2026-09-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
1- Skaffa ett jobb.
2- Betala av skulderna.

Du får pengar till mat och hyra via existensminimum.
Du behöver inga pengar för övrigt.

Jag vet ju inte hur gammal du är men om du inte klurat ut än att det är spelbolaget som tjänar pengar i längden, och inte du, då börjar det väl vara hög tid att inse det nu?

Vill du tjäna pengar = starta ett spelbolag istället.

Existensminimum varade i 4 år tills jag var över 35 år gammal. Nu idag är jag skuldfri bortsett från pengar jag lovat att skicka till två vänner.
Citera
2026-09-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligakompisen
Är det tillåtet att använda ett bankkonto hos Revolut som soc inte känner till alternativt en e-plånbok som Neteller och Skrill? Om man har stora spelvinster och behöver dölja det för soc är det väl bra att ha andra konton än det soc får se.
Skulle inte rekommendera
För dom kan hitta
Citera
2026-09-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Skulle inte rekommendera
För dom kan hitta

Fast jag hade konto hos Skrill i 15 år och det va ingen på soc som hittade det för dom letade nog inte ens. Avslutade det när jag inte längre behövde det. Dom skulle börja med avgifter på konton som stod tomma och jag hade inte använt mitt Skrill på över 2 år. Nu har jag Neteller och Revolut och det funkar utmärkt. Existensminimum levde jag på i 4 år bara. Har inte levt på det sen 2018 och kommer aldrig behöva det igen.
Citera
2026-09-09, 17:53
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
1- Skaffa ett jobb.
2- Betala av skulderna.

Du får pengar till mat och hyra via existensminimum.
Du behöver inga pengar för övrigt.

Jag vet ju inte hur gammal du är men om du inte klurat ut än att det är spelbolaget som tjänar pengar i längden, och inte du, då börjar det väl vara hög tid att inse det nu?

Vill du tjäna pengar = starta ett spelbolag istället.
Helt otroligt att inte fler fattat detta. Samma gäller försäkringar. Det är vinstdrivande företag vi pratar om.
Citera
2026-09-09, 18:01
Medlem
Citat:
Fast jag hade konto hos Skrill i 15 år och det va ingen på soc som hittade det för dom letade nog inte ens. Avslutade det när jag inte längre behövde det. Dom skulle börja med avgifter på konton som stod tomma och jag hade inte använt mitt Skrill på över 2 år. Nu har jag Neteller och Revolut och det funkar utmärkt. Existensminimum levde jag på i 4 år bara. Har inte levt på det sen 2018 och kommer aldrig behöva det igen.

Visst det funkade ett tag men hur känner du själv att det går med livet just nu? Är de där dyra restaurangbesöken värdefulla nu när du måste leva som en råtta och smyga med "dina" pengar?

Fattar inte hur folk står ut såhär, verkar nästan skönt att leva helt fritt från insikter.
Citera
2026-09-09, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Visst det funkade ett tag men hur känner du själv att det går med livet just nu? Är de där dyra restaurangbesöken värdefulla nu när du måste leva som en råtta och smyga med "dina" pengar?

Fattar inte hur folk står ut såhär, verkar nästan skönt att leva helt fritt från insikter.

Jag lever inte som en råtta och smyger med mina pengar längre
Citera
2026-09-09, 19:53
Medlem
Sälj rumpan och sluta att leva på våra pengar
Citera
2026-09-09, 20:01
Medlem
Citat:
Skulle inte rekommendera
För dom kan hitta

Inte rekommendera heller, men det är banksekretess, får du inga ränteinkomster eller ränteutgifter på dina bankkonton så ger det inte avtryck i deklarationen vilket myndigheter inte kan se, det finns 150 banker i Sverige med banktillstånd allt det här måste ske manuellt. Dvs polisen, militären, kronfogden måste aktivt kontakta alla dessa banker. definitivt inte socialen
Citera
2026-09-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Inte rekommendera heller, men det är banksekretess, får du inga ränteinkomster eller ränteutgifter på dina bankkonton så ger det inte avtryck i deklarationen vilket myndigheter inte kan se, det finns 150 banker i Sverige med banktillstånd allt det här måste ske manuellt. Dvs polisen, militären, kronfogden måste aktivt kontakta alla dessa banker. definitivt inte socialen
Aha okej
Ja man lär sig alltid något nytt
Jag öppnade ett Revolut men fattar inte hur man använder 😂
Citera
2026-09-09, 20:06
Medlem
Citat:
Skönt
Citera
2026-09-09, 20:07
Medlem
Citat:
Aha okej
Ja man lär sig alltid något nytt
Jag öppnade ett Revolut men fattar inte hur man använder 😂

Revolut har jag ingen erfarenhet av men de har svenskt banktillstånd, så isåfall sätt dina pengar på ett konto med 0 ränta så de inte behöver redovisa till Skatteverket.
Citera
2026-09-09, 20:17
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem