2026-09-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGunillaNybom
Googla "snabba brillor" som söktext och det ger dig exakt vad du frågar efter.

Typ köra MC eller nedcabbat och brillorna går "runt hörnet".
Citera
2026-09-09, 15:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Mina observationer är att de ofta har en Thaifru som är ca 30 år yngre och att dom gillar Hammarby IF.

Du kan även hitta dem på Engelens uteservering, där det inte är helt ovanligt att de sitter och går igenom vilka kusar som ska springa på Valla dan efter.
Citera
2026-09-09, 15:41
Medlem
MisterGunillaNyboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Menar du detta:
https://snabbabrillor.com/

-Vad har det med klockor att göra?

Här diskuteras klockor och accessoarer. Sist jag kollade var glasögon en form av accessoar och diskuteras i detta forum.
Citera
2026-09-09, 16:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Här diskuteras klockor och accessoarer. Sist jag kollade var glasögon en form av accessoar och diskuteras i detta forum.

OK.
Är det brillorna som jag länkade till som du pratar om?
-Han verkar ju vara 25-35 år gammal, inte över 60.

Sen så är sommaren slut, folk behöver inte så mycket solglasögon nu, när hösten faller..

Citera
2026-09-09, 16:29
Medlem
franges avatar
Vadå, ett par trendiga Pit Vipers ihop med rutig flanellskjorta är väl det tuffaste man kan ha på sig?
Citera
2026-09-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Vad fan är det för jävla pajasföretag?
Fettsäcken i raffset som dyker upp om man scrollar ner en bit på sidan...
Citera
2026-09-09, 17:28
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktamn
Vad fan är det för jävla pajasföretag?
Fettsäcken i raffset som dyker upp om man scrollar ner en bit på sidan...

verkar vara en bra sida.
jag köpte åtta par.
Citera
2026-09-09, 18:04
Medlem
Jag har Aviators och Wayfarers som jag har ”på stan”, men rent funktionellt är något av mina sportglajor från Oakley helt överlägsna.

Avvisar vind bäst, bra vid blåst eller exempelvis båtåkning
Man kan inte se skalmarna eller ramen hur man än gör.
Sitter på ett sätt att dom inte märks alls, tack vare låg vikt och gummerade kontaktpunkter

Kort sagt, funktionellt överlägsna, men jag har bara på mig dom när jag tränar

Kanske därför det äldre gardet kör all-in på snabba glasögon?
Citera
2026-09-09, 18:11
Medlem
Kan inte minnas att jag har sett äldre män i slalombrillor ute. Är det här i nån av dom 3 största städerna tro?
Citera
2026-09-09, 18:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Fascinerande fenomen!

I en värld där allehanda snygga och klassiska solglasögon finns billigt och allmänt tillgängliga är det lustigt att se hur äldre karlar (60+ eller uppåt) alltid skall gå omkring med de allra snabbaste turbobrillorna de kan hitta.

Det är modeller som liknar allt från John Travolta i Wild Hogs till regelrätt Marit Björgen i skidspåret. Ju snabbare, desto bättre.

Vadan detta? Varför just snabba brillor? Psykologin bakom? Är det för att verka moderna och häftiga? Sen medelålderskris? Är det vad som var tuffast och flådigast när de var unga och såg biofilmer på 60-talet?

Vad är era observationer och erfarenheter med äldre män och snabba brillor? Hur skall vi motverka dessa hemskheter och bilda äldre män i t ex klassiska Wayfarers goda egenskaper och framhävande av klass och elegans?

Diskutera!
Snabba brillor? Bör inte glasögonen röra sig med exakt samma hastighet som bäraren? Även den minsta differens blir till problem på ett eller annat sätt.
Citera
2026-09-09, 18:43
Medlem
LupusLupuss avatar
I den åldern är medelålderskrisen sedan länge förbi....
Du bor antagligen i en storstad där konstlad ytlighet är viktigt och dessa män du ser är pajaser ovärdiga att kallas mogna män.
Citera
2026-09-09, 19:15
Medlem
Hellre snabba brillor än snabba skor.
Såklart handlar fenomenet om att dessa gubbar inte har några ambitioner att passa in på någon inneklubb eller catwalk, allt handlar om funktion när det fysiska förfallet gått långt nog och snabba brillor täcker även sidorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in