Citat:
Ursprungligen postat av
Pausanias
Om jag inte missminner mig så ansåg du att endast "genusutbildade från Södertörns högskola" kunde gilla South Park. Jag tolkade det som att du menade att endast woke-människor gillade South Park. Missförstod jag dig, eller varför klär du upp dig i offerkoftan? Känner du dig verkligen som ett kränkt offer bara för att någon påpekar att du verkar sakna humor? Vilket, för övrigt, inte kan vara första gången som du fått höra.
Jag förstår inte riktigt varför du utgår från att jag känner mig kränkt eller att jag skulle ha iklätt mig en offerkofta. Det är ett ganska märkligt antagande. Jag utgår snarare från att ditt sätt att fortsätta uttrycka dig nedvärderande och kränkande helt enkelt är en reaktion på att jag råkade framföra en åsikt som du inte höll med om.
Men jag antar att det är så ni riktigt mogna, kloka och bildade människor hanterar meningsskiljaktigheter – genom personangrepp och nedvärderande kommentarer.
Och det mest ironiska i sammanhanget är att mitt ursprungliga svar rörande klokt och utbildad fint folk från Centrum för genusvetenskapr inget annat än just satir.