2026-09-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dina hallucinationer får du gärna behålla för dig själv. Jag diskuterar utifrån verkligheten, vilket i detta fall handlade om en tidningsartikel om hur kristna européer reser till Judéen och Samarien och handlar högkvalitativa produkter av glada, vackra och trevliga israeler.

Den enda som hallucinerar är du. Israeler är allt annat än vackra.
Citera
2026-09-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Den enda som hallucinerar är du. Israeler är allt annat än vackra.

Som sagt. Jag kommenterar innehållet i en artikel. Du hallucinerar fritt utan att på något sätt anknyta till mitt inlägg. Av artikeln framgår att kristna européer i stora antal åker till Judéen och Samarien för att handla högkvalitativa produkter av glada, vackra och trevliga israeler.
Citera
2026-09-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Som sagt. Jag kommenterar innehållet i en artikel. Du hallucinerar fritt utan att på något sätt anknyta till mitt inlägg. Av artikeln framgår att kristna européer i stora antal åker till Judéen och Samarien för att handla högkvalitativa produkter av glada, vackra och trevliga israeler.

Är du utvecklinsstörd på riktigt? Den enda som hallucinerar är du, det står inte ens någonting i din israeliska artikel om att israelerna i fråga är "glada", "vackra", eller "trevliga". Det står att ett gäng sionister som kallar sig kristna åker till judiska kolonier i Palestina, vilket de hade gjort oavsett några sanktioner.

Alltså ska du bifoga en källa på att israelerna ifråga skulle vara "glada vackra och trevliga", då inget av de adjektiven är någonting som gemene man förknippar med israeler.
Citera
2026-09-30, 16:59
Medlem
Citat:
Intressant, brukar inte England vara mer sionistiskt än Israel?
UK har fått in otroliga mängder muslimer så det bör ha nånting med saken att göra.
Citera
2026-09-30, 17:04
Medlem
Citat:
Den enda som hallucinerar är du, det står inte ens någonting i din israeliska artikel om att israelerna i fråga är "glada", "vackra", eller "trevliga".

Artikeln inleds med ett foto på en kristen europé som handlar högkvalitativa israeliska varor på den prisbelönta vingården Psagot Winery och bakom disken sitter två israeliska flickor som alla som inte är kioskmongon skulle beskriva som "glada, vackra och trevliga israeler".

Jag tycker det säger väldigt mycket om vilken äcklig och allmänt vidrig person du är som inte kan acceptera att flickorna på bilden är "glada, vackra och trevliga", att det är en kristen europé som handlar högkvalitativa produkter, och att vingården i fråga, Psagot winery, säljer högkvalitativt prisbelönt premiumvin.

Det är tydligt att du inte är berest eller bildad. Du saknar den förfining som krävs för att uppskatta goda viner och förmodligen också de ekonomiska medel som krävs för att betala för en resa till Psagot winery. Men att du är en loser innebär inte att alla är losers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in