2026-09-07, 22:09
Medlem
Har kanske fastnat i någon märklig algoritm men får upp mycket videor där män menar att de tappar respekt för kvinnor som ligger med dem på första dejten. Vill försöka förstå hur utbredd den åsikten är och hur tungt den väger vid val av partner. Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då? Sex är ju ändå en viktig del av en relation och ett sätt att lära känna varandra men behöver inte alltid vara så djupt heller.
Senast redigerad av OceanDeep 2026-09-08 kl. 00:48. Anledning: förtydligande av titel.
Citera
2026-09-07, 22:11
Medlem
Negerhanens avatar
Nej, det är klart man måste provköra först. Jag tror de här männen har psykiska problem.
Citera
2026-09-07, 22:13
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon32
Har kanske fastnat i någon märklig algoritm men får upp mycket videor där män menar att de tappar respekt för kvinnor som ligger med dem på första dejten. Vill försöka förstå hur utbredd den åsikten är och hur tungt den väger vid val av partner. Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då? Sex är ju ändå en viktig del av en relation och ett sätt att lära känna varandra men behöver inte alltid vara så djupt heller.

I stort sätt alla tjejer jag träffade på tinder knullade på första dejten men jag dömmer inte dom för det, det är ju as soft att knulla.
Speciellt på första dejten, palla vänta i evigheter..
Citera
2026-09-07, 22:14
Medlem
HBTKuks avatar
Jag håller med. En respektabel kvinna håller på sig och släpper inte till för vilken okänd slusk som helst. Det kallas integritet.
Citera
2026-09-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag håller med. En respektabel kvinna håller på sig och släpper inte till för vilken okänd slusk som helst. Det kallas integritet.
Men anser du dig vara ”ett okänt slusk” då? Hon kanske bara kände kemi med dig och vanligtvis inte gör det?
Citera
2026-09-07, 22:19
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Men anser du dig vara ”ett okänt slusk” då? Hon kanske bara kände kemi med dig och vanligtvis inte gör det?
Så kan det förstås vara. Ger bara min syn på saken.

Edit: Ska förtydliga att jag inte tappar respekten för någon pga detta, men det är inte precis frumaterial som knullar vem som helst första gången de träffas.
Citera
2026-09-07, 22:29
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Hade jag valt att ligga med henne, så vore jag ju en idiot om jag sedan avvisar henne av DEN anledningen.

Tycker man att det är ett problem att någon vill ligga på första daten ska man väl inte själv ställa upp på det?

Som svar på din fråga, jag sparar gärna att ligga till date nummer två eller tre, men det har ändå hänt på första någon gång och det är absolut inte ett problem för en fortsättning.
Som du skriver måste inte sex vara så djupt, eller komplicerat, heller.
Citera
2026-09-07, 22:38
Medlem
CC75s avatar
Många män delar upp kvinnor (lite hårdraget nu) i madonnor och horor. Man gifter sig och skaffar familj med den första men man älskar att spendera tid med den andra. Kvinnor har således lite olika "funktion" för en del män. Det tror jag är en av förklaringarna till TS fråga.

Personligen är jag lite kluven... Är jag själv seriöst intresserad av en kvinna då kommer jag inte vilja ligga på första dejten utan vänta till andra eller tredje. Skulle hon visa intresse vid första dejten skulle jag således avstyra det. Skulle dock inte se det som något negativt utan tvärtom se framemot dejt nr två.

// CC
Citera
2026-09-07, 22:47
Medlem
Män äcklas av kvinnor som har sex. De delar in kvinnor i madonnor och horor. Det är sen gammalt och inte på något sätt nytt.

En kvinna med värdighet har inte könsumgänge med män.

Låt dem sitta med fleshlights och fantisera om hur det skulle vara att ha sex istället.

Barn vill de ju ändå inte ha så då kan de vara utan sex också.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-07 kl. 22:56.
Citera
2026-09-07, 22:52
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Om er drömtjej skulle dyka upp och ni låg första gången ni sågs, hade ni avvisat henne som partner då? Sex är ju ändå en viktig del av en relation och ett sätt att lära känna varandra men behöver inte alltid vara så djupt heller.
Om drömtjejen dök upp skulle givetvis inte sådant som sex eller inte sex på första dejten ha någon betydelse. Men de flesta är faktiskt inte drömtjejen/drömkillen utan vanliga medelmåttiga svenssons. Och just detta med att ha sex på första dejten kan förväntas säga någonting om hur vi ser på motparten.

Sex första dejten känns som något man har om man inte känner någonting speciellt för kvinnan utan därför nöjer sig med att bara doppa veken. Någon som man däremot kan tänka sig en djupare relation med har man inga problem med att vänta länge på. Därför att då finns det så mycket annat spännande att upptäcka hos människan än bara ett blött hål.
Citera
2026-09-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män äcklas av kvinnor som har sex. De delar in kvinnor i madonnor och horor. Det är sen gammalt och inte på något sätt nytt.

En kvinna med värdighet har inte könsumgänge med män.

Låt dem sitta med fleshlights och fantisera om hur det skulle vara att ha sex istället.

Barn vill de ju ändå inte ha så då kan de vara utan sex också.

Älskar ironin och bitterheten från en fitta.
Citera
2026-09-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Älskar ironin och bitterheten från en fitta.

Vad det något i det jag skrev som inte stämde menar du?

Män stoppar som bekant kuken i allt de kan. Djur, barn, rövhål, plastdockor och avhuggna kroppsdelar.

Tvätta kuken mellan dessa gör de ju inte heller så äcklet blir ju på maximal nivå.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-07 kl. 23:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in