2026-09-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesolukt
Jag har den kanalen på i bilen. Tycker musiken är helt okej, sett till blandning och typ av musik.

Resten kan man lika väl skrota.
Så vad? Är det Aftonbladet nyheterna dygnet runt då? För det är väl tre muppar som tagit över. Mycket musik bör väl fylla tomrummet.
Citera
2026-09-09, 13:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Känner att det var rätt väntat väl? Vet inte om man gjorde någon ordentlig marknadsundersökning innan detta sjösattes, men det får man väl anta.
Känns som att konceptet med Radio är på väg ut till förmån för poddar och att lyssna genom appar.
När jag började jobba på industri hade ju varenda människa hörlurar med Radio och man satte upp extra antenner där mottagningen var dålig. Nu önskar alla tillgång till Wifi i stället.
Det är givetvis ingen tillförlitlig källa, men en erfarenhet som ger en viss indikaton.

Håller med, jag förstod aldrig denna satsningen från första början och förväntade mig att det skulle bli ett magplask. Hade det varit 2010 kanske det hade blivit succé men 2026? Var är omvärldsanalysen?

Rekryteringen av den sliskige Alex Letic bara toppen på isberget.
Citera
2026-09-09, 13:19
Medlem
Är detta en ny propagandakanal för S? Räcker det inte att i princip hela den svenska journalistkåren dagligen pumpar ut vänsterpropaganda i samtliga dagstidningar? Kanske undantaget svd
Citera
2026-09-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Är detta en ny propagandakanal för S? Räcker det inte att i princip hela den svenska journalistkåren dagligen pumpar ut vänsterpropaganda i samtliga dagstidningar? Kanske undantaget svd

Har själv inte lyssnat men med aftonbladet som ägare så lär det vara proppat av vänsterpropaganda.
Citera
2026-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Så vad? Är det Aftonbladet nyheterna dygnet runt då? För det är väl tre muppar som tagit över. Mycket musik bör väl fylla tomrummet.
Ja det jag hört förutom musik är Martina Thun och Robban. På morgonen pratar dom så kort så man hinner inte uppfatta vad dom säger.
Sen musik och nyheter. Som P4 fast utan viktigt information och intressanta gäster.
Citera
2026-09-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Håller med, jag förstod aldrig denna satsningen från första början och förväntade mig att det skulle bli ett magplask. Hade det varit 2010 kanske det hade blivit succé men 2026? Var är omvärldsanalysen?

Rekryteringen av den sliskige Alex Letic bara toppen på isberget.
Ja och dessutom ersatte dom väl NRJ som försvann. Kan mer förstå att man lyssnar på radio för lite blandad musik och skval. Vill man lyssna på något mer specifikt tror jag fler och fler hellre väljer aktivt vissa program vid tider som passar.
Citera
2026-09-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesolukt
Ja det jag hört förutom musik är Martina Thun och Robban. På morgonen pratar dom så kort så man hinner inte uppfatta vad dom säger.
Sen musik och nyheter. Som P4 fast utan viktigt information och intressanta gäster.
Okej, känns liksom 1980 över att komma på en ny radiokanal. Men man får in det på vanlig radiokanal nu?
Citera
2026-09-09, 14:38
Medlem
Vem vill lyssna på reklam var 5 min medans sara larsson spelar i musikpauserna från reklamen. Och nyheter ska läsas upp av barska neutrala människor utan en massa konstiga undertoner om vad man tyckte om nyheten. Radion är katastrof även om jag gillar aftonbladet.
Citera
2026-09-09, 14:42
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Ja, det är nog bara stofilerna inom gammelmedia som skulle få för sig en sådan sak. Det ansågs nog vara hippt med sån där radiomackapär på mötet där beslutet togs.
Aftonbladet trodde att dom skaffade sig ytterligare mediemakt - problemet är att radioformatet är närmast utdöende.
Citera
2026-09-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Aftonbladet trodde att dom skaffade sig ytterligare mediemakt - problemet är att radioformatet är närmast utdöende.

Aftonbladets knösar vid styrelsebordet misstog sig va trancemusik är och transmusik så de köpte nrj och börja sända hbtqvänlig transmusik blandat med nyheter upplästa av transpersoner.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-09-09 kl. 14:54.
Citera
2026-09-09, 14:54
Medlem
Aschberg blåser LO och Schibtetd på stålar. Detta med woke och Expo-nyheter.

Det går givetvis så där.
Citera
2026-09-09, 15:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Aldrig lyssnat på Aftonbladet radio.
Ända gången jag lyssnar på radio är när jag sitter i bilen och då är det Bandit Rock som ljuder eller P4. Åker jag längre så är det ljudböcker.

De gånger radion är igång hemma är det någon kanal via Tunein och då absolut inte några svenska kanaler.

Varken order Aftonbladet eller Ashberg är något som skulle få mig att lyssna på radio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in