Citat:
Ursprungligen postat av
Nowayout2030
Ingen svar på frågan kanske men. Finns flera orsaker till att par i relation bråkar, listan kan vara lång tyvärr. Men det jag är mest intresserad av är varför bråkar du, ni om i såfall varför ?
Vad handlar eran bråk om ? Så man kanske kan hjälpa dig han.?
Jag tror jag blir arg/stör mig på/blir ledsen på att han inte gör tillräckligt, är taskig mot mig osv. Jag hade nog varit glad om han var en simp. Han kan vara lite okänslig och dryg med kommentarer mm. Stör mig bara på honom ibland.
Igår blev jag arg på att han inte kramade mig när jag la mig hos honom i sängen, att han tog bort sin arm istället för att hålla om mig.. och då blev jag så helvetes förbannad. Va fan krama han mig inte för? Hur svårt ska det vara??
Han har ingen riktig kärlek för mig eller snarare kapacitet eller det kärleksspråk jag förstår. Jag vet inte, kvinnor har ju mer oxytocin receptorer än män och jag har nog bondat mer med honom än han med mig. Jag vet inte.. jag vet inte hur han ser på mig men det känns inte som att han har ömhet emot mig alltid. Han är kritisk mot mig och mitt beteende och verkar inte vilja förstå. Han ställer sällan frågor och är nyfiken på min inre värld, medan jag är nyfiken på honom och frågar saker om vad han tänker, känner mm.
Han säger att han aldrig bråkat såhär mycket med någon annan tidigare och inte jag heller.
Jag tänkte om det fanns en grundorsak i allmänhet till bråk, förstår förstås att det kan handla om olika saker men vill typ mer förstå dynamiken bakom bråk. Det måste ju handla om att man i grunden har olika förväntningar, olika viljor som inte tänker jag. Eller? Kan man verkligen vara på samma sida och starta en konflikt? Nåt måste det ju vara som skapar osämja.