2026-09-07, 14:43
Avstängd
Undrar om jag är något på spåret här och kan syna att det alltid pågått en sorts geopolitisk macro-konflikt historiskt mellan öbor och fastlänningar. Jag pendlar med det dock.

Det jag mest pratar om är att det är hur ö-välden som tex britternas är strukturerade och hur de av naturen måste underminera fastlandet/kontinenten till varje pris för sin egen skull. Och vice versa.

Jag tycker de beter sig skitdrygt. Dessa ö-välden alltså.

Jag har ingenting emot de flesta som bor i typ Storbrittannien eller så. Varför skulle jag? Jag pekar bara på den brittiska staten, dess finansvärld i London och dess sjörätt (USA är inte ett självständigt land egentligen tex utan bara ett företag under brittisk sjörätt).

Själland och Köpenhamn är ju ett annat ö-fenomen som ter sig drygt och jävligt emellanåt.

En sista kanske rolig grej i sammanhanget är att anledningen till att resten av Sverige (som ju mest består av fastland) hatar Stockholm så mycket är för att det från början är en stad byggd på och kring en massa öar i Mälaren.

Jävla öbor va? Har jag rätt? Har jag fel? Är det här något som nästan alltid pågått? Ön mot kontinenten?
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-07 kl. 14:46.
Citera
2026-09-07, 14:55
Medlem
Hatet och misstroendet finns och har alltid funnits överallt i alla tider.
Va, bor du på andra sidan floden?
Va, bor du på andra sidan kullen?
Va, bor du på kullen?
Va, bor du på toppen av kullen?
Va, bor du på jämna nummer?
Va, bor du fortfarande hemma hos mamma?

...det sista riktat till TS.
Citera
2026-09-07, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Hatet finns och har funnits överallt i alla tider.
Va, bor du på andra sidan floden?
Va, bor du på andra sidan kullen?
Va, bor du på kullen?
Va, bor du på toppen av kullen?
Va, bor du på jämna nummer?
Va, bor du fortfarande hemma hos mamma?

...det sista riktat till TS.

Jävla vänstertroll som ska översimplifiera och känslosåsa om "hat". Jag leter efter utförliga svar med substans här. Inte ditt dravel.

Och nej. Jag bor inte hemma hos min mamma. Försök igen. Eller stick. Dra. Försvinn.

Det är din självgodhet och arrogans som föder hat. Och du vill provocera fram hat i andra. Du vill vara hatad. Så att du kan leka offer och tjäna offer-poäng och sympati sen. Det är hela ditt MO.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-07 kl. 15:09.
Citera
2026-09-07, 15:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är ju rätt magstarkt att kalla England för en ö. Sett till vad de gjort genom historien. Men klart är ju att de kanske var lite speciella då. Napoleon tex var ju helt vansinnig på dom. Att de har sina skepp och är så starka till sjöss. Men vågar inte mötas på land.

Mer åt Sverige har vi ju Gotland. Där det nog mest kommer ner till detta om öbor eller ej. En riktigt gotlänning kommer ju se direkt om det är fastlänning eller en lika.
Citera
2026-09-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju rätt magstarkt att kalla England för en ö. Sett till vad de gjort genom historien. Men klart är ju att de kanske var lite speciella då. Napoleon tex var ju helt vansinnig på dom. Att de har sina skepp och är så starka till sjöss. Men vågar inte mötas på land.

Mer åt Sverige har vi ju Gotland. Där det nog mest kommer ner till detta om öbor eller ej. En riktigt gotlänning kommer ju se direkt om det är fastlänning eller en lika.

På vilket sätt skulle det vara magstarkt att kalla Storbritannien för en ö?
Citera
2026-09-07, 15:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor

För det skulle ju vara en väldigt stor ö det... Man skulle ju kunna kalla Australien för en ö då med.

Sett just då England. För ca 4000 var ju faktiskt de ihop med fastlandet. Man kunde gå från idag Frankrike rakt över till dagens London.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-09-07 kl. 15:30.
Citera
2026-09-07, 15:31
Medlem
Citat:
För det skulle ju vara en väldigt stor ö det... Man skulle ju kunna kalla Australien för en ö då med.

Australien är inte en ö. Storbritannien är en ö.
Sluta posthora i ämnen du vet ingenting om.
Citera
2026-09-07, 15:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Australien är inte en ö. Storbritannien är en ö.
Sluta posthora i ämnen du vet ingenting om.

Sluta skrev skit då. Jävla nolla.
Citera
2026-09-07, 15:39
Medlem
Citat:
Sluta skrev skit då. Jävla nolla.

Är jag en nolla? Jag försöker bara förklara för dig att Storbritannien är en Ö. Australien är inte en Ö.
Nu har jag försökt förklara för dig på lågstadienivå så kanske då förstår du?

Nu fick du till ett +1 till din inläggsstatistik.
Citera
2026-09-07, 15:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Är jag en nolla? Jag försöker bara förklara för dig att Storbritannien är en Ö. Australien är inte en Ö.
Nu har jag försökt förklara för dig på lågstadienivå så kanske då förstår du?

Nu fick du till ett +1 till din inläggsstatistik.

Men snälla idiot. Jag försökte bara förklara att det känns inte rätt att kalla just England för en ö. Men du kände i ditt sjuka huvud tvingad att gå ner till att kalla mig saker.

Om du inte insett detta tidigare. Är detta ett debattforum där man just ska vara fri att skriva saker om ibland håller med, ibland inte.
Citera
2026-09-07, 15:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Eftersom England bara är en del av den ö som även innehåller Skottland och Wales?
Citera
2026-09-07, 15:51
Medlem
Citat:
Men snälla idiot. Jag försökte bara förklara att det känns inte rätt att kalla just England för en ö. Men du kände i ditt sjuka huvud tvingad att gå ner till att kalla mig saker.

Om du inte insett detta tidigare. Är detta ett debattforum där man just ska vara fri att skriva saker om ibland håller med, ibland inte.

Okej?? Helt ärligt vad svamlar du om? Har jag kallat dig saker? Jag skrev att du är en posthora och jag tror nog många instämmer, du är inne och skriver i varenda tråd trots att du har noll koll och tror att chatgtp ska hjälpa dig i diskussionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in