Citat:
Ursprungligen postat av
lakritsgubben
Du betalar dyrt för de resorna.
Handlar du för 10tusen i månaden i butiker och online så är kortköpsavgiften nästan 500kr i månaden utöver årsavgiften.
Slutar du handla och endast tar emot gratisresan du betalar 7500kr för så kommer de dra in kortet efter ett tag.
Resebolag som tar emot amex och betalar kortköpsavgift på 4-5% (även utländska kort(turista) och businesskort har inga regleringar alls på kortköpsavgiften) som brukar höja grundpriset på biljetter med runt 10% för de vet att folk med amex tjänar pengar och är lättlurade och betalar mycket mer för resebiljetten businessclass,first class när de kan använda sitt skräpkort.
Du betalar dyrt för gratisresorna fast du inte fattar det.
Jag betalar ingen extra kortavgift för att jag betalar med Amex. Det får man inte göra.
Jag har rest på 2 gratis resor i år. Rest med sas, bara betalat med poäng och mina kuponger och inte betalat något ”extra” Låter som att folk här tror det är en stor konspiration. Jesus, lägg ägg.
Finns hundratals guider på nätet om hur man maximerar amex-kort.
Jag betalar 5000kr mnd. That’s it. Inget extra än det, sluta nu.
Jag handlar för ca 700k /år.
Jag får 20 Eurobonus poäng / 100kronor.
Då får jag ca 140 000 bonuspoäng.
För varje 150 000kr spenderar för jag en 2för1 biljett jag kan använda till att betala businessresa till valfritt land. Biljetter som kan kosta 90 000kr styck. Jag kan ta med mig en person gratis på resan med min 2för1.
Varför låter folk så skeptiska? Det är ju bara att skaffa ett kort och se själva? Varför denna syniska bild?