2026-09-06, 11:22
Medlem
Vad är själva grundorsaken till bråk i nära relationer? Något som ligger och skaver, som man inte kommit över och pratat om eller inkompatibilitet? Olika grundvärderingar? Låt oss säga att partnern håller på ett annat fotbollslag eller land i ett krig, kan det ligga i bakgrunden och orsaka bråk eller vad gör att par bråkar? Jag är attraherad av min kille iaf, så hur kan man vara attraherad av någon men samtidigt störa sig på denne och bli förbannad?
Citera
2026-09-06, 11:24
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Som kvinna behöver du fly från dina egna inre problem och det gör kvinnor genom att ställa till med bråk hemma.
Kvinnor kan inte bara vara och ha det lugnt.
Citera
2026-09-06, 11:29
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Och det ligger i kvinnans natur att testa sin partner.
Ställa till med bråk för att se hur stabil och stark han är.
Det ligger i generna och många kvinnor vet inte om det själva.
Undermedvetet håller dom på med elaka spel.
Citera
2026-09-06, 11:31
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Som kvinna behöver du fly från dina egna inre problem och det gör kvinnor genom att ställa till med bråk hemma.
Kvinnor kan inte bara vara och ha det lugnt.
Ganska träffsäkert. Partnern blir ofta den närmaste och säkraste måltavlan för konflikter som egentligen har väldigt lite med partnern att göra. Det är praktiskt: man slipper lösa sina egna problem när man kan göra dem till någon annans fel.
Citera
2026-09-06, 11:31
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Det är som att kvinnor inte kan andas utan att skapa dramatik. Tror det är grundorsaken!
Citera
2026-09-06, 11:45
Medlem
Med tanke på din andra tråd kanske han ser till att det blir konflikter för att du ska tröttna och dra så han slipper vara ”the bad guy”. Sorry, men det är inte osannolikt.
Citera
2026-09-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta
Vad är själva grundorsaken till bråk i nära relationer? Något som ligger och skaver, som man inte kommit över och pratat om eller inkompatibilitet? Olika grundvärderingar? Låt oss säga att partnern håller på ett annat fotbollslag eller land i ett krig, kan det ligga i bakgrunden och orsaka bråk eller vad gör att par bråkar? Jag är attraherad av min kille iaf, så hur kan man vara attraherad av någon men samtidigt störa sig på denne och bli förbannad?
Det handlar om att man inte mår så bra, även om man tror det, och letar efter saker att störa sig på. Ofta på bagateller som att partnern låter smörkniven följa med smörbyttan in i kylen.

Där börjar kaoset.
Citera
2026-09-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta

Inkompatibilitet, kontrollbehov och maktmissbruk.
Citera
2026-09-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Med tanke på din andra tråd kanske han ser till att det blir konflikter för att du ska tröttna och dra så han slipper vara ”the bad guy”. Sorry, men det är inte osannolikt.
Mm dom borde inte ens blivit sambos.
Citera
2026-09-06, 12:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Tror nog att hålla på ett annat fotbollslag är bara petitesser. Inget att orda om. Kan ju liksom vara charmigt rentav. I ett hushåll. Ena håller på Everton, andra på Liverpool. Kan bli många intressanta debatter där emellan. Man behöver ju inte var exakt lika för att bli sambos.
Citera
2026-09-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo

Ja det har jag redan sagt till honom att han gör men han menar på att jag startar de flesta bråk. Undrar bara hur det kommer sig att det blir bråk ofta.. kanske mår jag inte så bra och stör mig på honom bara.
Citera
2026-09-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Mm dom borde inte ens blivit sambos.

Alltså vi har det väldigt bra och han är en väldigt fin kille. Blir bara mycket bråk ibland..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in