2026-09-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Aldrig lyssnat på Aftonbladet radio.
Ända gången jag lyssnar på radio är när jag sitter i bilen och då är det Bandit Rock som ljuder eller P4. Åker jag längre så är det ljudböcker.

De gånger radion är igång hemma är det någon kanal via Tunein och då absolut inte några svenska kanaler.

Varken order Aftonbladet eller Ashberg är något som skulle få mig att lyssna på radio.

Ingen lyssnar väl på radio heller? Min kompis byggfirma har tom bluetothhögtalare, man sätter på sin spellista
Citera
2026-09-09, 15:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Ingen lyssnar väl på radio heller? Min kompis byggfirma har tom bluetothhögtalare, man sätter på sin spellista

Tror inte det är många utan det är väl mest äldre och arbetsplatser som har radion på hela dagar.
Citera
2026-09-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Okej, känns liksom 1980 över att komma på en ny radiokanal. Men man får in det på vanlig radiokanal nu?
Ja. Vi har det på jobbet, gammal hederlig FM radio.
Citera
2026-09-09, 15:45
Medlem
Problemet känns som att musiken är främst för yngre och pratet för den lite äldre publiken. Lägg där till mycket reklam. Om man som jag lyssnar till och från jobbet (ca 30 min enkel) blir det inte mycket snack mellan reklam och musik. Bättre då att välja P1 eller station med bättre musik.
Citera
2026-09-09, 15:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kommersiell radio är så 90-tal. Det ligger inte i tiden.
Ja, 1995 ringde och vill ha tillbaka sitt sändningstillstånd.
Citera
2026-09-09, 16:20
Medlem
Auroras avatar
Anade att de hade problem med hur hårt de pushade sin radiosatsning på webbsidan.

Inget ont om Robban, men han har väl passerat bäst före datum som relevant personlighet med en så där 15 år.

Är han det stora dragplåstret ligger man illa till...
Citera
2026-09-09, 16:41
Medlem
Att dem har så hög andel som 2,3% förvånar mig.
Förstår inte alls vilken marknad Aftonbladet tänkte sig att dem skulle vinna över.

Pensionärer som bara lyssnar på P4 och som hatar reklam?
Ungdommar som inte lyssnar på radio alls?
Eller dem där emellan som bara lyssnar på radio i bilen och då helst musik?
Citera
2026-09-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Att dem har så hög andel som 2,3% förvånar mig.
Förstår inte alls vilken marknad Aftonbladet tänkte sig att dem skulle vinna över.

Pensionärer som bara lyssnar på P4 och som hatar reklam?
Ungdommar som inte lyssnar på radio alls?
Eller dem där emellan som bara lyssnar på radio i bilen och då helst musik?
Exakt samma som jag tänkte innan det drog igång. NRJ som förlorade sitt tillstånd kanske funkade för att det är smidigt att ha på när man åker då dom lyssnarna kommer man ju inte åt. Likaså P1 och P4 lyssnarna är rätt invanda i sitt mönster. Tänkte man locka helt nya lyssnare som inte använder radion idag, eller tänkte man locka över från andra kanaler? Jag har inte hört några kommentarer om det.
Citera
2026-09-09, 18:05
Medlem
xcoms avatar
Läser inte aftonbladet, skulle aldrig få för mig att lyssna på den största troll fabriken av dom alla.
Citera
2026-09-09, 18:36
Medlem
TELAVIV91s avatar
Aftonbladet var heta på 90-talet när de äntligen gick förbi Expressen i antalet läsare, de hade kontrakt på nyhetuppläsningar i olika reklamkanaker och var typ först med tidningen på internet. Idag är de helt i bakvattnet, inte av Expressen och andra tidningar utan av att ingen bryr sig längre om tidningar och inte heller radiokanaler. Vilket de nu lär få erfara
Citera
2026-09-09, 18:42
Medlem
DrSpankels avatar
En självgod pedofilkramare och ett överflöd av reklam?

Låter ju otroligt attraktivt att lyssna på.
Citera
2026-09-09, 18:45
Medlem
Mailmanss avatar
En propaganda-kanal.. no shit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in