2026-09-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Måste finnas en länk till det fallet du beskriver här på Flashback - kan du länka? Låter helt sjukt med så lågt straff - kan inte stämma...?

Jo det jag skriver stämmer till 100%. Jag var ju vittne till olyckan på ca: 3 meters håll och blev ju själv kallad till både Polis och Tingsrätt osv i egenskap av vittne.

Här är artikel från 2009 när domen föll.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/lund-knuff-framfor-buss-gav-villkorlig-dom

Artikel från 2008 när olyckan skedde.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fyllebrak-orsakade-dodsolycka-i-lund
Senast redigerad av Giggzy1959 2026-09-10 kl. 18:06.
Citera
2026-09-10, 18:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggzy1959
Jo det jag skriver stämmer till 100%. Jag var ju vittne till olyckan på ca: 3 meters håll och blev ju själv kallad till både Polis och Tingsrätt osv i egenskap av vittne.

Här är artikel från 2009 när domen föll.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/lund-knuff-framfor-buss-gav-villkorlig-dom

Artikel från 2008 när olyckan skedde.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fyllebrak-orsakade-dodsolycka-i-lund

Nu blev han tydligen dömd för vållande (en olycka mer än medvetet) så då kan jag mer (om än lite) förstå "straffet". Sjukt lågt ändå när man inte vet vad denne tänkte när de "slogs/brottades". Fick än mer fakta av AI. Jaja, off topic... Men, tack för info.
Citera
2026-09-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Förstår inte varför man hoppar framför tåg på stationer och bland människor... Finns tågräls överallt, bara att lägga nacken på valfri plats där det inte är annat folk, och tågen håller förmodligen mycket högre hastighet också.
Lätt tillgänglighet, precis som för alla andra?
Citera
2026-09-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Ung tjej? Vad jag fått till mig var hon i 30-års åldern

Beror ju såklart på var man får sin info ifrån. Rykten på byn eller annat... Som någon skrev tidigare pratas det även om att det var en 17 årig tjej. Enligt mina källor stämmer det sistnämnda.
Citera
2026-09-10, 21:39
Medlem
Alltså självmord kan ske av olika skäl ,. Man minns Adolf Hitler .
Lite för mycket hantera där på slutet i Bunkern.

På samma sätt finns det människor i Eslöv som borde ha slängts under loket för många år sedan Den gången de inte begriper de borde hoppa själva ..Svin helt enkelt De flesta är Schyssta men det finns några andra.

Men de flesta fallen är tragiska kan man tro . Där andra j..as med omgivningen.. Kunde ju hjälpas åt lite mer i stället för att jä..as trixa bråka osv ." Det Goda Krafterna " Som också finns i Eslöv.

Solidaritet hette det förr i tiden Antikverat Omdöme

Solidaritet betyder sammanhållning och en beredskap att hjälpa varandra inom en grupp, ett samhälle eller i hela världen
Citera
2026-09-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Ung tjej? Vad jag fått till mig var hon i 30-års åldern
17-års åldern stod det tidigare i tråden.
Men jag läste idag ett inlägg på fb av en som var där, och enligt henne ryktades det om en gymnasieelev, men polisen hade avfärdat det och sagt att det var en vuxen person.
Så du har säkert rätt
Citera
2026-09-10, 21:48
Medlem
Det var en flicka , ca 15- 17 år, med gul jacka, hon blev påkörd av Öresundståget, INTE, X2000, fanns inget sådant tåg på stationen, bara Öresundståget,och ett godståg, som fick backa en bit. Ni borde alla sluta att fantisera pm händelsen, det är en ren katastrof, tänk på hennes familj, som fick detta fruktansvärda besked..
Citera
2026-09-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmamma10
Det var en flicka , ca 15- 17 år, med gul jacka, hon blev påkörd av Öresundståget, INTE, X2000, fanns inget sådant tåg på stationen, bara Öresundståget,och ett godståg, som fick backa en bit. Ni borde alla sluta att fantisera pm händelsen, det är en ren katastrof, tänk på hennes familj, som fick detta fruktansvärda besked..

Vi satt på tåget som körde på, var inte ett öresundståg utan ett X2000 påväg mot Sthlm. All tågtrafik fick stoppas under städningen. Väldigt många både unga och gamla som körde förbi eller gick förbi för att titta.
Citera
2026-09-11, 00:13
Medlem
Citat:
Det är nog du som bör sluta fantisera
Citera
2026-09-11, 06:57
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
17-års åldern stod det tidigare i tråden.
Men jag läste idag ett inlägg på fb av en som var där, och enligt henne ryktades det om en gymnasieelev, men polisen hade avfärdat det och sagt att det var en vuxen person.
Så du har säkert rätt

Japp. Ska vara en vuxen. Typ 30+
Citera
2026-09-11, 07:14
Medlem
X2000?? På hemligt uppdrag isåfall, det stod ÖRESUNDSTÅG, på hela sidan av aktuellt tåg.
Citera
2026-09-11, 08:38
Medlem
Citat:
X2000?? På hemligt uppdrag isåfall, det stod ÖRESUNDSTÅG, på hela sidan av aktuellt tåg.

Jag litar mer på mig själv som satt på tåget där olyckan skedde med poliser, räddningstjänst, kamratstödjare till lokförare och ambulanspersonal på plats.. Att känna hur tåget träffar någon och hur det känns när det rullar över någon önskar jag ingen. Men vad vet jag.. kanske var det ett X2000 tåg som identifierade sig som ett öresundståg 🤦🏽‍♀️

https://www.skd.se/eslov/de-rycker-ut-nar-olyckan-sker-kamratstodjare-stottar-vid-tagolyckor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in