2026-09-08, 21:42
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbengt
Diagnoser är från satans bibel dsm. De har ditten och datten regler, men senast jag kollade och förstod det som, krävs för en shizodiagnos, 6 månaders konstaterad psykos. Dvs de ska ha koll på dig under den tiden och anse du är kocko.

Mitt råd, passa dig för psykiatri. Be till den högste om att låta helvetets portar vara stängda. Lyssna!. Lär vara sinnessvårt bli av med den diagnosen och de sk medicinerna som medföljer.

Jesus Kristus är vår rättfärdiga Läkare

Men om din fråga till sist, jag råkar besitta en del personliga erfarenheter av vanföreställningar. Rätt sjuka sådana med, så kan jag säga. "Hur som helst". Jag insåg, att en kan få bli inbillade vad som helst, om Jesus Kristus tillåter.

Vilka knappast kommer utan anledning heller..

Precis! Lyssna på vad den här personen har att säga!
Citera
2026-09-08, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbengt
berätta mer om din kosmosvän, snälla

Sen är det knappast så att himmelen är dold för människor, men som "tur" är har Guds Ord/Jesus Kristus, lovat oss en ny himmeö och värld
Låter som om vi behöver få fart på bygget av dom där dårhusen.
Citera
2026-09-08, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Låter som om vi behöver få fart på bygget av dom där dårhusen.
Vad skulle ett dårhus vara bra för? Skulle bara vara upplopp och knark och bara kosta pengar?
Vi har redan olika hem för dom ingen skillnad bara det är lite mindre.
Citera
2026-09-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Vad är det för medicin du får?

abilify 10mg/dag
Citera
2026-09-09, 00:29
Medlem
Jag har ingen diagnos och tar inga mediciner, för att jag är rädd att läkarkontakten kommer göra mer skada än vad det nu är för schizoid störning jag har.

Hursomhelst så har jag ibland svårt att uttyda vad som är mina egna tankar och vad som är en annan entitet.
Den värsta episoden var 2021 när rösterna, i kombination med mina specialintressen ledde till att jag trodde att där var en världslig konspiration mot mig. Förföljelsemanin började med att jag trodde att den politiska eliten skulle vara efter mig om de fick reda på att jag kommit på deras "hemligheter". Sen blev det mer och mer irrationellt, helt plötsligt ledde rösterna mig till att tro att jag är Moses eller Jesus. Jag tog tag i en kniv och började gå mot grannens lägenhet för att döda henne / offra henne till Gud ty det var min plikt. Men sen fick jag misstankar att rösten som jag hörde försökte lura in mig i en fälla och att grannen i själva verket var Djävulen själv som väntade på mig där inne i lägenheten. Jag släppte kniven och sprang ut för att ta första bästa bussen jag hittade och komma så långt bort ifrån grannens lägenhet som jag kunde i.o.m. att djävulen kunde potentiellt ta sig igenom min vägg och fånga mig.
Jag tillbringade några dagar hos föräldrarna, som jag till en början också började misstänka var delaktig i konspirationen mot mig. Men sen började jag gradvist hitta tillbaks till verkligheten igen.
Jag blev rädd för mig själv, förstod inte hur det kunde bli så galet och bestämde mig för att boka tid hos en läkare och reda ut det en gång för alla. Det skulle dröja ca en vecka till mötet och under den tiden blev jag mer och mer rationell och bestämde mig för att inte ta upp det med läkaren.

Sen dess har jag försökt undvika att hamna i samma situation igen. Det har gått rätt bra tycker jag. Rösterna har kommit tillbaks då och då, men jag har lärt mig att inte gå i de fällorna så djupt som 2021-episoden.
Citera
2026-09-10, 13:34
Medlem
nonameds avatar
Kan tillägas att schizofrena ofta upplevs som lite kallare. Då dom har eller har haft en inre värld som plågat dom.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in