2026-09-18, 07:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonobi2021
Det är en tanke mer än du har haft innan din slutsats: "Abort av vita barn är inte mord."

Nej, dummer. Jag kan redogöra i detalj för varför abort inte är mord. Men för att ens kunna starta den diskussionen måste vi komma överens om en del saker, vilket blir svårt när du beter dig som en femåring.

Men var inte orolig, du är inte ensam. Jag har erbjudit mängder med abortmotståndare en diskussion om abort. ALLA har betett sig ungefär som dig. ALLA. Ni är inte intresserade av att diskutera eftersom ni vet att ni skulle bli så oerhört förnedrade.

Där står vi. Säg till om du växer upp nån gång.
Citera
2026-09-18, 15:12
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Det är en tanke mer än du har haft innan din slutsats: "Abort av vita barn och prickskytte av bruna barn är inte mord."

Det är för sjutton bara du, ingen annan, som blandar in vita, bruna, goyim och f-n vet vad hela tiden!

Dina vanföreställningar framstår som alltmer oöverträffade. Åtminstone i den här tråden.
Citera
2026-09-18, 15:21
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du verkar ha missförstått ganska mycket om du tror att abortmotståndare är emot dödandet av alla sorters organismer.

Ja, självklart är det så. Att jag missförstår mig på abortmotståndare alltså.
De (en del av dem i alla fall) tar ju gladeligen livet av bl a sjuksköterskor och läkare, åtminstone i USA. Och jag kan tänka mig att de ibland även internt sätter upp skottpengar på ateister.

Citat:
En problematisk gräns eftersom ett barn är beroende av andra under flera år för att överleva. Så vad spelar det för roll att barnet kan överleva i en kuvös om det tas hand om?

Ja. Problematisk gräns. Det är bara en gräns man kan dra, bland andra, och det var därför jag skrev "personligen" i mitt tidigare inlägg. Hur blir det t ex om modern håller på att dö p g a graviditeten och fostret är säg åtta månader? Jag anser att det då är kvinnan som har hela avgörandet i sin hand.
Citera
2026-09-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Så ditt argument är alltså bokstavligen ”det bara är så”.
Det är snäppet vassare än ditt: "det är bara inte så".

Citat:
Tror du att det var så det gick till när man drog slutsatsen att Jorden är rund?
De använde nog din metodik och kom fram till att jorden var platt och att prickskytte på svältande barn var självförsvar.
Citera
2026-09-18, 19:28
Medlem
Citat:
Nej, dummer. Jag kan redogöra i detalj för varför abort inte är mord. Men för att ens kunna starta den diskussionen måste vi komma överens om en del saker, vilket blir svårt när du beter dig som en femåring.
Förolämpningar som argument.

Citat:
Men var inte orolig, du är inte ensam. Jag har erbjudit mängder med abortmotståndare en diskussion om abort. ALLA har betett sig ungefär som dig. ALLA. Ni är inte intresserade av att diskutera eftersom ni vet att ni skulle bli så oerhört förnedrade.
Genom att bli förolämpade? Vinnande argument.

Citat:
Där står vi. Säg till om du växer upp nån gång.
Noll argument, 100 % förolämpningar.
Citera
2026-09-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Det är för sjutton bara du, ingen annan, som blandar in vita, bruna, goyim och f-n vet vad hela tiden!

Dina vanföreställningar framstår som alltmer oöverträffade. Åtminstone i den här tråden.
Förolämpningar är inte argument.
Citera
2026-09-18, 20:18
Medlem
Citat:
Det är snäppet vassare än ditt: "det är bara inte så".

De använde nog din metodik och kom fram till att jorden var platt och att prickskytte på svältande barn var självförsvar.

Varför är det så omöjligt för dig att bara skriva ner anledningarna till att abort är mord?
Kan det vara så att det uteslutande rör sig om religiösa och konspiratoriska vanföreställningar?
Citera
2026-09-18, 20:58
Medlem
Har man mobilrövar och tuggummihjärnor kvar kan man tiga i församlingen.
Ni skulle ha hjälp.
Citera
2026-09-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solivagus
Varför är det så omöjligt för dig att bara skriva ner anledningarna till att abort är mord?
1. Det är mord.
2. Det är mord.
3. Det är mord.

Citat:
Kan det vara så att det uteslutande rör sig om religiösa och konspiratoriska vanföreställningar?
Jag har för mig att några använder religiösa och konspiratoriska vanföreställningar för att ursäkta prickskytte på svältande barn som självförsvar.
Citera
2026-09-18, 21:22
Medlem
Citat:
1. Det är mord.
2. Det är mord.
3. Det är mord.
Du har med andra inga som helst argument.

Citat:
Jag har för mig att några använder religiösa och konspiratoriska vanföreställningar för att ursäkta prickskytte på svältande barn som självförsvar.
Det låter ju helt fruktansvärt. Men vad har det med saken att göra?
Citera
2026-09-19, 08:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
1. Det är mord.
2. Det är mord.
3. Det är mord.
[...]

Strålande!? Lysande, Sickan!

Abort är mord bara för att abort är mord.. (?)
Med din föregående analogi så innebär det att jorden är ett klot därför att jorden är ett klot. Inga som helst bevis behövs! Inte ens några som helst argument...

Du borde kanske läsa lite i Flat Earth--Jorden är platt-tråden och se att det finns både argument och bevis för att jorden helt enkelt är ett klot. Men risken är ju uppenbar! Genom att hänvisa dig dit så är risken överhängande att du trots allt blir en plattjordare också.
Citera
2026-09-19, 09:41
Medlem
Graavargs avatar
Abort är inte och har aldrig varit fråga om fostrets rättigheter. Skulle det vara det så är det ju enkelt, man separerar fostret från den andra mänskliga varelse det är sammanlänkat med och säger "spring iväg nu, nu har du ditt eget liv".

Abort handlar enbart om kvinnans rättigheter. Att hon har rätt att vägra att bära på ett foster, med precis allt vad det innebär. Nåt som börjat från en enda äggcell och växer sig större än vilken cancersvulst som helst med ett drös av praktiska, juridiska, fysiologiska, ekonomiska och andra effekter när det väl kommer ut.

Det är där den kristna fundamentalismen och kvinnosynen grasserar som galnast, de anser sig ha full rätt att tvinga allt det på "mamman". Hon har inga rättigheter, hon ska ju bara vara glad och tacksam.

Om de VERKLIGEN skulle bry sig om båda parter så är ju lösningen extremt enkel: förhållandevis enkel ny lagstiftning som förbjuder abort, men endast i sådana fall där en annan förälder eller ett par redan juridiskt har åtagit sig precis alla förälderliga förpliktelser och därmed befriat den blivande mamman från desamma. Inklusive en förändring i lagen så att inte heller barnet nånsin får veta vem mamman var. Det enda som då ytterlgiare behövs är att samhället kompenserar mamman för att hon mot sin egen vilja behöver genomgå en full graviditet.

Detta alltså om man faktiskt skulle bry sig om barn och mamma. Alla barn som får ett gott kommer att födas, alla oönskade foster aborteras, och alla de kristna abortmotståndarna kan ställa sig i kö för att juridiskt förbinda sig att ta hela föräldraansvaret för de barn vars liv de nu kan rädda.

Lustigt nog är det inte alls vad de förslår, och där kryper den patriarkaliska, unkna kvinnosynen fram igen. Det är inte bara barnet och havandeskapet de vill tvinga på kvinnan, det är hela föräldraansvaret. Det enda de är beredda att göra är att peka finger, demonstrera en eftermiddag, och sen i grupp inbilla sig att de är "kristna"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in