Citat:
Ursprungligen postat av
Hallon32
Har kanske fastnat i någon märklig algoritm men får upp mycket videor där män menar att de tappar respekt för kvinnor som ligger med dem på första dejten. Vill försöka förstå hur utbredd den åsikten är och hur tungt den väger vid val av partner. Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då? Sex är ju ändå en viktig del av en relation och ett sätt att lära känna varandra men behöver inte alltid vara så djupt heller.
Män som blir sura när de får vad man vill ha gör mig asförbannad. I majoriteten av fallen har jag sex på första dejten. Vissa verkar ha köpt fördomen att då blir det ett "one night stand". VARFÖR DÅ? Förutsatt att mannen presterade bra så att sexet inte blev misslyckat, vill man väl göra om det förr eller senare?
Men ja, det finns komplicerade as som tror att dejting ska vara någon jävla kamp. Denna inställning bottnar i raptofili - åsikten att sex skall vara våldtäkt, som är normen i islam. Dessa män har lärt sig att det är fel om kvinnan också gillar sexet. Det är därför de vurmar för oskulder (personer som aldrig valt att ha sex tidigare) och barn.
Jag fungerar TVÄRTOM - om en tjej ska spela "hard to get" bara för att hon läst i någon jävla artikel i Cosmopolitan att man ska SPELA SPEL, då kan hon hellre fara åt helvete!!! Jag tänker inte vara med på att spela några spel, vare sig det gäller dejting eller något annat. Samma med arbetsgivare, affärspartners, grannar eller släktingar - ska de SPELA SPEL och vara falska mot mig, nej då kan de fara åt helvete. Att spela spel är inte sympatiskt. ÄRLIGHET VARAR LÄNGST är den kanske starkaste värderingen i vår fina västerländska civilisation, och svenskarna är det folk som håller denna värdering varmt om hjärtat. Det tänker vi inte sluta med. NER MED ISLAM OCH FEMINISMEN!!!
(Men om hon säger nej för att hon har mens eller så, är det självfallet helt okej)