Igår, 14:56
Medlem
MisterGunillaNyboms avatar
Fascinerande fenomen!

I en värld där allehanda snygga och klassiska solglasögon finns billigt och allmänt tillgängliga är det lustigt att se hur äldre karlar (60+ eller uppåt) alltid skall gå omkring med de allra snabbaste turbobrillorna de kan hitta.

Det är modeller som liknar allt från John Travolta i Wild Hogs till regelrätt Marit Björgen i skidspåret. Ju snabbare, desto bättre.

Vadan detta? Varför just snabba brillor? Psykologin bakom? Är det för att verka moderna och häftiga? Sen medelålderskris? Är det vad som var tuffast och flådigast när de var unga och såg biofilmer på 60-talet?

Vad är era observationer och erfarenheter med äldre män och snabba brillor? Hur skall vi motverka dessa hemskheter och bilda äldre män i t ex klassiska Wayfarers goda egenskaper och framhävande av klass och elegans?

Diskutera!
Citera
Igår, 15:06
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGunillaNybom
Fascinerande fenomen!

Vad är era observationer och erfarenheter med äldre män och snabba brillor?
Mina observationer är att de ofta har en Thaifru som är ca 30 år yngre och att dom gillar Hammarby IF.
Citera
Igår, 15:07
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Fascinerande fenomen!

I en värld där allehanda snygga och klassiska solglasögon finns billigt och allmänt tillgängliga är det lustigt att se hur äldre karlar (60+ eller uppåt) alltid skall gå omkring med de allra snabbaste turbobrillorna de kan hitta.

Det är modeller som liknar allt från John Travolta i Wild Hogs till regelrätt Marit Björgen i skidspåret. Ju snabbare, desto bättre.

Vadan detta? Varför just snabba brillor? Psykologin bakom? Är det för att verka moderna och häftiga? Sen medelålderskris? Är det vad som var tuffast och flådigast när de var unga och såg biofilmer på 60-talet?

Vad är era observationer och erfarenheter med äldre män och snabba brillor? Hur skall vi motverka dessa hemskheter och bilda äldre män i t ex klassiska Wayfarers goda egenskaper och framhävande av klass och elegans?

Diskutera!

En länk som visar ett exempel hade suttit fint
Citera
Igår, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Mina observationer är att de ofta har en Thaifru som är ca 30 år yngre och att dom gillar Hammarby IF.

Extremt vanligt!
Citera
Igår, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
En länk som visar ett exempel hade suttit fint

Öppna profilen på alla gubbar på Facebook som hatar invandrare, HBQT och Greta i kommentarsfälten, och du skall hafva din länk. Kan omöjligt ta någon längre tid att finna ett exempel.
Citera
Igår, 15:25
Medlem
Citat:
Fascinerande fenomen!

Diskutera!

Snabba brillor?
Bild tack.
Citera
Igår, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Snabba brillor?
Bild tack.

Googla "snabba brillor" som söktext och det ger dig exakt vad du frågar efter.
Citera
Igår, 15:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Snabba brillor?
Bild tack.
Skulle tro att snabba brillor är att titta fort som fan annars vet jag inte
Citera
Igår, 15:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Menar du detta:
https://snabbabrillor.com/

-Vad har det med klockor att göra?
Citera
Igår, 15:32
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Diskutera!

Är själv en bit över 60 , och min syn på det hela är att vår generation växt upp med devisen funktion framför form. Det ska vara praktiskt och användbart i så många olika sammanhang som möjligt.
Mig förvånar det inte att 60+ bär dom där missfostren till brillor därför att de antagligen är praktiska och stänger ute reflexer bäst av alla andra.
Nu är jag ingen båtnisse, och jag har aldrig sett dom sitta på näsan på någon 60+ i stan.

P.S. brillorna ser ut som typiskt kinaskräp som någon importerat i bulk, satt en logga på , startar en reklamkampanj med fotomodeller och säljer dem med 10X vinst (minst) .... Som så mycket annat
Citera
Igår, 15:33
Moderator
evilhoneys avatar
Jag gissar att det har med att de ofta även täcker sidorna också vilket kan vara skönt så synen blir sämre och ögonen känsligare med åren.
Citera
Igår, 15:34
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
https://snabbabrillor.com/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in