Citat:
Ursprungligen postat av
LookAtMeLikeThat
På grund av en kombination av mina neurologiska förutsättningar och oerhört hemska upplevelser tidigare i livet lever jag nu en sorglig existens utan att ha åstadkommit något nämnvärt alls.
Min vardag kantas av ständig ångest och skam, är isolerad och trots tappra försök går jag in i väggen varje gång jag ger mig fan på att börja göta vettiga saker.
Skulle världen helt enkelt bli bättre om jag dog? Ett socialfall mindre, hurra?
Det beror på hur gammal du är, om du är typ 89 år gammal så ja jag vet inte, dö om du vill, du dör ändå typ imorgon. Men om du är typ 19 eller 27 eller 30 eller 39 eller 49 eller 55 så finns det gott om tid att saker och ting kommer ändras till det bättre och du kommer nog må bättre snart.
Jag själv har väldigt mycket självmords tankar ich jag är 18 år men en sak jag lever för är nyfikheten över att "om jag fortsätter leva, hur ser mitt liv ut när jag är 25 eller 30". Tänk så du med, va nyfiken på hur ditt liv kommer se ut om några år ifall du fortsätter leva.
Men ja om du är typ 89 som sagt... ja du dör ändå typ imorgon så vad spelar det för roll egentligen.