Citat:
Ursprungligen postat av
QuackyDuck
Det kanske inte är så kul för barn att titta på när räddningstjänst går runt och plockar upp likdelar. Det skapar chock och trauma som kan sitta i många år framöver, till och med forma en person.
Exakt så är det och det gäller inte bara barn utan mer eller mindre samtliga vittnen. Jag var själv vittne till dödsolyckan i centrala Lund på Valborgsmässoafton 2008, då en 23 årig tjej blev knuffad av en för henne okänd kille framför en passerande buss och hon krossades fullständigt under hjulen på bussen. Hon avled naturligtvis omedelbart.
Killen (ett brats med backslick från Djursholm / Lidingö) dömdes för Vållande till annans död, villkorlig dom med dagsböter och 18000:- i skadestånd. Helt vansinnig dom, han kom alltför lindrigt undan.
Det var en fruktansvärd syn och som jag önskar att ingen ska behöva se. Händelsen gjorde att jag drabbades av PTSD ett tag efteråt och var tvungen att gå i samtalsterapi hos psykolog.
Har man inte själv blivit vittne till liknande olyckor så kan man inte förstå hur fruktansvärda syner man får se och som ju är verkliga och inte "fiktion". Jag blir så f*rbannad på att det finns dom som filmar händelser som t ex olyckan i Eslöv och sedan sprider filmen. Ingen respekt varken för den avlidna eller dennes anhöriga och vänner. Fy f*n vilket beteende.
RIP till den avlidna och tankar till anhöriga och vänner. 🙏