2026-09-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
OM det hade varit så att den här specifika juden som du refererar till inte hade bytt åsikt om invandringen 180 grader långt innan araberna började anlända till Sverige ja. Men du missade den lilla detaljen av någon anledning.
Och bara en ödmjuk kontrollfråga, hur mycket läste du av texten jag länkade och citerade?

Typ 0%, 50% eller 100% ?
Citera
2026-09-20, 17:59
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Och bara en ödmjuk kontrollfråga, hur mycket läste du av texten jag länkade och citerade?

Typ 0%, 50% eller 100% ?

Jag behöver inte läsa dina länkar, jag är allmänbildad och växte upp i Sverige i en tid när turkarna var den enda stora gruppen muslimer i Sverige. Och de kom inte till Sverige p.g.a krig med Israel eller för att judar ville att de skulle till Sverige.
Citera
2026-09-20, 19:59
Medlem
Citat:
Jag behöver inte läsa dina länkar, jag är allmänbildad och växte upp i Sverige i en tid när turkarna var den enda stora gruppen muslimer i Sverige. Och de kom inte till Sverige p.g.a krig med Israel eller för att judar ville att de skulle till Sverige.
Bra att du erkänner att jag diskuterar en text med någon som inte läst texten, men ändå har bestämda åsikter om den.

Då slipper vi ju ganska många onödiga missförstånd framöver. Ha en fin fortsatt kväll.
Citera
2026-09-20, 20:40
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Bra att du erkänner att jag diskuterar en text med någon som inte läst texten, men ändå har bestämda åsikter om den.

Varför tror du inte jag känner till personen texten handlar om? Varför svarar du inte på frågan om när den här personen ändrade åsikt i invandringsfrågan?
Citera
2026-09-20, 20:47
Medlem
Citat:
Varför tror du inte jag känner till personen texten handlar om? Varför svarar du inte på frågan om när den här personen ändrade åsikt i invandringsfrågan?
Du har erkänt att du inte läst texten, och du kan inte ens nämna namnet på den person du hävdar har bytt åsikt, och du har inte angivit vilken åsikt som i så fall bytts och inte till vilken ny åsikt.

Finns liksom inget att diskutera eller svara på med dessa förutsättningar.
Citera
2026-09-20, 20:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Du har erkänt att du inte läst texten, och du kan inte ens nämna namnet på den person du hävdar har bytt åsikt, och du har inte angivit vilken åsikt som i så fall bytts och inte till vilken ny åsikt.

Finns liksom inget att diskutera eller svara på med dessa förutsättningar.

David Schwarz. När bytte han åsikt i invandringsfrågan? Innan eller efter turkarna kom till Sverige?
Citera
2026-09-21, 06:03
Medlem
Citat:
David Schwarz. När bytte han åsikt i invandringsfrågan? Innan eller efter turkarna kom till Sverige?
Att du inte läst texten jag länkade och citerade har du redan erkänt.

Nu erkände du indirekt att du inte heller läst något av det jag skrivit.

Jag har inte skrivit ett enda ord om att David Schwarz skulle ha bytt någon åsikt. Kul debatteknik att hitta på nya fantasier om och om igen för att sedan ställa frågor till mig om dessa fantasier. :-)
Citera
2026-09-21, 06:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har inte skrivit ett enda ord om att David Schwarz skulle ha bytt någon åsikt. Kul debatteknik att hitta på nya fantasier om och om igen för att sedan ställa frågor till mig om dessa fantasier. :-)

Nej precis, för du kände inte ens till att samma David Schwarz som du refererade till i texten skrev invandringskritiska artiklar redan 1964. Hur många muslimer fanns i Sverige 1964?
Citera
2026-09-23, 03:31
Medlem
Citat:
Nej precis, för du kände inte ens till att samma David Schwarz som du refererade till i texten skrev invandringskritiska artiklar redan 1964. Hur många muslimer fanns i Sverige 1964?
Nytt rekord i enfaldigt tramsande halmgubberi:
Först dillar du om en jude
Sedan om kollektivt ansvar
Sedan tillbaka till en jude
Sedan att judarna "styr"
Och så åter tillbaka till en jude

För att sedan börja dilla om att en enskild jude vid något tillfälle skulle bytt åsikt, som om det hade haft någon som helst betydelse för sakfrågan.

Inga historiska gärningar eller händelser elimineras eller förminskas med att någon enstaka vid något tidigare tillfälle bytte åsikt.

Nazisternas gärningar försvinner inte om Hitler bytte någon åsikt före 20-talet, inte heller om Anders Breivik bytte åsikt någon gång i sin ungdom.

Din beröringsskräck och tillhörande debatteknik är helt i linje med Israel/Palestinafrågan och motsvarande splittring och konflikt som målmedvetet nu skapats i Sverige.

Nyfiken på ditt nästa "argument" att försöka irra bort fokus till, kan det vara att någon annan random jude minsann jobbat som läkare eller fått nobelpris.

Och nej, jag refererade aldrig specifikt till David Schwarz, det var det du som gjorde, i en text du inte ens tycker du behöver läsa.
Citera
2026-09-30, 09:49
Medlem
Artikel om hur tusentals europeiska kristna nu vallfärdar till Judéen och Samarien och handlar högkvalitativa produkter av glada, vackra och trevliga israeler. Europeiska antisemiter har ännu inte förbjudit turism till det heliga landet, men det är väl att vänta när makten helt har övergått i muslimernas händer.

https://www.jpost.com/christianworld/article-910146
Citera
2026-09-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Artikel om hur tusentals europeiska kristna nu vallfärdar till Judéen och Samarien och handlar högkvalitativa produkter av glada, vackra och trevliga israeler.

Inte ens det mest inbitna hasbara-trollet kan väl ändå på allvar kalla de inavlade kroknäsorna med glasögon, svarta flätor, och gula krokiga tänder för "vackra"?
Citera
2026-09-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Inte ens det mest inbitna hasbara-trollet kan väl ändå på allvar kalla de inavlade kroknäsorna med glasögon, svarta flätor, och gula krokiga tänder för "vackra"?

Dina hallucinationer får du gärna behålla för dig själv. Jag diskuterar utifrån verkligheten, vilket i detta fall handlade om en tidningsartikel om hur kristna européer reser till Judéen och Samarien och handlar högkvalitativa produkter av glada, vackra och trevliga israeler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in