Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Det stämmer och det var inte poängen.
Din poäng var att "partiers politik inte är statisk".
Men bara för att du påpekat att ett parti som S kan införa uppnåeliga krav på medborgarskap, så betyder inte det att du på något sätt visat att det därför är fullt möjligt att belägga krav på blodsband till en viss folkgrupp för medborgarskap, lol.
"Titta här, S var mer öppna för vinstuttag i välfärden för 13 år sedan, och nu är de helt emot det. Detta betyder ju att de även kan bli helt emot religionsfrihet, och vilja avskaffa den om några år. Man vet ju aldrig, de har ändrats sig förut."
Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Det stämmer och det var inte poängen.
Det du ville ha sagt var tydligen att:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Vi var på god väg att ena folken inom riket och hade lagt århundraden på enat språk m.m. Ändå ser sig många inte som självklara delar av Sverige utan kräver särrättigheter än idag.
Helt obegripligt om det är samer du menar inte ser sig som en del av det svenska folket, och kräver rättigheter, och därmed inte bör ha rösträtt i landet, eller vart fan du vill komma med att ta upp detta.
Också fullständigt obegripligt vilka särrättigheter du anser vara problematiska, och varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Inga kommentarer i sak, mao?
Bara för att du helt plötsligt fått lust att diskutera med mig att du anser att det är en bra lösning att folk som invandrar hit ska förvägras svenskt medborgarskap i hela sina liv, och att även deras barn skall förvägras detta, eftersom de är av kurdisk härkomst, eller syrianer, eller vad fan det nu är för folkgrupper du tycker tillhör "andra folk" och därför aldrig bör beviljas rösträtt i Folkgemenskapen Sverige, så betyder inte detta att det är "sakfrågan".
Anledningen att jag tilltalade dig från början, var att du försökte använda dig av en felaktig tolkning av portalparagrafen i RF för att motivera att "folket" som all offentlig makt enligt RF ska utgå ifrån självklart ämnar att exkludera alla "andra folk", tex kurder och koreaner, även om dessa personer har medborgarskap i Sverige, och att meningen med portalparagrafen är att enbart folk som härstammar från en viss folkgrupp bör ha politiskt inflytande i Sverige. Vilket som tidigare konstaterats är helt fel.
Det var denna fråga jag ämnade att diskutera.