2026-09-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Nooshi var sämst

Håller med, glömde henne...
Citera
2026-09-11, 22:52
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Sportbladet är ok, resten skit.

Så kan det vara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Inte följt så mycket valdebatter nu men kan inte minnas att det var så hätsk och hatisk stämning förr, gillar inte det. Och alldeles för mycket prat om partiledares personliga erfarenheter om vem som kommit till Sverige när och sånt. Får olustkänsla av hela grejen. Om svensk politik brukade kännas som en vänskapsmatch där alla parter ändå respekterade varandra så känns det nu mer som ett slag mellan dödsfiender.
Tycker du, förr var ju mobbningstv alla mot onda åkesson som man inte ens kunde stå bredvid. Nu är det ju mer som två tonårsgäng mot varann, ett steg uppåt tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Rödgröna vann debatten ganska klart, väldigt sakligt och jordnära. Det handlar om vanliga knegare och människor. Tidö har panik, argument som faller platt!

Vad för efterbliven demagogi är detta?
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
(Muppar siduppdateringarna i denna tråd för er med?)
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror rätt så många av de som inte bestämt sig besöker ex Expressen och AB för att se hur debatten gick. Tror du inte det?
Jag hoppas att de åtminstone tittade/lyssnade på debatten istället...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Håller med.
Barth-Kron på Expressen antydde att Magda var nära en tvåa och skrev rakt av att Simona var bäst ikväll.

Den där Oisin kan faktiskt inte ha varit seriös. Ännu ett tecken på att man ska rösta höger. Äckligt att Sveriges största kvällstidning försöker manipulera svenska folket.
I total avsaknad av inre kompass så låter du en journalist avgöra din röst? Svagaste jag hört. Du måste ju bli helt vilsen nu när du inser att Expressen är blå och Aftonbladet röd!! Hmm. Kanske rösta på Centerpartiet?
Citera
2026-09-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag tycker Thand är sexig. Hon ser jävligt kåt ut.

Tack för att du förstörde min kväll.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Sverige ska inte vara muslimernas land, det kan skatboet glömma. Jämna alla moskéer med marken!
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Valet är ju ändå oerhört enkelt. Ni som vill återinföra kaoset som varit ska helt klart rösta vänster. Ni som vill bort från det röstar höger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Intressant, hur uttryckte han sig?

Nej, bara det faktum att AB utsåg Oisin till politisk kommentator är ju något av ett skämt.

Om den snygga repliken på Jimmie Åkessons ”varför är du sur”-attack gav en extra geting på torsdagen så höll kvällens utbrott på att kosta en annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashcanSweden
Jag har hört gamla inbitna sossar som jobbat inom rörelsen säga att liberalernas livsåskådning är det absolut värsta, värre än moderater. Vad är det då de tycker är farligt? Jo, precis det AI säger här om liberalismen:
Tanken är att en persons framgång i livet ska avgöras av dennes egna talanger, ambitioner och hårda arbete – inte av faktorer man föds med, såsom:Föräldrars ekonomi eller klasstillhörighetKönsidentitet eller sexuell läggningEtnicitet eller religion.

Ärligt talat så tycker jag väl det här är en otroligt sund inställning. Men de sossar jag hört uttrycka sig negativt om detta, säger det är typ omöjligt. Du måste ha massa stöd och bidrag om du kommer från sämre förhållanden för att lyfta dig. Tycker det är bullsh-t. Så rösta på Mohamsson för all del. Ser jag tillbaka på min far, farfar och farfarsfar, så började det med en helt medellös dräng utan kontakt med sina föräldrar, hårt arbete under 3 generationer och med mig; person i 5 mille lgh och miljonlön som arbetar hårt för det ligger i generna och uppfostran. Det är hårt arbete under flera generationer som lett hit. Ingenting annat. Inte bidrag, gå före i kön och sänkt kravribba.
Socialdemokrati handlar väl ändå om lika chanser för alla. Om systemet jobbar mot dig spelar det ingen roll hur bra du är. T.ex. de otaliga fallen i nyheterna om ungdomar som växt upp i sverige och nyss fyllt 21 år och därför utvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in