2026-10-02, 05:37
Medlem
Raderade propaganda kanalen direkt och återinförde NRJs frekvens i bilen 🇸🇪❤️
Citera
2026-10-02, 06:28
Medlem
SysterMorbids avatar
Nä det är väl ganska självklart. Helt värdelös journalistik där man rapporterar om massa jävla dravel istället för riktiga nyheter. Bränn ner skiten.
Citera
2026-10-04, 02:23
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
P4 har 47.6% marknadsandel
Radio Aftonbladet har 0.6%

Man kan göra radio som folk vill ha eller så kan man misslyckas

Jag håller visserligen med dig om det sista.

Men anledningen till att P4 har så höga lyssnarsiffror är ju förmodligen på grund av att det fortfarande finns många pensionärer som är tryggt invaggade i att Sveriges Radio är en stämpel för trovärdighet och kvalitet samt att man "måste" lyssna på P4 för att vara uppdaterad, tror dem.
Citera
Igår, 18:56
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollin-and-Turning
Jag håller visserligen med dig om det sista.

Men anledningen till att P4 har så höga lyssnarsiffror är ju förmodligen på grund av att det fortfarande finns många pensionärer som är tryggt invaggade i att Sveriges Radio är en stämpel för trovärdighet och kvalitet samt att man "måste" lyssna på P4 för att vara uppdaterad, tror dem.

Självklart lyssnar många pensionärer men det är en myt att det bara är gubbar och kärringar som lyssnar på P4

Medelåldern för en P4 lyssnare är 52 år och 5.5 miljoner svenskar lyssnar varje vecka på P4

Så när pensionärer dör så tillkommer hela tiden yngre lyssnare i 50 års åldern

Yrkestrafik, bakgrund på arbetsplatser etc

Om Aftonbladet vill åt dessa lyssnare får de göra 10 ggr så mycket bättre radio vilket är svindyrt.

Är de underhållningsradio, ska man skratta när man lyssnar?

Är de seriösa? Knappast vad jag har hört, Aftonbladet kan väl knappast klassas som ”seriös”

Vill folk höra skval radio med musik som passar ”alla” med någon underliggande politisk vinkel?

Samtidigt som man ska lyssna på reklam

Vi får väl se hur detta kommer att utvecklas
Senast redigerad av pillifjong Igår kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in