2026-09-09, 18:55
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Slutade kolla vid säsong 22-23 nånstans. Tyvärr mycket sämre senare åren, men det kan ju inte vara så lätt att fortsätta på samma höga nivå som de tidiga säsongerna.
Tror det blir 30 säsonger, sen lägger dom ner.

Nja, de skrev under ett avtal om minst 50 nya avsnitt under en femårsperiod förra året, Paramount fick punga upp 1,5 miljarder dollar till skaparna, jag tvivlar på att de lägger ner nästa säsong.
Däremot är det enbart sex avsnitt som sänds i denna säsong 29, som jag förstod det skulle minst 10 avsnitt produceras per år, men det har ju släppts längre "specials" senare år, jag tycker mig ha läst någonstans att det ska finnas utrymme för längre special-avsnitt.

https://www.latimes.com/entertainment-arts/business/story/2025-07-21/south-park-creators-reach-breakthrough-in-paramount-deal-talks

"The sum preserves the show’s status as one of the world’s most valuable TV franchises."
Citera
2026-09-09, 18:59
Medlem
South Park brukade vara kul, men som så mycket annat fastnar de i Trump-narrativet och det blir bara enformigt och tråkigt.
Citera
2026-09-09, 18:59
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Nja, de skrev under ett avtal om minst 50 nya avsnitt under en femårsperiod förra året, Paramount fick punga upp 1,5 miljarder dollar till skaparna, jag tvivlar på att de lägger ner nästa säsong.
Däremot är det enbart sex avsnitt som sänds i denna säsong 29, som jag förstod det skulle minst 10 avsnitt produceras per år, men det har ju släppts längre "specials" senare år, jag tycker mig ha läst någonstans att det ska finnas utrymme för längre special-avsnitt.

https://www.latimes.com/entertainment-arts/business/story/2025-07-21/south-park-creators-reach-breakthrough-in-paramount-deal-talks

"The sum preserves the show’s status as one of the world’s most valuable TV franchises."
Ah, läste fel. Fick för mig att det stod säsong 27 skulle starta nu. Fy satan, det är rätt mycket stålar
Citera
2026-09-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Gillar ni kängan till Trump?

https://www.svt.se/kultur/south-park-blir-south-america-i-trumpkanga
Ironi/satir mot (uppblåsta) maktfull(komlig)a individer (utan självdistans) är alltid välkommet!
Citera
2026-09-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ironi/satir mot (uppblåsta) maktfull(komlig)a individer (utan självdistans) är alltid välkommet!

Satir är nog något du kanske inte förstår.
Citera
2026-09-09, 19:37
Medlem
Jag skrattade rakt ut. Om Vita huset svarat så fick det ju uppenbarligen effekt. 😂
Citera
2026-09-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Min roll är att exponera korkade vatnik

Hur känner du "vatniks" är någon då?
Citera
2026-09-09, 19:43
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
South Park brukade vara kul, men som så mycket annat fastnar de i Trump-narrativet och det blir bara enformigt och tråkigt.
Jag håller med. Det är som om några tyskar i början av trettiotalet skulle hålla på att driva med mustaschmannen! Kom med nått nytt och betydelsefullt.
Citera
2026-09-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Satir är nog något du kanske inte förstår.
Fullt möjligt men idéen om att häckla makten eller religiösa frontfigurer tror jag mig tycka om. Men du kanske vet bättre.
Citera
2026-09-09, 19:50
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Hur känner du "vatniks" är någon då?

Va? Prata Svenska istället om du vill ha svar...
Citera
2026-09-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är South Park ens relevant längre?
Och vem bryr sig egentligen om vad skaparna bak South Park tycker och tänker? Endast svagbegåvade?

South Park var vansinnigt roligt förra säsongen när man gjorde Satan till Trumps älskare!!

Och att nu byta namn på South Park till South America - det är ju genialt!!!
Citera
2026-09-09, 19:53
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ja, att Trumpen blev trumpen visar väl att satiren passar utomordentligt väl.

Det verkar svida i den gamla stackars narcissisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in