2026-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sjukdomsinsikt vet jag inte om det finns men det är inte som en sann hallucination för verklighetstolkningen förändras på ett overkligt sätt. Tar du datura eller änglatrumpet så kommer du se och höra saker som du inte kan skilja från verkligheten på något sätt, däremot i ett schizofrent anfall så kommer verkligheten skifta fram och tillbaka på ett sätt som du inte kommer uppfatta som verkligt. Det är en grej som du fattar mer av om du läser nyare forskning på området.
Glöm det. Sen vet jag int3 hur du kom in på at4 likställa psykos framkallat genom droger med psykos som de har som krav för diagnos shizo.

Jag säger inte att det saknas koppling här, däremot anses de4 väl vara milslånga skillnad. Juridiskt typ

Eller som anden(?) sade till mig i en av mina upplevelser " vi hade kommit hit ändå".. när jag funderade på orsakssamband
Citera
2026-09-08, 20:01
Bannlyst
Psykiatrin sätter i hemliga kameror i ditt hem för du är jobbig sedan ger dom en allvarlig psykisk störning så att dom kan ge dig medicin resten av livet.

Du behöver bara säga att du är paranoid för läkare sedan rullar det på.
Dom gör så här ganska mycket eller sätter span på dig.

Jag vet inte vad schizofreni är bara dålig psykitri
Citera
2026-09-08, 20:14
Medlem
Du kan höra röster, tro dig vara förföljd, tro att du är president, tro att någon har installerat kameror i din kropp med fler orealistiska tankar.
Citera
2026-09-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aSURKOM
Det går bara att fly landet en annan kommun är samma sak sverige är korrupt

Nu kommer dom ta bort tråden eller ta bort kommentarer.
Jag tror det är lugnt faktiskt. Sett värre här på domänen. Det är lite mer när det blir personangrepp och så, som det verkar, som jag fattar det, de kliver in oftast. TS har knappt medverkat än, och nån mobbning har jag inte sett heller. Förvisso har jag härmed kommenterat moderatorsåtgärder, så just mitt inlägg tas möjligen bort, men ändå

Säg det land som är fritt från korruptism. Svea må ha rykte att vara fri från det förvisso, och det är tillräckligt illa
Citera
2026-09-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Du kan höra röster, tro dig vara förföljd, tro att du är president, tro att någon har installerat kameror i din kropp med fler orealistiska tankar.
Skulle du gå så långt att påstå det finns inga officiella uttalanden från kända, stora läkemedelsbolag, som önskar att vi sväljer i princip övervakningstabletter?

Vad är värst, att tro sig vara förföljd, eller att vara förföljd utan en aning?

Personligen kan jag misstänka "vetande". Och gärna med blandning av iver för att sprida kunskapen. Tro phan det, att man blir klassad som en dåre då
Senast redigerad av Flumbengt 2026-09-08 kl. 20:29.
Citera
2026-09-08, 20:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flumbengt
Glöm det. Sen vet jag int3 hur du kom in på at4 likställa psykos framkallat genom droger med psykos som de har som krav för diagnos shizo.

Vi diskuterade specifikt hallucinationer. Sen vet jag inte alls hur mycket du vet om schizofreni. Känner du till att man inte får schizofreni om man är född blind?
Citera
2026-09-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi diskuterade specifikt hallucinationer. Sen vet jag inte alls hur mycket du vet om schizofreni. Känner du till att man inte får schizofreni om man är född blind?
Som sagt är jag övertygad om att shixo är en samling regler i satans bibel dsm. Det spela3 mig ingen roll ifall de har krav på om man är färgblind, eller saknar luktsinne för avföring.

Däremot, är jag övertygad man kan slippa många frestelser ifall man är född blind med de fysiska ögonen, I denna värld. Sen kopplingen till det du pratar om, tåls att tänka på

Fö har jag haft en hel del olika hallisar så att säga, men som genom ett Guds Mirakel skedde de värsta (sk synliga) faktiskt när jag varit nykter. Möjligen vissa andra inte varit på så liten helvetesnivå helle3, men hursomhelst var de4 som en dagisläxa att klara sig genom dem. Obs at4 jag inte rekommenderar droger på något sätt
Senast redigerad av Flumbengt 2026-09-08 kl. 20:35.
Citera
2026-09-08, 20:47
Medlem
Jag har en schizo diagnos. Börjar höra röster och blir fruktansvärt paranoid utan medicin. Tror att jag utvald av gud även om jag ateist och blir förföljd osv.
Citera
2026-09-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Jag har en schizo diagnos. Börjar höra röster och blir fruktansvärt paranoid utan medicin. Tror att jag utvald av gud även om jag ateist och blir förföljd osv.

Vad är det för medicin du får?
Citera
2026-09-08, 21:01
Medlem
OMG
Jag träffade en på sjukhuset en gång.
Han var jättetrevlig men ju mer han pratade ju mer fattade man att han var schizofren
Han hade lås på alla dörrar inne och ute i sitt hem. Nyckelknippan såg ut som från ett fängelse.
Han hade en ENORM portfölj med sig med överklagande till alla möjliga instanser för tvångsvård.
Han hade förföljelsemani.
Och det sjukaste av allt var att man liksom trodde på vad han sa samtidigt som man bara kände att den här killen är helsnurrig.
Han hade skadat sig och skulle senare till psyk efter vanliga akuten.
Han berättade att piketen kommit och hämtat honom för han kunde ringa själv när det började barka åt helvete.
Ibland...
Citera
2026-09-08, 21:09
Medlem
Melange5738s avatar
Jag tror Deja vú är en slags harmlös form av schizofreni, om man tänker att ni har Deja vú och skruvar upp effekten tiotusentals gånger och sen sätter den lite ur fas med hjärnfrekvensen så den långsamt glider ur och glider in med den verklighetsuppfattning som du har normalt så tror jag du kommer hyfsat nära vad många schizofrena personer upplever.
Citera
2026-09-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Säg den mäniska som inte är utvald av Gud.

Läs mellan raderna ffs. Det finna "judar " och det finna Judar!

Tänk vad tråkigt du hade haft ifall du int3 höet röster. Var glad för att dina öron är öppnade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in