att han har mer kunskap om klimat- och miljöfrågor än ledamöterna i Klimatiska rådet.

Jimmie Åkesson vill förbjuda hemspråksundervisning som enligt all samlad vetenskap är oerhört viktig för att lära sig ett nytt språk.

Jag orkar inte mer. Alla som röstar på Jimmie Åkesson är gravt utvecklingsstörda.

Tycker du att det är vettigt att en person som ska kämpa för att komma in i det svenska samhället och prestera bra i skolan ska slösa tid och energi på att lära sig somaliska? Det är ju för i helvetet hjärndött på riktigt. Vad har den för nytta av sitt hemlands språk om den ska vara svensk och leva i Sverige?

Om vi har en svensk familj som flyttar till Spanien, ja då ska väl barnen lära sig Spanska i skolan. Det är däremot föräldrarnas jävla skyldighet att se till att barnen på egen hand lär sig svenska på fritiden om de nu vill det. Bort med skit som modersmålsundervisning.
Citera
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Amanda Lind 5
Glänser överlägset alla andra partiledare. Påläst, kunnig, saklig, anständig, behaglig, pragmatisk, ärlig och står för den bästa politiken.

Och hon vågar kalla Kristersson för den ovärdigt ljugande statsminister han är.

Det var en tio-poängare...
Citera
2026-09-11, 22:58
Medlem
Francos avatar
Här en kort och snabb analys av Franco och vad som avgör valet på söndag. Tidöpartierna kommer att segla om den röd-gröna röran och med egen majoritet bilda regering med Ulf som statsminister. Vilka partier som sen bildar regering blir en senare fråga.

Ebba & Jimmie får helt klart godkänt. Kvällens klart lysande stjärna var ändå Mohamsson som läxade upp Magda så det stod härliga till. Dock kommer Mohamsson inte få min röst, hon och (L) klarar sig bra ändå.

Om ni nu undrar varför min analys landar i den tron så är svaret enkelt. Tidöpartierna visade en enad kraft, en sammanhållning och en vilja att dra åt samma håll, det vill säga en fortsättning av de fyra åren som passerat och paradigmskiftet som ledstjärna, eller om ni så vill, en blå-gul revolution.

Den röd-gröna röran hade inte mycket att sätta emot. Desperationen hos (S) och Magda var mer än tydlig. Hon vill stå centrerad i mitten och mer än gärna sträcka ut en hand till Ulf, på hennes vilkor, vilket är Socialdemokraternas ständiga motto. Makten framför allt, kosta vad det kosta vill.

Noshi och Amanda levererade inte mer än en brödsmula på golvet. Tanden lika livlös som den augustifluga jag mosade häromdagen, en fluga som envist ockuperat min lägenhet sen tidigt i augusti.

Avslutningsvis kan den röd-gröna röran liknas vi det gamla spelet "plocke-pinn". Rörigt är bara förnamnet, rör en röd pinne och en annan grön pinne flyttar på sig. Flytta en grön pinne och en röd pinne närmar sig Tidö. Jag tror att den röd-gröna röran grävt sin egen grav för lång tid framöver, och det inte mig emot, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Precis alla i Sverige skiter i den åsikten.

Tack för mig.

Tydligen inte eftersom du brydde dig tillräckligt mycket för att svara.

Tack för mig.
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Jag är glad att Jimmie Åkesson lyfte frågan: Vad lovar ni muslimerna när ni är ute i moskéerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in