2026-09-09, 18:55
Moderator
Tinuviels avatar
Det är väl inte oväntat att de går dåligt i början. De kommer säkert hämta hem lite högre siffror. Men frågan är om det egentligen finns utrymme för dem? Jag tror inte att de som lyssnar på radio naturligt går över till AB utan fortsätter med SR + poddar.

Själv väljer jag helt bort Aschberg.
Citera
2026-09-09, 19:14
Medlem
ziggarillens avatar
Skulle aldrig slå på den kanalen. Undviker allt som har med vänstertidningen Aftonbladet att göra.
Citera
2026-09-09, 20:18
Medlem
discofunks avatar
Jag undrar verkligen hur man mäter hur många som lyssnar på radio via fm.
Radiovågor som fångas upp av mottagare är en envägskommunikation, finns ingen möjlighet att mäta hur många som plockar upp signalen.
Citera
2026-09-09, 22:17
Medlem
Ograsts avatar
Aschberg försökte typ år 2011 att starta igång en kommersiell radiokanal, Radio 1 eller vad namnet var. Kanalen fick i alla fall läggas ned.
Citera
2026-09-10, 06:35
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discofunk
Jag undrar verkligen hur man mäter hur många som lyssnar på radio via fm.
Radiovågor som fångas upp av mottagare är en envägskommunikation, finns ingen möjlighet att mäta hur många som plockar upp signalen.
Novus Opinion gör enkäter där en fråga kan vara "Hur ofta lyssnar du på P3?".
Man kan välja att svara t ex "Aldrig".
Citera
2026-09-10, 09:27
Medlem
ThePaleHorses avatar
Dom kunde lika gärna gått under namnet Radio Pravda eller PK 99.9 MHz.
Citera
2026-09-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/radio/trog-start-for-radio-aftonbladet-nu-pa-samma-niva-som-p2/

Varför tror ni nästan ingen vill lyssna på Robert Aschberg m.fl. och Radio Aftonbladet?
Har ni lyssnat på skiten?

Har personligen inte hört en sekund av skiten.
Så, du har inte lyssnat men vill ändå ha en diskussion samtidigt som du dömmer ut det som skit.
Ja, jag har lyssnat.
Citera
2026-09-10, 11:40
Medlem
Mytenlegendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kommersiell radio är så 90-tal. Det ligger inte i tiden.

Ge mig en radiokanal med intressanta människor som pratar om allt möjligt och musik som inte är 20 av de mest populära musiken som spelas på repeat - och då hade radio blivit aktuellt igen och hela radiovärlden vet om det men stora företag skiter i det och vill bara spela sina 20 st populära skitlåtar.
Citera
2026-09-10, 12:37
Medlem
P1 finns ju. Kan vara anledningen. P1 är så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/radio/trog-start-for-radio-aftonbladet-nu-pa-samma-niva-som-p2/

Varför tror ni nästan ingen vill lyssna på Robert Aschberg m.fl. och Radio Aftonbladet?
Har ni lyssnat på skiten?

Har personligen inte hört en sekund av skiten.
Citera
2026-09-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Ingen lyssnar väl på radio heller? Min kompis byggfirma har tom bluetothhögtalare, man sätter på sin spellista

Sluta idiotförklara människor. =) P1 är för de som vill bilda sig. Den finns där den dagen du vill ta steget och då förstår du hur viktig den är för din utveckling. Visst kan man slösa tid på att lyssna på musik. Man har säkert fog för det.
Senast redigerad av JohnWicks 2026-09-10 kl. 12:42.
Citera
2026-09-12, 07:19
Medlem
Aschberg "slår mynt" - Han är ekonomisk vinnare oavsett om det går åt helvete för Aftonbladet. Han får sina stålar i sitt kontrakt.

Detta är ett Northvolt kontrakt som Aschberg blåst Afonbladet på. Han skiter I Aftonbladet. Han har redan satt mynten i rullning.

Aschberg har aldrig lyckats med nånting i radio eller pod. Han kommer inte att göra det nu heller. Det vet han.

Däremot får han mynten att rulla åt hans håll.

Det är lätt att blåsa chefer som har krumelurer som Anders Lindberg anställda. Det säger allt om dessa chefer. Lättlurade kretiner.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2026-09-12 kl. 07:23.
Citera
2026-09-14, 17:32
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Det är i alla fall glädjande nyheter, att det går dåligt för Sveriges största trollfabrik och deras radiosatsning.

Både tidningen och "TV-kanalen" är skräp, så då kan inte radiokanalen annat än att följa i samma fotspår. Har inte rattat in kanalen på radion och kommer inte att göra det heller. Man får ju även hoppas att den misslyckade satsningen svider rejält ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in