2026-09-08, 20:37
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det har satts upp staket för över en miljard längs järnvägarna på platser där många rör sig så det var väl enklast såhär?

Ja, det blir ju stationerna som får ta smällen. Som anekdot kan jag berätta att får några månader sedan var det en som gjorde exakt så här, hoppade mellan plattform och staketet, för det var ända sättet ta sig ut på rälsen, som annars omges av över 2 meter högt stängsel. Kom ju ett tåg såklart som inte kunde stanna 50 meter från stationen, det blev väldigt Close call. Tror inte personen riktigt vågade ställa sig exakt framför tåget utan några dm bredvid. Fick ju ringa 112 så att brandkåren och polisen dök upp och vallade bort personen från tåget. Okej, det var flera som ringde 112 samtidigt.
Citera
2026-09-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag blir arg över sådan hänsynslöshet. Men då får man genast höra att de mår så dåligt och kan inte tänka sig för. Skitsnack, säger jag.
Buhu, folk plågar andra till döds och sedan grinar dem över att de måste bevittna resultatet.
Citera
2026-09-08, 20:56
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Buhu, folk plågar andra till döds och sedan grinar dem över att de måste bevittna resultatet.
Sök hjälp, vi behöver inte fler självrättfärdiga idioter.
Citera
2026-09-08, 20:57
Medlem
Citat:
Sök hjälp, vi behöver inte fler självrättfärdiga idioter.
Ironin är påtaglig.
Citera
2026-09-08, 20:59
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Para.Bellum.
Är du efterbliven eller? Tusentals som hoppar framför tåg på stationer i Japan, detsamma gäller Kina, Sydkorea med många flera. Inget unikt med Sverige. Varför tror du det är skyddsbarriärer och vakter överallt i dessa länder? Du har även personer som hoppar från höghus mitt i Shinjuku och Shibuya m.m. på ljusa dagen framför hundratals människor.

Bror🤓Det är väl du som är efterbliven som inte kan läsa mellan raderna.Mupp.
Citera
2026-09-08, 21:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag blir arg över sådan hänsynslöshet. Men då får man genast höra att de mår så dåligt och kan inte tänka sig för. Skitsnack, säger jag.

Arg?

Obehagligt att uppleva men vederbörande hade uppenbarligen en vilja att inte försvinna i smyg, man bör fundera på varför.
Citera
2026-09-08, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Så-satans-egoistiskt!
Ta Ditt liv så att skadan för andra blir så liten som möjligt!
Satans idiot.
Själv har jag planerat mitt utträde med minsta lilla skada på omgivningen som möjligt.

Vad är skadan för andra?
Citera
2026-09-08, 21:04
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är skadan för andra?
Chock
Trauma
Citera
2026-09-08, 21:05
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Arg?

Obehagligt att uppleva men vederbörande hade uppenbarligen en vilja att inte försvinna i smyg, man bör fundera på varför.
Nej, det behöver man inte alls. En del tar livet av sig för mindre än vad andra tycker livet gör värt att leva.
Citera
2026-09-08, 21:07
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Självmordsstatistiken i Sverige har varit skyhög länge.

Det stämmer inte. Varför ljuger du?

Sverige ligger på en genomsnittlig nivå bland liknande länder. I fattiga länder är det skyhögt högre.
Citera
2026-09-08, 21:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Chock
Trauma

Det är en del av livet att chockas, den som begår suicid vill kanske synas och chockera i något syfte.

Folk tar ibland livet av sig offentligt, ägna tid åt frågan varför istället för ilska.
Citera
2026-09-08, 21:11
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det stämmer inte. Varför ljuger du?

Sverige ligger på en genomsnittlig nivå bland liknande länder. I fattiga länder är det skyhögt högre.

Böckerna kokas mycket i Sverige. Men det är ju meningslöst att tala med en sektmedlem som du som fortfarande vill putsa Sverigebilden.

Jag ljuger inte alls. Det är det du som gör. Självmorden har skenat som en jävla raket i Sverige ända sedan 90-talets Thatcherism och Blairism här.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-08 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in