2026-09-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Ja, är man opartisk så vinner Amanda Lind.
Sen tycker jag Nooshi 4:a.
Så alla vänster långt upp? Reeeeeen tillfällighet. 🤡
Citera
2026-09-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är otroligt hur mycket Jimmie Åkesson hatar kunskap och vetenskap. Fantastiskt skrämmande att en han kan få så många röster. Han påstår att han har mer kunskap om klimat- och miljöfrågor än ledamöterna i Klimatiska rådet.

Jimmie Åkesson vill förbjuda hemspråksundervisning som enligt all samlad vetenskap är oerhört viktig för att lära sig ett nytt språk.

Jag orkar inte mer. Alla som röstar på Jimmie Åkesson är gravt utvecklingsstörda.

Nu kommer alla vänsteraktivister och skall förstöra tråden för de är dumma i huvudet.
Citera
2026-09-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tror inte det. Eller om du menar att hon ska vara med och göra politik så "ja".

Men inte i valet, eftersom av de väljare som nu överger V så går nog ingen till Tidö-blocket.

Ja precis det var det jag menade. Och håller nog med om att det inte påverkar utgången av valet direkt.
Citera
Medlem
Knotknets avatar
Betyg på partiledarna på dagens debatt. Betygskala 1-5

Jimmie Åkesson 1
Obildad och dum i huvudet och skryter inför sina raggar- och Pattayapolare att han hatar Sverige och vill sänka landet på varje område.

Ulf Kristersson 1
Dvärgen ljög, ljög, ljög, ljög och ljög. Hoppas han får smisk på stjärten ikväll av sin grovt kriminella och förvuxna skitfula fru.

Ebba Busch 4
Hennes mjuka sida är smakfull i denna valrörelse, med tanke på förra valrörelsen då hon uppmanade polisen att skjuta in i folkmassor och mörda barn och ungdomar. Den enda i Tidö som står för något mänskligt just nu.

Simona Mohamsson 1
Den mest obildade politikern i världshistorien som inte känner till Sveriges grundlagar lägger ett förslag som ska in i grundlagen.

Magdalena Andersson 2
Magdalena Andersson låter som Jimmie Åkesson lät 2010. Frågan varför hon är så jävla sur är faktiskt befogad.

Elisabeth Thand Ringqvist 2
Hon är anständig men hon är inte bra i debatten.

Nooshi Dadgostar 3
Bra i alla sociala frågor.

Amanda Lind 5
Glänser överlägset alla andra partiledare. Påläst, kunnig, saklig, anständig, behaglig, pragmatisk, ärlig och står för den bästa politiken.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Det är dags för sossarna att skaffa ny partiledare. Det här funkar inte.

Jan Emanuel eller Strandhäll.

Då blir det åka av åtminstone istället för de här mumierna Andersson, Baudin, Damberg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
I total avsaknad av inre kompass så låter du en journalist avgöra din röst? Svagaste jag hört. Du måste ju bli helt vilsen nu när du inser att Expressen är blå och Aftonbladet röd!! Hmm. Kanske rösta på Centerpartiet?

Jag har röstat SD sedan 2014 och kommer givetvis att göra det igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Aftonbladet är ju skit i ordets mest utpräglade betydelse. Jag har inte öppnat en Aftonhora på säkert 20 år och det var säkert 10 år sedan jag gick in på deras webb. Expressen är ju skit men Aftonbladet ja det är total värdelöshet

AllahBladet som bildat opinion senaste 4 decennier för metodisk o systematisk invandring för att bygga och befolka förorter med ett enda mål, skriva o bevaka ”våld- o kriminyheter” och framförallt, servera röster åt vänstern

AllahBladet
Citera
2026-09-11, 22:55
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Inte mycket

Mycket mediafolk, insnöade stockholmare som lever i sin bubbla och åker tunnelbanna. Mycket kulturarbetare. Vänster

Du menar att eftersom de åker tunnelbana behöver de inte bil? Ja, men att sedan tunnelbanevagnarna är fulla va babbar och negrer bryr sig dessa personer inte om. Men dra inte alla Stockholmare över en kam. Östermalm och Bromma är fortfarande väldigt blått.

Jag tror att Tidö ökar sina chancer efter denna debatt. Åkesson var bättre än på länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Vad för efterbliven demagogi är detta?

GP som delar ut medicin ihop med Anitra.

Snälla.

Blir det rött efter detta haveri så är det någon CEPE-SÅSSE likt han det feta aset Leif-IVAN som är "SÅSSE" som har en båt som ligger och ruttnar.

SÅSSARNA har plundrat skattekistans botten och försöker skrapa ut det sista....
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Kul att de båda "statsbärande" partierna mest stod med som åskådare. TV-debatter vinner inga val nuförtiden och det vet vi alla.
Citera
Medlem
Citat:
Det är väl bara självklarheter. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Alla kan inte bli en Duplantis, en Musk eller en Gates men alla kan försöka göra så gott de kan utifrån sina förutsättningar.

Mmm, men ger man morötter hela tiden utan krav på motprestation som inte är smacklätt så slutar folk anstränga sig.
Citera
2026-09-11, 22:56
Medlem
Citat:
Kolla lite gamla klipp från Palme och Fäldt tex. Det var ganska hårda debatter

Vad bråkade de ens om på den tiden? Alla var överens om höga skatter (det var bara en fråga om hur höga) och välfärdsstat, miljöfrågan hade inte börjat, Sverige hade obegränsat med el som var typ gratis och vi hade ingen invandring från avlägsna kulturer, den invandring som fanns kom från Finland plus lite arbetskraftsinvandring från Grekland och Jugoslavien. Om vi hade det läget idag skulle de inte ens ha något att prata om.

Idag handlar ju debatten knappt ens om Sverige utan ungefär halva debatten går ut på att förklara för väljarna att Sverige tillhör hela världen. Miljoner människor med dubbla medborgarskap vars främsta lojalitet står till ett annat land och inte till Sverige har rösträtt. Samt lite inslag om att Sverige måste förbjuda bensin och förse Tyskland med gratis el så vi inte får smäll på fingrarna av EU-länder som inte skulle klara sig ens en halvtimme utan kolkraft och naturgas. Har de debatterat våldtäkterna i äldrevården något? Det temat borde utgöra halva valrörelsen snarare än att prata om konflikter i andra världsdelar eller ge svenskar skuldkänslor för andra länders miljöförstörelse (de kunde visa upp en bild av en indisk flod) för det säger något om Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in