2026-09-08, 11:27
Medlem
llundberg57s avatar
Som titeln; hur i helvete kan svenskar frivilligt tillåta utlänningar att bestämma hur de ska leva? Det är ju så otroligt att man inte tror att det är sant! Har svenskar ingen självrespekt?
När man påpekar hur sjukt detta är så får man inga reaktioner från svenskar, de verkar tycka att det är helt i sin ordning att vara ett kuvat folk i sitt eget land. Svenskar bara rycker på axlarna.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/klanerna-har-hittat-sveriges-svaga-punkt/
Senast redigerad av llundberg57 2026-09-08 kl. 11:31.
Citera
2026-09-08, 11:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Svenskarna är extremt naiva. Det gäller i synnerhet de svenska politikerna.
Citera
2026-09-08, 11:48
Medlem
Har sagt samma sak länge. Även om jag skulle sympatisera med V eller L:s politik så skulle jag aldrig i helvete rösta på ett parti med en svartskalle som partiledare. De borde aldrig tillåtas någon som helst maktposition i Sverige.
Citera
2026-09-08, 11:51
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är faktiskt ganska bisarrt, den svenska riksdagen kryllar av aktivister från dysfunktionella skitländer där demokrati aldrig har existerat. Snart är de i majoritet och klanröstning kommer bestämma ödet över svenskarnas liv i Sverige.
Citera
2026-09-08, 12:15
Medlem
sk33s avatar
Jag har inga problem med Mohamsson eller Dadgostar i sig, exempelvis, däremot bör man såklart inte få sitta i riksdagen med dubbla medborgarskap. Tveksamt om man ens ska få göra det kommunalt eller regionalt. En minister som kanske är både svensk medborgare, och medborgare i ett land vi har en konflikt eller till och med är i krig med, det är ju orimligt.

Dessutom bör man fundera på om personer med dubbelt medborgarskap ska få halv rösträtt eller inte, åtminstone till EU-parlamentet (då de får rösta i 2 länder/valkretsar), men det kanske är en annan fråga.
Citera
2026-09-08, 12:24
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Jag har inga problem med Mohamsson eller Dadgostar i sig, exempelvis, däremot bör man såklart inte få sitta i riksdagen med dubbla medborgarskap. Tveksamt om man ens ska få göra det kommunalt eller regionalt. En minister som kanske är både svensk medborgare, och medborgare i ett land vi har en konflikt eller till och med är i krig med, det är ju orimligt.

Dessutom bör man fundera på om personer med dubbelt medborgarskap ska få halv rösträtt eller inte, åtminstone till EU-parlamentet (då de får rösta i 2 länder/valkretsar), men det kanske är en annan fråga.
Jag anser att man inte ska kunna vara I en sådan position om man inte är född i Sverige eller tom ens föräldrars föräldrar är födda i Sverige. Dubbla medborgarskap i maktposition - aldrig en snöbolls chans i helvetet! Det är illa nog att en svartskalle ska kunna vara chef över svenskar.
Citera
2026-09-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag anser att man inte ska kunna vara I en sådan position om man inte är född i Sverige eller tom ens föräldrars föräldrar är födda i Sverige. Dubbla medborgarskap i maktposition - aldrig en snöbolls chans i helvetet! Det är illa nog att en svartskalle ska kunna vara chef över svenskar.

Du är uppenbart en jävla idiot det märks ju ganska bra. Det du säger i början kan man ju skriva under på men det sista. Du visar bara vilken jävla idiot du är.
Citera
2026-09-08, 13:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Som titeln; hur i helvete kan svenskar frivilligt tillåta utlänningar att bestämma hur de ska leva? Det är ju så otroligt att man inte tror att det är sant! Har svenskar ingen självrespekt?

USA har ju låtit en person med ugandiskt medborgarskap bli borgmästare i New York, vilket anses vara det näst viktigaste politiska jobbet i USA.
Citera
2026-09-08, 22:48
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du är uppenbart en jävla idiot det märks ju ganska bra. Det du säger i början kan man ju skriva under på men det sista. Du visar bara vilken jävla idiot du är.
Känslan är ömsesidig.
Citera
2026-09-08, 22:50
Medlem
Citat:
Känslan är ömsesidig.

Lär dig nåt och bli vettig i nåns ögon så slipper du bli kallad idiot. Det hade varit nästa steg för dig. Säg inte att du är typ 70 år gammal. Så extremt tragiskt.
Citera
2026-09-09, 10:31
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Lär dig nåt och bli vettig i nåns ögon så slipper du bli kallad idiot. Det hade varit nästa steg för dig. Säg inte att du är typ 70 år gammal. Så extremt tragiskt.
Jag skiter fullständigt i om du kallar mig idiot. Faktum är att jag ser det som något positivt eftersom du inte är kvalificerad att kalla någon idiot.
Ditt jävla uber-spån!
Citera
2026-09-09, 11:55
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Faktiskt, om du tycker att jag är en idiot så betyder det att jag gör allting rätt så ät min skit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in