2026-09-09, 20:32
Medlem
DenverAirports avatar
7,6-tums vikbar Super Retina XDR-skärm med nanotextur
5,4-tums yttre Super Retina XDR-skärm på utsidan
A20 Pro-chip
Upp till 31 timmars videouppspelning på den inre skärmen
Upp till 44 timmars videouppspelning vid användning av den yttre skärmen
12 MP Center Stage-skärmkamera
48 MP Fusion huvudkamera
48 MP Fusion ultravidvinkel
https://www.apple.com/se/iphone-duo/

Diskutera iPhone Duo.
Citera
2026-09-09, 20:43
Medlem
Trodde inte Apple skulle hoppa på vikbar-telefon tåget.

Personligen skulle jag aldrig köpa en vikbar telefon då jag inte ser syftet, men jag kan absolut se att hängivna teknik-freaks kan gå igång på dom.

Som sagt, ser inte syftet med dom. Vill man ha ytan så finns ju ipad. Detta kommer bli en halvmesyr. Inte lika bra och stor som en ipad pro, och inte lika bra och tålig som en ”riktig” telefon.

Man lär få behandla den med silkesvantar om man inte vill repa skärmarna inom en timma. Vem vänder man sig till egentligen med en sån här manick?

Nä jag kan bara se negativa grejor med vikbara telefoner. Men jag kanske missar något som andra ser?
Citera
2026-09-09, 20:46
Medlem
DenverAirports avatar
Blev inte Samsungs vikbara ett fiasko?
Citera
2026-09-09, 20:51
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Trodde inte Apple skulle hoppa på vikbar-telefon tåget.

Personligen skulle jag aldrig köpa en vikbar telefon då jag inte ser syftet, men jag kan absolut se att hängivna teknik-freaks kan gå igång på dom.

Som sagt, ser inte syftet med dom. Vill man ha ytan så finns ju ipad. Detta kommer bli en halvmesyr. Inte lika bra och stor som en ipad pro, och inte lika bra och tålig som en ”riktig” telefon.

Man lär få behandla den med silkesvantar om man inte vill repa skärmarna inom en timma. Vem vänder man sig till egentligen med en sån här manick?

Nä jag kan bara se negativa grejor med vikbara telefoner. Men jag kanske missar något som andra ser?

Jag hoppas det kan utvecklas som iPad. Jag såg inte heller poängen där, men jag tänkte bara på iPhone fast större skärm. Sen lyckades de ju skapa mer specifika implementationer för formatet.

Får hoppas detta utvecklas på liknande sätt att man utvecklar formatspecifika nyttigheter. De har nog lite trevliga grejer redan i bakfickan att plocka fram och vifta med.

Dock lär jag inte köpa själv till det priset. Kan jag välja den via jobbet kan det nog bli ett ja.
Citera
2026-09-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Blev inte Samsungs vikbara ett fiasko?
Vet ej, men man hör ju aldrig nånting om vikbara telefoner trots att de funnits länge. Det borde ju säga nånting om hur populära dom är tycker jag.

Jag kan inte tänka mig att många köper dom. Det finns säkert en och annan mega-nörd som tycker de är häftiga, men majoriteten vill nog bara ha en lätt och smidig telefon. Inte släpa runt på en tegelsten som man dessutom måste behandla med silkesvantar.
Citera
2026-09-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Jag hoppas det kan utvecklas som iPad. Jag såg inte heller poängen där, men jag tänkte bara på iPhone fast större skärm. Sen lyckades de ju skapa mer specifika implementationer för formatet.

Får hoppas detta utvecklas på liknande sätt att man utvecklar formatspecifika nyttigheter. De har nog lite trevliga grejer redan i bakfickan att plocka fram och vifta med.

Dock lär jag inte köpa själv till det priset. Kan jag välja den via jobbet kan det nog bli ett ja.
Visst, kan man plocka ut en som tjänstetelefon så kunde man ju ge den en chans.

Men skulle aldrig vilja ha en som daily driver.
Citera
2026-09-09, 21:03
Medlem
J.Doessons avatar
Vilka jävla priser! Vad är så speciellt med den då?
Citera
2026-09-09, 21:04
Medlem
Noetlovskijs avatar
Tack, jag hatar den.

Priset, storleken - VARFÖR? Låt en telef... förlåt, låt en smartphone vara en smartphone.

Mvh,
iPhone sedan 3Gs.
Citera
2026-09-09, 21:17
Medlem
Men hur många vikningar tål den?
Citera
2026-09-09, 21:26
Medlem
solstrålars avatar
44000 kronor...för en telefon?

Tack, jag köper hellre en Volvo.
Citera
2026-09-09, 21:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Vilket sjukt högt pris. Synd för jag tyckte den verkade lite kul.
Citera
2026-09-09, 21:40
Medlem
solstrålars avatar
Kommer inte den här dra åt sig extrema mängder smuts i vik-fittan? Vad händer tex om man försöker stänga den i fickan och en smal nyckel är ivägen, eller ens ett gruskorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in