2026-09-05, 23:27
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
2. Detta tänkte jag göra för några år sedan. Men då jag inte ville blanda in mina föräldrar kunde dom inte göra en utredning. Idag har jag ett jobb där NPF inte är tillåten. Då blir jag av med jobbet.
Då kan du lika gärna utgå ifrån att du har någon sorts autism. Lär dig mer om vad det innebär och vilka strategier och coping-mekanismer som man kan använda för att hantera och jobba sig runt sina problem.

Det finns ändå ingen medicinsk behandling mot autism.
Citera
2026-09-05, 23:31
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?
På vilket sätt kopplar du skolattackerna till din ensamhet? Skulle du kanske tänka dig att skada andra bara för att du tycker synd om dig själv? Skärp dig för fan...
Citera
2026-09-05, 23:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag gick på det under några år, aldrig igen. Då dör jag hellre.

Jag tränar redan varannan dag, men nu känns det som att jag ska sluta. Ingen mening med att fortsätta iallafall. Jag har träffat mycket folk i mitt liv som inte lett till något. Varför skulle kärleken komma nu när den inte gjort det på snart 40 år? För fan min brorsdöttrar som är 12 år har mer relationserfarenhet än mig.

Alltså det är svårt att säga. Jag har ju ingen konstig ansiktsform eller något. Men jag är ganska tanig och kortare än typ alla i min generation. Hade jag varit längre så tror jag inte jag hade varit i denna situation. Jag själv skulle nog beskriva det som att jag utstrålar noll testosteron eller manlighet. Jag ser fortfarande ut som en bebis, och jag har blivit kallad för bebis av andra. För jag ser ut som det. När jag spelat spel online så har andra sagt till mig att jag låter som 12-13 på rösten. Något fel är det.

Oki. Svårt. Men du får tänka Napoleon såg ut som en bebis. Men alla som mötte honom var skitskraja. Icke en bebis... Tänk lite som honom. Han gjorde just detta mer extremt. För han såg ut som en bebis men talar du upp mot han inser du ganska snabbt ingen bebis...
Citera
2026-09-05, 23:38
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
På vilket sätt kopplar du skolattackerna till din ensamhet? Skulle du kanske tänka dig att skada andra bara för att du tycker synd om dig själv? Skärp dig för fan...

Det är det..

Riktigt sjuk jävla pajas. Mest sorgligt är det väl med folk som tycker synd om honom……. Människan lider uppenbarligen av en snedvriden självbild och total brist på självinsikt annars hade ju NÅGON under alla dessa år visat intresse. Du kan inte vandra ett helt liv utan att någon inte vill ha dig då är något fel.
Citera
2026-09-05, 23:45
Medlem
dude2ks avatar
Vad har du för intressen? Inte helt lätt att hitta något man brinner för dock.. hitta en partner via gemensamt intresse skall inte underskattas!

Du verkar ändå ha ett ordnat liv i övrigt? Vill inte vara den som säger att vissa har det värre men men!
Citera
2026-09-05, 23:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Bra inlägg. Det är lite obehagligt med så många mansbebisar som liksom fyllt 40 och inte förstått att kaptenen över sitt liv är man själv.

Undrar vad det kan bero på? Det måste vara brist på självinsikt helt enkelt. Är det många kvinnor som tänder på män som inte har någon som helst självinsikt? Går det ens att ha en relation med en sådan person? Nej just det, det är fan omöjligt.
Han verkar tro att det handlar om utseende eller status för att kunna få ett förhållande, men det är ju inte så. Att bli helt upptagen med sig själv är en psykisk sjukdom som leder till elände och där är självmedlidande bland det värsta. Hata självömkan, hata självömkan... 😬
Citera
2026-09-05, 23:58
Medlem
Det är ett stort problem med manlig ensamhet ,det påverkar direkt den mentala hälsan.

Det är därför konstigt att politiker aldrig vad jag kan se försöker göra något åt det ,utan de ser det inte som ett problem.

Har man ensamma män i överskott . så ökar våldtäkter och självmord.

Har man en låg andel män så minskar våldtäkter och självmord.

Politikerna behöver inte göra något annat än öka andelen kvinnor så löser sig problemen.
Citera
2026-09-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju

Det är det..

Riktigt sjuk jävla pajas. Mest sorgligt är det väl med folk som tycker synd om honom……. Människan lider uppenbarligen av en snedvriden självbild och total brist på självinsikt annars hade ju NÅGON under alla dessa år visat intresse. Du kan inte vandra ett helt liv utan att någon inte vill ha dig då är något fel.
Skärp dig, du har blivit riktigt dum i huvudet med åren. Så har illa höll du inte på från början så du kanske skulle ta och logga ut istället för att spendera livet framför skärmen och bli elakare och elakare istället för att svamla om andras brist på självinsikt.

Sluta var så jävla vidrig mot folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Han sitter antagligen bara och skriver vad han känner, inte att han plaberar en skolskjutning utan projicerar sina egna känslor på förövare, dvs ser sig själv och dem som offer och lidande. Inte direkt så vanligt med 40+ män som begår skolattacker.

TS.
För det första behöver du mediciner för det andra så sitter du för mycket hemma och öetar fel på dig själv i ensamhet istället för att vara ut bland folk och göra aktiviteter. Din depression har dödat din sexlust och om du nu verkligen är mindre, ser mer barnslig ut, låter umg så har du kanske hormonella störningar.

Du tänker så mycket på samma saker att du blir lamslagen. Händer oss allihopa.
Jag lever i exakt samma problem fast inte kring kärlek och relationer.

Hjärnan överbelastas av ständigt problemtänkande och energin som går åt gör att du sedan inte orkar lösa problemet då du lagt allt av energin redan på att tänka i cirklar kring det.

Det enda som fungerar mot det är aktiviteter och att göra andra saker eller börja lösa problemen genom aktiv handling bitvis.

Först när du lever så glömmer du bort känslan av att du inte gör det.

Sedan så tror jag inte att en arbetsplats kan sparka dig baserat på NPF om du sköter arbetet utan problem, aldrig råkat i trubbel och idag är medelålders.
Citera
2026-09-06, 00:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?
Har du sparkapital? Dra i så fall utomlands några månader.
Citera
2026-09-06, 00:18
Medlem
Har du funderat på att skaffa en katt?
Citera
2026-09-06, 00:19
Medlem
Citat:
Det känns som att kvinnor avskyr mig värre än jag vet inte vad.
Det gör dom inte. Ungefär alla kvinnor bryr sig inte ett jota om dig. Varför skulle de, de känner inte dig. Tänker du att alla går omkring och hatar dig så tänker du fel. Prata med folk, så många du kan i alla möjliga sammanhang så kommer du att märka att så gott som alla människor är bra. och de kommer att tycka att du är bra också.
Om du bara går omkring och surar och hatar allt och alla så kommer inget att förändras för dig. Förändring kräver handling, och sänk förväntningarna.

Att sjukskriva sig från jobbet och bara ligga hemma och äta godis låter iofs jävligt gött.
Citera
2026-09-06, 00:31
Medlem
Citat:

Sluta intressera dig för allt du har tröttnat på. Det är ett kardinalfel många gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in