Citat:
Ursprungligen postat av
MisterGunillaNybom
Vadan detta? Varför just snabba brillor? Psykologin bakom? Är det för att verka moderna och häftiga? Sen medelålderskris? Är det vad som var tuffast och flådigast när de var unga och såg biofilmer på 60-talet?
Vad är era observationer och erfarenheter med äldre män och snabba brillor? Hur skall vi motverka dessa hemskheter och bilda äldre män i t ex klassiska Wayfarers goda egenskaper och framhävande av klass och elegans?
Diskutera!
Är själv en bit över 60 , och min syn på det hela är att vår generation växt upp med devisen funktion framför form. Det ska vara praktiskt och användbart i så många olika sammanhang som möjligt.
Mig förvånar det inte att 60+ bär dom där missfostren till brillor därför att de antagligen är praktiska och stänger ute reflexer bäst av alla andra.
Nu är jag ingen båtnisse, och jag har aldrig sett dom sitta på näsan på någon 60+ i stan.
P.S. brillorna ser ut som typiskt kinaskräp som någon importerat i bulk, satt en logga på , startar en reklamkampanj med fotomodeller och säljer dem med 10X vinst (minst) .... Som så mycket annat