2026-09-09, 13:34
Avstängd
Zeusminhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Om man lever på existensminimum, vad är bästa sättet att ha pengar utöver det man får från soc utan att soc får reda på det?

Samla och panta burkar, jaha nu såg jag, du vill ha hjälp med att lura soc på pengar som vi andra betalar in med våra skattepengar så du ska kunna spela bort de, är det rätt uppfattat?
Citera
2026-09-09, 13:37
Medlem
Chihuahualadys avatar
Skaffa ett Revolut-konto.
Citera
2026-09-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Samla och panta burkar, jaha nu såg jag, du vill ha hjälp med att lura soc på pengar som vi andra betalar in med våra skattepengar så du ska kunna spela bort de, är det rätt uppfattat?

Jag har redan fått pengar av soc fram tills 2018 och jag undanhöll spelvinster i 2 år genom att ha ett Skrill konto tills jag fick CSN. Men pengarna jag fick av soc hjälpte mig ekonomiskt med att betala viktiga räkningar samt att jag lyckades betala av skulder med undanhållna spelvinster.
Citera
2026-09-09, 14:55
Medlem
Connykrims avatar
Börja livea på tiktok o gör saker några kronor lär du få ihop per vecka
Citera
2026-09-09, 15:06
Medlem
bo-jerrys avatar
Tror det är svarta inkomster bara i detta fall
Citera
2026-09-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Tror det är svarta inkomster bara i detta fall

Enda sättet, alternativt jobba utomlands om man råkar bo nära gränsen till Norge, Danmark.

Annat alternativ som kan vara riskabelt är att jobba vitt i Sverige men sluta söka bidrag några månader innan deklarationen ska in nästa år och hoppas på att de inte har kontroll med skatteverket månatligen, vilket i teorin är möjligt för dem.

Och har konto där lönen flyter in i någon obskyr nätbank eller liknande.
Citera
2026-09-09, 16:16
Medlem
Skaffa ett hederligt jobb om du inte är nöjd med att leva på soc. Allt annat är kriminellt
Citera
2026-09-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Enda sättet, alternativt jobba utomlands om man råkar bo nära gränsen till Norge, Danmark.

Annat alternativ som kan vara riskabelt är att jobba vitt i Sverige men sluta söka bidrag några månader innan deklarationen ska in nästa år och hoppas på att de inte har kontroll med skatteverket månatligen, vilket i teorin är möjligt för dem.

Och har konto där lönen flyter in i någon obskyr nätbank eller liknande.
Du låter som ett riktigt geni. Har du testat?
Citera
2026-09-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du låter som ett riktigt geni. Har du testat?

Nej, men jag vet vad som är offentligt och inte och hur myndigheter som inte aktivt söker efter viss information har att jobba med.
Citera
2026-09-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Nej, men jag vet vad som är offentligt och inte och hur myndigheter som inte aktivt söker efter viss information har att jobba med.
Vad har det att göra med vad jag skrev?

Du spelar, spelar upp allt.

Hur fan kan någon vara så korkad som du?
Citera
2026-09-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Om man lever på existensminimum, vad är bästa sättet att ha pengar utöver det man får från soc utan att soc får reda på det?

1- Skaffa ett jobb.
2- Betala av skulderna.

Du får pengar till mat och hyra via existensminimum.
Du behöver inga pengar för övrigt.

Jag vet ju inte hur gammal du är men om du inte klurat ut än att det är spelbolaget som tjänar pengar i längden, och inte du, då börjar det väl vara hög tid att inse det nu?

Vill du tjäna pengar = starta ett spelbolag istället.
Citera
2026-09-09, 17:06
Medlem
Jag vet inte om det finns ett bättre sätt än det jag själv gjorde när jag levde på existensminimum. Jag hade möjlighet att gå på restaurang flera gånger i månaden och betala av mina vårdskulder och gå på bio lite då och då trots att jag levde på existensminimum. Enbart för att jag var extremt insatt i proffstennis för herrar och damer och kunde vinna på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in