Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Ja detta var nytt för mig:
https://www.svd.se/a/6q1l73/uganda-och-rwanda-ska-ta-emot-migranter-fran-eu
Haha man skall alltså skicka "oönskade migranter" från EU till återvändandehubbar (så trevligt ord!) i
Uganda och
Rwanda - hur i helvete ska det gå till i praktiken!?

Låst artikel så det kanske klarnar, men det här låter ju helt bisarrt.
Det här har jag skrivit i ca 15 års tid. Det kommer hända, det är bara en tidsfråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Måste fråga: hur tänkte ni att detta skulle gå till?
Rwanda är inte på tal. Det är ett slag i luften där Rwanda tar emot pengar för att bygga ett läger som alla involverade vet aldrig kommer användas på grund av extremt strikta regler kring hur "return-hubs" ska funka för att bli tillåtna. Rwanda är inte ens på kartan att bli tilltänkt.
Uganda är högre upp på listan men saknar flera garantier som krävs för att det ska gå igenom.
Danmarks ledarskap är antingen naiva och tror att det är bara att köra på känsla (för att sen gråta ut för att dom får kraftiga böter från EU om dom mot förmodan ens kommer till den punkten), eller så är dom sluga nog att inse att dom bara behöver säga att dom ska och betala ören i jämförelse för alla röster dom kan få. Väl medvetna om att det bara är fria fantasier.
Grejen är att om du är en stat som har någon i förvar har du plötsligt ansvar över situationen som du försätter den personen i. Det är därför man i Sverige till exempel inte kan säg... massavrätta alla som är gripna för fylla (för att ha ett svinextremt exempel) ELLER utvisa folk till länder där man vet att dom är förföljda trots att dom inte fått flyktingstatus.
Det är liksom därför migrations-hubbarna finns. En plats där du placerar folk du på grund av lagen inte kan skicka tillbaka, men du inte vill ha i landet.
Migrations-hubbarnas skapande motsäger just att ha dom i platser som Rwanda eftersom du inte får skicka dom till platser där du inte kan garantera deras säkerhet.
Vad S i EU sysslar med vet jag inte. Antagligen gurglande pung för en till röst på chatcontrol men vad vet jag?
Om du kommer in i verkligheten 2026 och inte sitter fast gråtrunkande i en clownkostym 2015 så kommer du också bli varse att folk kommer börja deporteras. Sannolikt inte så många som jag vill, men det värsta packet kommer man skicka ut ur Europa och västvärlden. Förhoppningsvis kommer man krossa sådana som får för sig att sätta sig emot deporteringarna. Det är färdigdaltat.
Man har inga problem med att skicka ut åttaåriga flickor som behöver västerländsk medicin, mot en säker död i hemlandet. Man har inga problem med att skicka ut ukrainska män till en säker död i Ukraina. Man skickar gärna hem laglydiga välartade kvinnor som behärskar svenska språket, jobbar som usk och gör rätt för sig till ett land de kanske aldrig varit i. Araber och negrer däremot som begår våldtäkter, misshandlar, mördar, rånar, förnedrar specifikt svenskar hittar man snabbt ursäkter för att inte kunna skicka ut. En växande skara européer är less på skiten. Vänsterblivna och ansvariga ska nog tacka sin lyckliga stjärna om packet deporteras, då kanske de själva klarar livhanken. Ett av alternativen är inre väpnade konflikter och då är det många "som stått på barrikaden" som kommer lönnmördas. Den är min gissning.
Det finns nu prejudikat på att skicka hem folk till länder i krig. Då ska vi se till att vi använder PK beteenden och metoder mot dem själva. Man använde tex "man ska inte splittra familjer" som ursäkt för att ta hit hundratals anhöriga när en (1!!!!) fått uppehållstillstånd. Då ska vi använda samma resonemang när en ska deporteras. Man ska inte splittra familjer och sedan ut med hela klaner. Jag ser fram emot det. Jag ska ta mig till flygplatserna/stationerna och se till att vinka av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvettigArab
Flyg
Hur har de tänkt att detta ska genomföras?
Ska det va nån typ av fraktplan med negrer och araber som sitter fastkedjade som i Con Air?
Eller som tv serien Rötter fast man forslar negrer åt andra hållet
USA skickade ju ett gäng till Liberia i flyg. Var ungefär lika många poliser som deporterade. Utgår från att de var bojade och kanske fått lugnande.