2026-09-07, 13:47
Medlem
Båda sidor av politiken blått till rött är lika medskyldiga till nedmonteringen av sverige och då menar jag först o främst den ödesdigra invandringen och alla dess negativa konsekvenser det fört med sig . Men likförbannat så kommer ni rösta på någon utav sidorna , Hur fan tänker ni!?
2026-09-07, 13:50
Medlem
franges avatar
Så vad anser du att man skall rösta på - då?
2026-09-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
blankt eller något nytänkande som tex afs eller annat men man röstar väl för fan inte på varken tidö eller rött om man vill ha en förändring . om man fortsätter rösta blått eller rött måste man ha väldigt kort minne.
2026-09-07, 13:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Båda sidor av politiken blått till rött är lika medskyldiga till nedmonteringen av sverige och då menar jag först o främst den ödesdigra invandringen och alla dess negativa konsekvenser det fört med sig . Men likförbannat så kommer ni rösta på någon utav sidorna , Hur fan tänker ni!?

Vad ska diskuteras ??

Har du sluta tänka helt ?

Sen kan du väl som värnar om landet lite mer än alla andra visa tillräcklig respekt att du stavar vårt land med stor bokstav som i alla namn.
2026-09-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vad ska diskuteras ??

Har du sluta tänka helt ?
jag vill veta hur ni tänker som fortsätter rösta på dessa partier som sänkt sverige på nästan alla punkter
2026-09-07, 13:57
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Jag tänker rösta rasistiskt.

Alla dessa terrorister som har något och säga om det kan åka hem till deras skräpländer igen och suga terroristkuk.

Vi har inget som helst ansvar gentemot dessa avarter.
2026-09-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag tänker rösta rasistiskt.

Alla dessa terrorister som har något och säga om det kan åka hem till deras skräpländer igen och suga terroristkuk.

Vi har inget som helst ansvar gentemot dessa avarter.
nästan bara moderater och socialdemokrater på denna sidan och det avspeglar sig i svaren .
2026-09-07, 14:00
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Om till synes TS jämställer blå ordning med rött kaos och synes dissar parlamentarisk demokrati då har jag svårt se meningen med denna tråd.

Valet på söndag, för dem som vill se Sverige brinna:

Rösta bort välpresterande Tidö och ersätta med ett kon troll samhalle där E X P O - A F A styr och ett kulturellt förtryck råder som stämplar varje avvikare som rassist och fassist.
2026-09-07, 14:03
Avstängd
Idiotrepubliken blev en dokumentär om Sverige för länge sedan redan.

Förvänta dig inget utav människor som inte ens kan torka sig i arslet ordentligt (dvs merparten utav landets röstberättigade).

Dumsvensken vill ha trams och flum. Skulle inte förvåna mig om S ändå lyckas ta sig en bra bit över 30% valdagen och opinionsmätningarna just nu bara är en mirage.

Själv ska jag skriva Barbapappa på en blank röst. Det är mitt meddelande och vrål ut i tomrummet till detta illegitima system.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-07 kl. 14:09.
2026-09-07, 14:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
jag vill veta hur ni tänker som fortsätter rösta på dessa partier som sänkt sverige på nästan alla punkter

En blank röst är att kasta bort möjligheten att påverka helt som jag ser det. Därför röstar jag. Jag tycker att all politik är skit, man får rikta in sig på det som man anser vara minst dåligt.
2026-09-07, 14:10
Medlem
Citat:

Ja, det är fördjävligt dumt att ge sin röst till någon av de partier som orsakat NATO och tvingade på oss DCA helt utan sökt stöd hos väljarna. Odemokratisk, och skadligt för oss långsiktigt i klass med massinvandringen.

Men kommer man verkligen rösta på åttan? Valundersökningar i år lyser med sin frånvaro, bara beställningsjobb likt valundersökningarna i senaste USA-valet.

Folk fick nu se att se att det finns ett AfD i sverige också, AfS finns redan överallt, och SVT kommer demonisera dem från och med nu.
Hur långt kan statsmedia-konsumenten drivas mot avgrunden utan att fatta var vi hamnar om vi inte röstar bort de åtta? Höger/vänster-politik är dött, nu handlar det om förnuft eller blint lydande.
Förnuftet vinner, för att sammanhållning inom nationen, för nationen, är vår enda chans att fortsätta existera.

Svagare svenskar förmåddes att skämmas för att vara svenska, och det är statsmedia som byggt upp det narrativ som orsakat detta. Där har du mitt förslag på varför vi är så svaga när vi ska rösta. Yngre är inte lika drabbade av statsmedias propaganda, de är tryggare i sin nationalitet, så det kommer vända snabbt när det nu vänder.
2026-09-07, 14:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Man får väl se i realtid. Hur exakt kommer det bli om resp. sida vinner? Jo med rött kommer det bli 1 miljon minst afghaner hit, diesel kommer kosta 150 spänn minst och du kommer i Gulag om du inte håller med.

Så med blått blir det ju minst dåligt. Även om japp de ställde till mycket elände under Reinfeldt de med.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in